Navigatie systeem voor op de quad

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
tim1988
Quadrider
Quadrider
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 25 jul, 2007 09:14
Locatie: Werchter
Contacteer:

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door tim1988 »

cyberdrone schreef:Ik heb er ook zo eentje (een 60cx), ben er zeer tevreden van, t'is echt een robuust dingetje en gebruik het ook om te wandelen en met de fiets te rijden. Ik heb er ook een touratech houder bijgekocht om zo de schokken nog meer op te vangen, en zo zit hij dus muurvast aan je stuur.

Het nadeel van dit model;

- geen touchscreen, je moet dus met de knopje leren werken en het menu, dat vergt enige aanpassing tijd, maar is voor mij niet echt een probleem geweest
- kleiner scherm
- kaarten moet je inderdaad apart aanschaffen (je kan er meerdere tegelijk op plaatsen), wat wel makkelijk is, ik heb er de gewone wegen en topografische kaart opstaan
- soms vind ik dat hij een beetje traag het scherm vernieuwd als je aan een stukje komt waar je op korte afstand een paar keer naar links - rechts moet afslaan
- kan een track opslaan en trackback functie uitvoeren (trackback staat niet op een zumo)

Voordeel;

- klein
- robuust, ben al een paar keer overkop gegaan met de fiets en het ding gaf geen kik, gewoon even afstoffen of met een nat doek erover en t'is in orde
- redelijke aankoopprijs
- werkt op 2 aa batterijen en die gaan dan ook 24hrs mee zonder enig probleem
Beste,
Ik ga mezelf een garmin 60csx aanschaffen.
Ik zou hier ook een degelijke houder voor willen.
Waar heb jij de jouwe gehaald want de persoon waar ik mijn gps bestel kan deze niet leveren.
En kan je misschien een foto plaatsen van de houder gemonteerd op het stuur.
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door cyberdrone »

Bij RAD motoshop kun je die halen (http://www.rad.eu/nl/c/p/10694-touratec ... racket.htm" onclick="window.open(this.href);return false;, ik heb mijn houder bij http://www.point2leuven.be/" onclick="window.open(this.href);return false; gekocht. (kost rond de 75€)

Ik heb zelf nog geen foto van mijn houder op mijn quad (zal er proberen eentje van te nemen als ik het niet vergeet) maar hier is alvast aan afbeelding die ik op het net heb gevonden

Afbeelding
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door cyberdrone »

hier zijn 2 foto's van de houder op mijn quad

Afbeelding

Afbeelding
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
tim1988
Quadrider
Quadrider
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 25 jul, 2007 09:14
Locatie: Werchter
Contacteer:

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door tim1988 »

cyberdrone schreef:hier zijn 2 foto's van de houder op mijn quad

Afbeelding

Afbeelding
Bedankt,
Zit nu nog een beetje te twijfelen om een zumo 550 te nemen.
Lijkt mij ook wel een tof toestel maar lijkt mij minder goed voor offroad.
Of is dit maar een gedacht?
Vind hem precies ook wat aan de grote kant.
Gebruikersavatar
Michael_Dee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 283
Lid geworden op: di 17 jun, 2008 08:31

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door Michael_Dee »

Ik heb er voor gekozen om mijn oude PDA te laten dienen als navigatie systeem.

Is geod bestendig tegen modder heb ik uitgevonden :P

is een stuk kleiner en met de Route 66 software werkt het uistekend, ik heb niet te klagen.

is trouwen ook een stuk goedkoper dan een volwaardig navigatiesysteem
'09 Yamaha Grizzly 700 FI EPS - Practice makes perfect!
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door cyberdrone »

@ Tim, ik denk dat een zumo geen trackback functie heeft wat wel handig is als je gewoon een route wil opslaan als iemand anders gids is en geen gps heeft .. hij is ook wel iets groter wat natuurlijk het voordeel heeft dat de kaart wat duidelijker is, en ik denk dat hij ook wel wat sneller kan herberekenen, en hij heeft een touch-screen. T'is een beetje afwegen ...
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
ChinaCrisis
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: za 24 mei, 2008 09:46
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door ChinaCrisis »

Dat heb je mis: een Zumo heeft zeker een trackback functie. Hij slaat alles op wat je gereden hebt en dat kun je uitlezen en in Mapsource bekijken.

