banshee tuning
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 129
- Lid geworden op: zo 16 dec, 2007 18:59
- Locatie: melle
banshee tuning
beste tuners,
Ik heb een yamaha banshee '05 (zie supermotard quads foto's). Zoals men weet heeft de banshee weinig power onderin en begint hij pas te 'blazen' als hij in hoge toeren zit.
Ik zou graag mijn banshee nog wat meer competetiever maken door nog een aantal dingen te veranderen.
wat er nu al op zit(motorisch): Twin air luchtfilter met open bak, DG racing exhaust en dyno jet kit.
Ten eerste zou ik mijn tandwiel verhouding iets willen verkleinen zodat ik op circuit al mijn versnellingen kan gebruiken.
Ten tweede had ik eraan gedacht om hem te laten uitboren tot 420 cc maar zodanig dat de andere onderdelen het toch niet begeven(dus dat de krukassen, etc standaard kunnen blijven).
Graag had ik de meningen van enkele kenners gehad + eventueel richtprijzen.
Ik rij nu zelf al een jaar en 3 maand met dezelfde zuigers en van mijn vorige eigenaar weet ik niets. dus waarschijnlijk rijd ik al een 3 tal jaar met dezeflde zuigers( maar er is nog niets mis mee, ik wil enkel voorkomen).
alvast bedankt!
michel
Ik heb een yamaha banshee '05 (zie supermotard quads foto's). Zoals men weet heeft de banshee weinig power onderin en begint hij pas te 'blazen' als hij in hoge toeren zit.
Ik zou graag mijn banshee nog wat meer competetiever maken door nog een aantal dingen te veranderen.
wat er nu al op zit(motorisch): Twin air luchtfilter met open bak, DG racing exhaust en dyno jet kit.
Ten eerste zou ik mijn tandwiel verhouding iets willen verkleinen zodat ik op circuit al mijn versnellingen kan gebruiken.
Ten tweede had ik eraan gedacht om hem te laten uitboren tot 420 cc maar zodanig dat de andere onderdelen het toch niet begeven(dus dat de krukassen, etc standaard kunnen blijven).
Graag had ik de meningen van enkele kenners gehad + eventueel richtprijzen.
Ik rij nu zelf al een jaar en 3 maand met dezelfde zuigers en van mijn vorige eigenaar weet ik niets. dus waarschijnlijk rijd ik al een 3 tal jaar met dezeflde zuigers( maar er is nog niets mis mee, ik wil enkel voorkomen).
alvast bedankt!
michel
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Re: banshee tuning
Wat jij moet hebben zijn V-force 3 membranen 175 euro per stuk dus dan ben je 350 euro armer
Uitboren tot 420cc , kan dat met de ori cilinders ? Is de cilinderwand daarvoor wel dik genoeg ?
je kan ook je poorten etc laten tunen , kan je zeer veel vermogen mee winnen!!!
Na 3jaar zou ik de zuigers toch wel eens vervangen hoor en mss ook eens laten uitboren / honen ... ( eens naar de cilinderwand kijken ) Kan je ook al wat compressie mee winnen = meer vermogen in combo met 2 nieuwe vertex zuigetjes.
Als dat allemaal nog niet snel genoeg is , kan je grotere carbs monteren. bestaan 34mm kits van mikuni en keihin voor
Op ebay vind je die voor relatief weinig geld!
greetzzzz
Uitboren tot 420cc , kan dat met de ori cilinders ? Is de cilinderwand daarvoor wel dik genoeg ?
je kan ook je poorten etc laten tunen , kan je zeer veel vermogen mee winnen!!!
Na 3jaar zou ik de zuigers toch wel eens vervangen hoor en mss ook eens laten uitboren / honen ... ( eens naar de cilinderwand kijken ) Kan je ook al wat compressie mee winnen = meer vermogen in combo met 2 nieuwe vertex zuigetjes.
Als dat allemaal nog niet snel genoeg is , kan je grotere carbs monteren. bestaan 34mm kits van mikuni en keihin voor
Op ebay vind je die voor relatief weinig geld!
greetzzzz
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Re: banshee tuning
de tips van raptor 350 zijn perfect!
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
Re: banshee tuning
grotere carb's geeft ook al wat meer power
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 129
- Lid geworden op: zo 16 dec, 2007 18:59
- Locatie: melle
Re: banshee tuning
die v-force membranen geven toch enkel snelle gasreactie?
