Quadverbod Antwerpen

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Quadcrosser01
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: Quadverbod Antwerpen

Bericht door Quadcrosser01 »

Het was een beetje te verwachten dat ons Patrickske een standaard antwoord ging verzenden naar ons allen. Nja ergens wel logisch als wij ook een standaard mail versturen. Daarom is vooral super dat wij allen een ANDER antwoord geven. Zo kan Janssens geen nieuw standaard antwoord terugsturen naar ons en heeft hem dus meer werk :lol:
adlyRocky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door adlyRocky »

Wat zijn die belgen weer grappig :lol: :D Een quadverbod :lol: Net alsof auto"s niet snel rijden en scheuren
laten we die ook maar verbieden en dan komen de motorrijders er nog bij de 9 van 10x ook te hard rijden laten
we deze ook maar verbieden :lol: Kan niemand meer rijden het dorpske in te komen :D

Dat zie ik in nederland nou nooit gebeuren als 10 auto"s teveel lawaai en gevaarlijk rijden dan een heel dorp
maar te moeten straffen voor elke auto bezitter.

De nederlandse quads vallen onder de catorgorie auto en niet quad dus ik zal daar geen probleem met dat verbod
hebben,.
Linhai 260 Black Forest Edition and Polaris Predator 500
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

adlyRocky schreef:...
Dat zie ik in nederland nou nooit gebeuren als 10 auto"s teveel lawaai en gevaarlijk rijden dan een heel dorp
Raar he..? Daarmee snijdt de bevoegd gezaghebber (burgemeester/gemeenteraadslid/ambtenaar/...) zichzelf ook meteen in de vingers.
adlyRocky schreef:De nederlandse quads vallen onder de catorgorie auto en niet quad dus ik zal daar geen probleem met dat verbod hebben,.
Allereerst een beetje arrogant om zo te denken, wacht maar tot je WEL een keer aan de beurt bent. Ten tweede vallen niet ALLE quads onder categorie 'auto', de meeste vallen zelfs onder driewielig motorvoertuig. De reglementen van deze categorie voertuigen zijn toch echt afwijkend van normale personenauto's.
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Jarcos schreef:
adlyRocky schreef:...
Raar he..? Daarmee snijdt de bevoegd gezaghebber (burgemeester/gemeenteraadslid/ambtenaar/...) zichzelf ook meteen in de vingers.
adlyRocky schreef:De nederlandse quads vallen onder de catorgorie auto en niet quad dus ik zal daar geen probleem met dat verbod hebben,.
Allereerst een beetje arrogant om zo te denken, wacht maar tot je WEL een keer aan de beurt bent. Ten tweede vallen niet ALLE quads onder categorie 'auto', de meeste vallen zelfs onder driewielig motorvoertuig. De reglementen van deze categorie voertuigen zijn toch echt afwijkend van normale personenauto's.
helemaal gelijk, alle quads vallen onder 3wielerig motorvoertuig tenzij de quad is gekeurdt met een vermogen boven
de 15KW.
dan wordt het gezien als een personenauto en heeft dan ook elk jaar apk plicht.

en adlyrocky moet niet te hoog van de toren blazen want ten eerste is het helemaal niet leuk wat er in belgie gaande is,
ten tweede als het straks zover komt dat het in heel belgie verboden zal worden,hoef je niet lang te wachten voor het
in nederland ook gebeurdt.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Quadcrosser01 schreef:Het was een beetje te verwachten dat ons Patrickske een standaard antwoord ging verzenden naar ons allen. Nja ergens wel logisch als wij ook een standaard mail versturen. Daarom is vooral super dat wij allen een ANDER antwoord geven. Zo kan Janssens geen nieuw standaard antwoord terugsturen naar ons en heeft hem dus meer werk :lol:
Heb ik in het begin van de week gedaan, wacht nog altijd op een antwoord. Dan heb ik een mail terug gestuurd dat ik het niet kunnen vindt dat een burgemeester zijn stadsgenoten gewoon negeert. :x
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Rocky
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Rocky »

Ik had na nog eens een deftige mail teruggestuurd nadat ik de "standaard antwoord mail" terugkreeg.
Dit was vandaag zijn antwoordt:

Geachte heer Henskens

Bedankt voor uw reactie op mijn e-mail over het verbod op quads in de bebouwde kom op het grondgebied van Antwerpen. U vond mijn reactie onpersoonlijk omdat ik mijn antwoord aan iedereen stuurde die mij iets over quads aan mij mailde.

