Vermogen Kymco MXU 500 4X4

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
jumpie
Toeschouwer
Toeschouwer

Vermogen Kymco MXU 500 4X4

Bericht door jumpie »

Hi, via de website van Kymco lees je dat de 500, net als de 300 trouwens 14,2 KW heeft , dus net 20PK, via KymcoUSA zie je echter dat de MXU 500 daar een 24KW heeft dus een 36PK, wat is nu juist of wordt deze om homologatieredenen "dichtgeknepen", en moest dit zo al zijn, dan raad je zeker mijn volgende vraag :-)

Gtz

Kymco 300 MXU (te koop)
Kymco 500 MXU 4X4 (net gekocht)
Kymco 500 MXU 4X4
Quadrax Topkoffer, Winch en Bullbar
jumpie
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: Vermogen Kymco MXU 500 4X4

Bericht door jumpie »

Uhu,
niemand ? kan me toch nie voorstellen dat niemand hier iets over te zeggen heeft , of een link heeft naar wat uitleg ?

Greetz
Kymco 500 4x4
Kymco 500 MXU 4X4
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Beste,

ik weet niet hoe het in Nederland is, maar hier in België worden alle quads ingeschreven met 15kw, daar ze in het echt wel meer vermogen hebben. Sommige importeurs of diegene die de homologatie doen drukken soms wel het vermogen.
Waarom juist dat ze dit doen weet ik niet...
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

dit is voor de europese homologatie. in de inlaat zit een "rondel". als die verwijderd word heeft hij zijn vol vermogen zoals in de USA.
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Idd, bij mijn KQ450 zat er ook een rondel in, deze is er nu uit en heeft hij inderdaad meer vermogen en een hogere topsnelheid.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
jumpie
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door jumpie »

Thx voor de info,
iemand enig idee hoe dit zit bij de Kymco 500 4X4 ? Ik kan natuurlijk de uitlaat er eens afnemen en eens kijken, ik veronderstel dat de locatie van de "rondel" net achter de cylinder is ?
Kymco 500 MXU 4X4
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

yep , daar stak die van mij toch
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

lees mijn antwoord nog eens goed : zit in de inlaat :idea:
wel eerst motor roderen en dan pas rondel uithalen :!: :!: :!:
zoniet risico dat de nokkenassen in de cilinderkop uitslijten.
jumpie
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door jumpie »

OK, IN de uitlaat , kan je bevestigen dat dit wel degelijk zo is bij een Kymco MXU 500 en euh, hoe haal ik er die uit, ik kan die toch niet openslijpen ? Kymco is 2dehands aangekocht en heeft al 1600Km, van rodage is dus geen sprake meer ...
Kymco 500 MXU 4X4
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

jumpie schreef:OK, IN de uitlaat , kan je bevestigen dat dit wel degelijk zo is bij een Kymco MXU 500 ja, ik bevestig dit en euh, hoe haal ik er die uit, ik kan die toch niet openslijpen ? carbu losmaken en een beetje achteruit trekken. dan met je vinger de rondel eruit trekken. indien dit niet lukt, inlaat demonteren Kymco is 2dehands aangekocht en heeft al 1600Km, van rodage is dus geen sprake meer ...als zijn topsnelheid 100 km/u is, dan staat hij al op vol vermogen
jumpie
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door jumpie »

Bolt idd vlotjes 100Km/h, dus de rondelle zal allang weg zijn, is echter me nog steeds niet duidelijk waar die zit of zat. Eerst wordt er over de uitlaat gesproken, met de rondelle al dan niet tussen cylinder en uitlaat of IN de uitlaat zelf, dan wordt er gesproken over de carbu of INLAAT..., nogal verschillend volgens mij.

Alvast bedant voor de reactie anyway, we kunnen er alleen maar van leren,

Grtz aan alle quad liefhebbers
Kymco 500 MXU 4X4
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

jumpie schreef:Bolt idd vlotjes 100Km/h, dus de rondelle zal allang weg zijn, is echter me nog steeds niet duidelijk waar die zit of zat. Eerst wordt er over de uitlaat gesproken, met de rondelle al dan niet tussen cylinder en uitlaat of IN de uitlaat zelf, dan wordt er gesproken over de carbu of INLAAT..., nogal verschillend volgens mij.als je goed kunt lezen is alles duidelijk, er staat nergens carbu of inlaat, maar wel dat je de carbu moet losmaken om in de inlaat te kunnen. dit lijkt mij vrij logisch of niet ? ik werk al jaren aan kymco, je mag me alles vragen over dit merk. je woont blijkbaar niet zover van mij.

Alvast bedant voor de reactie anyway, we kunnen er alleen maar van leren,

Grtz aan alle quad liefhebbers
Plaats reactie