Andere carbs is inderdaad een mogelijkheid.
maar mijn dealer zei me dat hij mijn blok kon uitboren + nieuwe zuigers, segmenten, etcc voor 300-350 euro. Kvind dat wel een goeie prijs.
er bestaan natuurlijk 1001 mogelijkheden. Maar kwil diegene met de beste prijs/kwailiteit verhouding.
Andere carbs is inderdaad een mogelijkheid.
maar mijn dealer zei me dat hij mijn blok kon uitboren + nieuwe zuigers, segmenten, etcc voor 300-350 euro. Kvind dat wel een goeie prijs.
er bestaan natuurlijk 1001 mogelijkheden. Maar kwil diegene met de beste prijs/kwailiteit verhouding.
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Re: banshee tuning
heeft zeer veel voordelen het v-force 3 membraan t.o.v. het originelemich_banshee schreef:die v-force membranen geven toch enkel snelle gasreactie?
Andere carbs is inderdaad een mogelijkheid.
maar mijn dealer zei me dat hij mijn blok kon uitboren + nieuwe zuigers, segmenten, etcc voor 300-350 euro. Kvind dat wel een goeie prijs.
er bestaan natuurlijk 1001 mogelijkheden. Maar kwil diegene met de beste prijs/kwailiteit verhouding.
En vooral ook meer power onderin ! Wat jij dus wilt
ff wat ze zelf zeggen over hun product:
Voordelen: het unieke ontwerp van de VForce3 membraam systeem heeft verschillende grote voordelen dan een standaard membraam ontwerp. Door twee keer zoveel de membraam-tip oppervlakte aan te bieden, hebben de membraamplaatjes maar de helft van de afstand nodig van de membraamplaat op een standaard membraam, om hetzelfde vermogen te krijgen. Het resultaat is groots verbeterd: de levensduur van de membraam is langer voor minder pedaal beweging en onmiddellijke versnelling reactie. In tegenstelling met andere membramen die de kenmerken veranderen van de POWERBAND met weinig of geen paardenkracht winst, de VForce3 verhoogt de paardenkracht door de complete POWERBAND, ook het piekvermogen verwijdend, maakt jouw motor makkelijker te rijden.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Re: banshee tuning
als je er grotere stationair sproeiers in zet gaat hij iets beter trekken van onderuit (standaard =22.5 ik heb 40 er in)
hooftsproeier is standaard 220 moet naar 400+
hooftsproeier is standaard 220 moet naar 400+
never drive faster then your angel can fly
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Re: banshee tuning
Ik wil geen reclame maken maar bij quadfun heb je 2* v-force 3 membranen voor slechts 260 euro!
http://www.quadfun.be/shop/catalog/prod ... ts_id=5481" onclick="window.open(this.href);return false;
greetzzz
http://www.quadfun.be/shop/catalog/prod ... ts_id=5481" onclick="window.open(this.href);return false;
greetzzz
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 129
- Lid geworden op: zo 16 dec, 2007 18:59
- Locatie: melle
Re: banshee tuning
volgens mijn dealer zijn de standaard reed valves van een banshee meer dan behoorlijk en hebben die "betere" niet zoveel effect meer, enkele betere gasreactie.
Heeft er ook iemand ervaring met een 420cc banshee?? Waar traden er ev problemen op? koeling? assen?...
grzz
Heeft er ook iemand ervaring met een 420cc banshee?? Waar traden er ev problemen op? koeling? assen?...
grzz
Re: banshee tuning
dan zal je een andere krukas of andere cilinders moeten kopen
met de standaard slag en cilinders ga je nooit boven de 380cc komen
koeling is het grootste probleem
voor de membraam plaatjes zou ik boyesen pro reeds nemen
dat zijn dubbele, in de onderste zit een gat, wat de bovenste afdekt (low end power)
de standaard kleptongen vervallen, daardoor gaan de plaatjes veel verder open (top end power)
en ze kosten stukken minder dan V forse
met de standaard slag en cilinders ga je nooit boven de 380cc komen
koeling is het grootste probleem
voor de membraam plaatjes zou ik boyesen pro reeds nemen
dat zijn dubbele, in de onderste zit een gat, wat de bovenste afdekt (low end power)
de standaard kleptongen vervallen, daardoor gaan de plaatjes veel verder open (top end power)
en ze kosten stukken minder dan V forse
never drive faster then your angel can fly
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
Re: banshee tuning
mx jake schreef:dan zal je een andere krukas of andere cilinders moeten kopen
met de standaard slag en cilinders ga je nooit boven de 380cc komen
koeling is het grootste probleem
voor de membraam plaatjes zou ik boyesen pro reeds nemen
dat zijn dubbele, in de onderste zit een gat, wat de bovenste afdekt (low end power)
de standaard kleptongen vervallen, daardoor gaan de plaatjes veel verder open (top end power)
en ze kosten stukken minder dan V forse
weet jij een goeie online shop waar ik ze kan kopen ? heb al een beetje zitten zoeken maar niet meteen iets gevonden
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 129
- Lid geworden op: zo 16 dec, 2007 18:59
- Locatie: melle
Re: banshee tuning
Spreek je echt uit ervaring of niet? uitboren van de standaard cilinders gaat niet?mx jake schreef:dan zal je een andere krukas of andere cilinders moeten kopen
met de standaard slag en cilinders ga je nooit boven de 380cc komen
koeling is het grootste probleem
voor de membraam plaatjes zou ik boyesen pro reeds nemen
dat zijn dubbele, in de onderste zit een gat, wat de bovenste afdekt (low end power)
de standaard kleptongen vervallen, daardoor gaan de plaatjes veel verder open (top end power)
en ze kosten stukken minder dan V forse
koeling eventueel vergroten door een andere koeler?