Zo maken wij onze offroadroutes ook altijd > gewoon gaan rijden, kijken waar je wel een niet mag komen en dan vervolgens thuis alles uitlezen en aan elkaar plakken.
http://www.quadwise.nl
>> volg ons op facebook: www.facebook.com/quadwise <<
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door cyberdrone »

ChinaCrisis schreef:Dat heb je mis: een Zumo heeft zeker een trackback functie. Hij slaat alles op wat je gereden hebt en dat kun je uitlezen en in Mapsource bekijken.

Zo maken wij onze offroadroutes ook altijd > gewoon gaan rijden, kijken waar je wel een niet mag komen en dan vervolgens thuis alles uitlezen en aan elkaar plakken.
Welja, ik wist het niet echt zeker ..t'is in order geval ook een mooi toestel want mijne maat heeft er zo ene.
Ik prefereer nog altijd mijn 60cx omdat ik hem ook af en toe op mijn mountainbike plaats, en daarvoor vind ik een zumo wat tegroot :wink:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
ChinaCrisis
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: za 24 mei, 2008 09:46
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door ChinaCrisis »

Ja, dat kan ik me wel voorstellen.

Maar voor op de quad is het ideaal > grote touchscreen knoppen, volledig water en modderbestendig (ik heb zelfs mijn quad wel eens afgespoten terwijl hij er nog opzat... oeps... vergeten...) en de display is zeer duidelijk, ook tijdens het (hobbelige) rijden.

Maar hij heeft ook zijn prijs, en dat moet je er maar aan uit willen geven.
http://www.quadwise.nl
>> volg ons op facebook: www.facebook.com/quadwise <<
tim1988
Quadrider
Quadrider
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 25 jul, 2007 09:14
Locatie: Werchter
Contacteer:

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door tim1988 »

60csx is besteld denk dat een zumo wat te groot zou ogen zijn voor mijn raptor.
bedankt voor de tips iedereen.
gtr
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 105
Lid geworden op: za 23 aug, 2008 10:12
Locatie: Vlamertinge België
Contacteer:

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door gtr »

Ik heb er de Garmin Nuvi 765 op staan.
Is aan de grote kant ,maar valt voor mij nog mee.De houder heb ik zelf gemaakt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door cyberdrone »

proper afgewerkt moet ik zeggen :duimhoog:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
tim1988
Quadrider
Quadrider
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 25 jul, 2007 09:14
Locatie: Werchter
Contacteer:

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door tim1988 »

Ja je hebt er wel je werk van gemaakt.
Maar ik vind dit persoonlijk veel te groot.
Hier is een foto van de mijne vind ik persoonlijk iets sportiever uitzien.
En vind het scherm groot genoeg voor op de quad.
Afbeelding
Freelander
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 09 jun, 2010 10:09

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door Freelander »

Ik heb ook een Garmin 60CsX en had ook nog een Touratech houder liggen van mijn off the road motor. Deze had ik gemonteerd op de dunne verbindingsstang van het stuur. Maar mijn Raptor 660 heeft een stuur zonder dunne verbindingsstang, dus dan wordt het lastig(er).
Mag ik weten hoe iemand anders dit opgelost heeft? Ik meende iets te zien in combinatie met een Ram-Mount.

Peter.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Navigatie systeem voor op de quad

Bericht door yamahakoppel »

ChinaCrisis schreef:Dat heb je mis: een Zumo heeft zeker een trackback functie. Hij slaat alles op wat je gereden hebt en dat kun je uitlezen en in Mapsource bekijken.

Zo maken wij onze offroadroutes ook altijd > gewoon gaan rijden, kijken waar je wel een niet mag komen en dan vervolgens thuis alles uitlezen en aan elkaar plakken.
ik krijg mijne niet geregistreerd op mapsource heb mijn codes maar hij beweerd dat de code die ik heb niet voor mijn toestel is hoewel dit allemaal op bijgeleverde papieren staat :? :x
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie