Persoonlijk ken ik het stukje vrij goed.
Ik ga u vertellen, er rijdt vannalles door. Ok, vrij veel quads, ook jeeps, fietsers maar dus ook paardjes met een karreke eraan.
Een combinatie van dit alles (superveel tractoren rijden er daar volgens niet naar boven, tis daarvoor niet breed genoeg voor de zwaarste tractoren) samen met het feit dat het er gewoon heel nat is zorgt voor een dergelijk beeld.
Uiteraard maakt men van de zware winter gebruik om dit in kaart te brengen.
Vorig jaar in februari waren de landbouwers al op het land, terwijl heel februari 2009 nog geen tractor op het land is geraakt wegens gewoon te nat. Het is vooral door te brede voertuigen dat het wegje er zo bij ligt, in die zin dat je met een jeep of kleine tractor wel het beekje in moet om er boven te geraken, waardoor het beekske nu een stuk is van de pad...
Dat verklaart redelijk veel waarschijnijk.
Ik begrijp dat dit voor frustratie kan zorgen bij omstaanders, maar om daarvoor alle baantjes van een volledige gemeente op te blazen vind ik er over, en eigenlijk een aanslag op de vrijheid van een gemeenschap.
Ik heb alleen een gevoel dat het niet bij Brakel alleen zal blijven. Alle gemeentes in Vlaamse Ardennen gaan volgens mij proberen te volgen, gezien de goede relaties tussen de burgemeesters (oudenaarde / ronse / maarkedal / kluisbergen).
![Triest :(](./images/smilies/icon_triest.gif)