CARBU MIKUNI TM36 op HONDA TRX440!!!!
ik had ook 440cc remember?? en TM36
TM40 is vanaf 600cc aanbevolen door die duitse tunigmaster, niet kijken naar de diameter dan maak je fouten. je kunt geen FCR40 met TM40 vergelijken, laten allebei verschillende flows door.
door een TM40 te steken ga je veel low end verliezen maar top winnen, maar vind het altijd interessanter low end tot nu toe en ik wil zeggen verliezen dus minder dan de originele ,snappie
TM40 is vanaf 600cc aanbevolen door die duitse tunigmaster, niet kijken naar de diameter dan maak je fouten. je kunt geen FCR40 met TM40 vergelijken, laten allebei verschillende flows door.
door een TM40 te steken ga je veel low end verliezen maar top winnen, maar vind het altijd interessanter low end tot nu toe en ik wil zeggen verliezen dus minder dan de originele ,snappie
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
ivm die dia's kan ik je 1 iets vertellen:
grotere dia = lagere luchtsnelheid maar ook minder luchtweerstand
=> op lage toeren weinig boost (door relatief trage inlaatsnelheid), enkel op hogere toeren is er een serieus voordeel door de verminderde luchtweerstand
kleinere dia = hogere luchtsnelheid maar ook meer luchtweerstand
=> op lage toeren een mooie boost, maar op hogere toeren begint de luchtweerstand te primeren zodat je daar gaan vermogen bijkrijgt.
Dus het hangt er een beetje vanaf.
Voor een bigbore vind ik het vraagstuk persoonlijk al veel moeilijker, en ben je mss beter af met een 40mm, maar voor standaard cc is 36mm imho niet slecht, tenzij je natuurlijk een vermogenspiek wilt die niet ver van het maximale toerental ligt.
Dit is hetgeen ik bijgeleerd denk te hebben, maar kan mis zijn, dus graag nog wat opinies van de tune guru's
misschien eens naar goes bellen?
grotere dia = lagere luchtsnelheid maar ook minder luchtweerstand
=> op lage toeren weinig boost (door relatief trage inlaatsnelheid), enkel op hogere toeren is er een serieus voordeel door de verminderde luchtweerstand
kleinere dia = hogere luchtsnelheid maar ook meer luchtweerstand
=> op lage toeren een mooie boost, maar op hogere toeren begint de luchtweerstand te primeren zodat je daar gaan vermogen bijkrijgt.
Dus het hangt er een beetje vanaf.
Voor een bigbore vind ik het vraagstuk persoonlijk al veel moeilijker, en ben je mss beter af met een 40mm, maar voor standaard cc is 36mm imho niet slecht, tenzij je natuurlijk een vermogenspiek wilt die niet ver van het maximale toerental ligt.
Dit is hetgeen ik bijgeleerd denk te hebben, maar kan mis zijn, dus graag nog wat opinies van de tune guru's
misschien eens naar goes bellen?
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quadrider
- Berichten: 421
- Lid geworden op: di 24 feb, 2004 13:21
- Locatie: De Kust (België)
- Contacteer:
Jij wheelie-freak~JoAcHiM~ schreef:Ik denk dat ik liever meer lowend heb. Het is tenslotte vanuit dat gebied dat ik m'n wheelies begin
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Iedereen weet dat ik een Yoshi fan ben, maar 't schijnt dat je in low end veel kan winnen met een Rino, mits de juiste jetting natuurlijk~JoAcHiM~ schreef:Ik denk dat ik liever meer lowend heb. Het is tenslotte vanuit dat gebied dat ik m'n wheelies begin
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team