ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Gebruikersavatar
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 138
Lid geworden op: di 02 dec, 2008 15:58
Locatie: Grevenbicht

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door ruudevers »

Ow ja vergeet je bougie niet te vervangen voor een goede

Ruud
krisjeu
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 apr, 2009 21:38

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door krisjeu »

ik heb mijn shineray 250 1 dag en 2 keer stilgevallen na een 15 min. rijden, ik heb gelezen dat het kraantje ertussen uit moet, en dat wit ding ik denk een filter, moet je gewoon een darmpje rechtstreeks aansluiten of moet die filter er ook tussen, kan ik toch doen met de bestaande darmpjes, en de lengte ervan speelt geen rol zeker?
alvast bedankt
krisjeu
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 apr, 2009 21:38

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door krisjeu »

en wat voor bougie moet erin?
Gebruikersavatar
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 138
Lid geworden op: di 02 dec, 2008 15:58
Locatie: Grevenbicht

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door ruudevers »

Heey,

filter moet er eigenlijk wel tussen.

Als je effe terug leest zien je ook welke bougie die je moet hebben.

Ruud
krisjeu schreef:en wat voor bougie moet erin?
Doc-Viper
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 13 apr, 2009 19:53
Locatie: Den haag

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door Doc-Viper »

ruudevers schreef:[Heey ruud,
Ik heb nu ongeveer 350 km op de teller staan, maar ga na 500 km de olie en koelvloeistof vervangen.
Daarnaast wil ik hem dan ook ontgrenzen/opvoeren. Hoe kan ik dat het best doen?
sproeier? zo ja, welke maat?

alvast bedankt, gr daniel

Heeey mooie quad zo met die kleuren,

Je kunt de olie en koelvloeistof nu al vervangen is mss beter bij http://algmotoparts.com/" onclick="window.open(this.href);return false; kun je alles kopen.

Het opvoeren is simpel andere lucht filter en sproeier.

Ik rij nu met een openluchtfilter met een 106 sproeier maar ik moet mss nog een staphoger omdat ik nu ook heel mijn uitlaat heb aangepast.

Je kunt bij http://algmotoparts.com/" onclick="window.open(this.href);return false; de sportfilter bestellen en ze hebben ook een set met sproeiers je begint BV met sproeier 100 zie toppic werkplaats en dan afstellen carbu daar staat het mooi uitgelegd werkt super.

wat ook heeeel veel scheeld is de uitlaat aanpassen ik heb de cad eruit gehaald die zit na de bocht in de verdikking en een andere achter demper geplaatst van een honda CBR.
Suc6 Gr. Ruud[/quote]


Heey ruud,
Bedankt voor je reactie. Ik heb de koelvloeistof en motorolie al besteld bij alg-moto en die gaan er deze week in.
Alleen snap ik niet hoe je die cad uit je uitlaat heb gehaald?? die uitlaat is toch helemaal dicht!?

gr. daniel
nieles
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: di 14 apr, 2009 21:11

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door nieles »

hallo allemaal ik heb een vraagje hoe breed is de SHINERAY XY250STIXE dus de buitenkant van de wielen dit inverband met door de poort naar binnen rijden alvast bedankt
fr33style
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 20:56

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door fr33style »

Hey ik krijg eind deze maand mijn agm 250 cc, nou heb ik alle vloeistoffen en bougie alvast besteld.
Weet 1 van jullie of die accu van 28 euro op algmoto een goeie accu is of kan ik hem beter ergens anders vandaan halen ?

alvast bedankt.
fr33style
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 20:56

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door fr33style »

nieles schreef:hallo allemaal ik heb een vraagje hoe breed is de SHINERAY XY250STIXE dus de buitenkant van de wielen dit inverband met door de poort naar binnen rijden alvast bedankt
informatie van shineray zelf http://www.shineray-atv.com/atv.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