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
Re: banshee tuning
mich_banshee schreef:Spreek je echt uit ervaring of niet? uitboren van de standaard cilinders gaat niet?mx jake schreef:dan zal je een andere krukas of andere cilinders moeten kopen
met de standaard slag en cilinders ga je nooit boven de 380cc komen
koeling is het grootste probleem
voor de membraam plaatjes zou ik boyesen pro reeds nemen
dat zijn dubbele, in de onderste zit een gat, wat de bovenste afdekt (low end power)
de standaard kleptongen vervallen, daardoor gaan de plaatjes veel verder open (top end power)
en ze kosten stukken minder dan V forse
koeling eventueel vergroten door een andere koeler?
uitboren gaat wel maar niet zo groot, een grotere of betere radiator kost ook al snel 400€ ofzo ... je kan altijd zo van die koelingsbuises kopen voor tussen de radiator slangen te zetten, koelt zo'n 2-5 graden per buisje ...
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 129
- Lid geworden op: zo 16 dec, 2007 18:59
- Locatie: melle
Re: banshee tuning
drijfstang veranderen van 54mm naar 58 mm, en een 68 mm piston, is dat ook een optie.
Als ik aan de motor iets wil veranderen is het wel voor opmerkelijk betere prestaties. Maar eigenlijk is het beter om hem niet uit te boren?
groteren koeler, grotere carbs, reed valves, geven allemaal betere prestaties zogezegd, maar voor een klein beetje meer geef ik geen 1000 euro uit.
Als ik aan de motor iets wil veranderen is het wel voor opmerkelijk betere prestaties. Maar eigenlijk is het beter om hem niet uit te boren?
groteren koeler, grotere carbs, reed valves, geven allemaal betere prestaties zogezegd, maar voor een klein beetje meer geef ik geen 1000 euro uit.
Re: banshee tuning
De mijne heeft de meeste van die modificaties.
Die grotere carbs houde ook wel een nadeel in, de gas wordt zwaarder.
Eventueel ook een optie is 1carb nemen en zo een 2 in 1 systeem, maar da vereist ook wel modificaties van de motor.
Wat de koeling betreft, je moet het juiste koelmiddel gebruiken.
Ik kom nu niet direct op de naam, maar het is felgroen van kleur.
Die koelt veel beter, dan de gewone koelvloeistof die meestal wordt gebuikt.
Met de tanwielverhouding zou k ook oplette,nie te klein gaan, want anders zijt ge op den duur nx anders meer aant doen dan schakelen.
Snowseals had nog een blok te koop : http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 25&t=26497
K zal kijke of k de banshee de 18e mee kan pakke nr clastres of bilstain.
Dus kunt ge t verschil ns teste.
Die grotere carbs houde ook wel een nadeel in, de gas wordt zwaarder.
Eventueel ook een optie is 1carb nemen en zo een 2 in 1 systeem, maar da vereist ook wel modificaties van de motor.
Wat de koeling betreft, je moet het juiste koelmiddel gebruiken.
Ik kom nu niet direct op de naam, maar het is felgroen van kleur.
Die koelt veel beter, dan de gewone koelvloeistof die meestal wordt gebuikt.
Met de tanwielverhouding zou k ook oplette,nie te klein gaan, want anders zijt ge op den duur nx anders meer aant doen dan schakelen.
Snowseals had nog een blok te koop : http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 25&t=26497
K zal kijke of k de banshee de 18e mee kan pakke nr clastres of bilstain.
Dus kunt ge t verschil ns teste.