DIMENSIONS
L X W X H (mm): 1790×1420×1135
Seat Height (mm): 780
Wheelbase (mm): 1200
Turning Radius (mm):  
Min. Ground Clearance (mm): 110
Max. Permissionable Weight (kg): 150
Rider Capacity: 1 Person
Dry. Weigth (kg): 180
Engine Oil (L): 0.8
Gear Oil (L): 1.1
Fuel Tank Capacity (L): 11.5
aldertm
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 01 jun, 2008 14:05
Locatie: De Wilgen (Friesland)
Contacteer:

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door aldertm »

fr33style schreef:Hey ik krijg eind deze maand mijn agm 250 cc, nou heb ik alle vloeistoffen en bougie alvast besteld.
Weet 1 van jullie of die accu van 28 euro op algmoto een goeie accu is of kan ik hem beter ergens anders vandaan halen ?

alvast bedankt.

hey..

als je niks bijzonders met je quad van plan bent met lichten en versterkers ed dan is dat idd wel een goede accu voor dat geld..
wil je echter een kermis op wielen zou ik even naar de plaatselijk motor/scooter/electronica winkel gaan en zeggen wat je ermee wilt. (denk wel om de afmetingen heb namelijk als eens gehad dat we m er met de hamer in moesten slaan en dat is niet echt een aanrader als je wijs met je spul bent)

succes!!
Never drive faster then your gardianangels can fly
fr33style
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 20:56

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door fr33style »

hahhahh nee het word zoizo geen kermis attractie wat betreft verlichting hou ik hem origineel, ik moet gewoon een betrouwbare accu hebben.
Alleeen op dat plaatje ziet hij er zo goedkoop uit vraag me af of het niet gewoon een chinees kutding is.
Anywayz heeft iemand de afmetingen voor mij van die agm250cc/ shineray xy 250 stixe, dan kan ik vast een accu regelen
aldertm
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 01 jun, 2008 14:05
Locatie: De Wilgen (Friesland)
Contacteer:

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door aldertm »

nou het had zomaar gekund :D

echte xenon neemt namelijk ook nog al wat .. doe dat in combinatie met neon eronder en in mijn geval nog een versterker erop en dan wil je wel een beetje goeie hebben!! (de tijd van versterker heb ik achter me gelaten want had het niet echt nodig ofzo maar sta nog wel eens op shows ed dus vandaar:D)

dat ding op alg is wel betrouwbaar denk ik maar als je een echt goeie wilt dan zou ik even naar de plaatselijke shops. dan kun je ook makkelijk ruilen als ie niet goed is.. vaak zijn ze ook nog goedkoper!!
want je hoeft niet persee een quad accu.

een normale die past volstaat ook prima!!


:qfb:
Never drive faster then your gardianangels can fly
fr33style
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 20:56

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door fr33style »

oke dan maar de vraag is.......wat past ?? wat is de maat van die accu houder :)
aldertm
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 01 jun, 2008 14:05
Locatie: De Wilgen (Friesland)
Contacteer:

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door aldertm »

al sla je me dood...

moet je even een dealer bellen.. staan er genoeg van op marktplaats;)
Never drive faster then your gardianangels can fly
fr33style
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 20:56

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door fr33style »

dan wacht ik wel ff met die accu tot ik die quad heb :)

ik heb al die vloeistoffen wel besteld, iemand ervaring met die Motul 300V Factory Line 10W40, aangezien hij 23 euro per liter is heb hem wel besteld maar is het echt waard om die in de toekomst te gebruiken of kan je net zo goed 1 van die 2 andere gebruiken ?

die iridium bougie schijnt ook meer pk's te geven ben benieuwd of ik er echt verschil in ga merken :afgestudeerd:
aldertm
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 01 jun, 2008 14:05
Locatie: De Wilgen (Friesland)
Contacteer:

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Bericht door aldertm »

whahaha:Xd:

een boegie die extra pks levert? :lol:

dan moet je eerst wel de goede bougie vonkjes erbij hebben he!
anders werkt het nog niet..
die zijn wel te bestellen op http://www.meerpksuitjeboegie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

succes :)
Never drive faster then your gardianangels can fly
Plaats reactie