Het antwoord dat ik u stuurde was inderdaad een tekst die verstuurd werd naar alle personen die via het mailadres antiquad@mag.be een reactie aan mij bezorgden. Ook uw mail vertrok vanuit dat adres. Op een kettingmail hoort een standaardantwoord, vandaar het minder persoonlijk antwoord. Ik ben blij te merkten dat u mijn e-mail aandachtig gelezen heeft en een wat meer persoonlijke reactie van mij verwacht.

Ik begrijp de frustratie van u als quadrijder die door deze maatregel getroffen wordt. Dit is geen maatregel waar ik persoonlijk plezier in schep om hem te nemen. Zeker niet. Zoals u zelf aangeeft, zijn er mensen die het grondig oneens zijn met deze maatregel omdat ze er zich persoonlijk door benadeeld voelen. Zij worden ook niet verwacht beslissingen te nemen in het algemeen belang. Een verkozen gemeenteraad wordt wel verwacht lastige knopen door te hakken, ook al is niet iedereen blij met elke beslissing die genomen wordt.

Omdat heel het college en een overgroot deel van de gemeenteraad beseft dat quads niet thuishoren in de bebouwde kom werd het verbod ingesteld. De concrete vragen die in de kettingmail van MAG stonden (zoals het aantal pv’s dat werd opgesteld voor geluidsoverlast en onaangepast gedrag) maken deel uit van een schriftelijke vraag die door een raadslid werd ingediend. Ik kan hier dan ook nog niet op vooruit lopen. Na de zomer wordt het verbod geëvalueerd. Waarschijnlijk zal het verbod op quads dan ook op de eerstvolgende gemeenteraad (21 september) opnieuw op de agenda staan.

Ik begrijp dat u verwacht dat met betere handhaving door de politie, de quadrijders die voor overlast zorgen geen kans zouden maken. Helaas wijst de praktijk uit dat het niet zo eenvoudig is als dat lijkt. Vandaar de drastische maatregel.

Hoewel ik besef dat dit opnieuw niet de boodschap is waarop u hoopte, sta ik er op om u dit te melden.

Met vriendelijke groeten

Patrick Janssens
Burgemeester

Stad Antwerpen
Grote Markt 1 | 2000 Antwerpen
+32 3 338 82 06 | +32 3 338 82 28
patrick.janssens@stad.antwerpen.be
http://www.antwerpen.be" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.burgemeestervanantwerpen.be" onclick="window.open(this.href);return false;

't Stad is van iedereen, behalve van de quadrijders
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Ja, met zijn nieuw onderschrift "'t Stad is van iedereen, behalve van de quadrijders" vind ik dat hij aan het vragen is om een discriminatie proces..Moest daar iets in staan van vreemdelingen hing hij al lang aan de schandpaal, maar wij moeten dit maar kroppen zeker ... :x
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Rocky
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Rocky »

cyberdrone schreef:Ja, met zijn nieuw onderschrift "'t Stad is van iedereen, behalve van de quadrijders" vind ik dat hij aan het vragen is om een discriminatie proces..Moest daar iets in staan van vreemdelingen hing hij al lang aan de schandpaal, maar wij moeten dit maar kroppen zeker ... :x
:lol: Groot gelijk, maar dat was het gene wat ik er van gemaakt had.....
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

ok, dan zal ik mijn woede even laten temperen :D
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
quadgirl82
Quadrider
Quadrider

Bericht door quadgirl82 »

cyberdrone schreef:ok, dan zal ik mijn woede even laten temperen :D
Ook al schrijft hij dit niet letterlijk, het is wel wat de heer Janssens bedoelt. Dus uit u woede maar, ze is terecht en we voelen ze allemaal. :verymad:
My Raptor and me, love at first sight.
Macronske
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Macronske »

Een schande is het !!! :x

Dan moeten ze alle BOEM BOEM-auto's verbieden, Harley's, grasmachienen, Haagscharen enz... ! :x :hot:

Amauteurs ! Straf elke misdadiger en wetsovertreder, maar niet IEDEREEN !!!
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Macronske schreef:Een schande is het !!! :x

Dan moeten ze alle BOEM BOEM-auto's verbieden, Harley's, grasmachienen, Haagscharen enz... ! :x :hot:

Amauteurs ! Straf elke misdadiger en wetsovertreder, maar niet IEDEREEN !!!
BOEM BOEM-auto's ZIJN AL verboden in A
Macronske
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Macronske »

Mijne quadleverancier gaat vandaag vanuit het centrum van A'pen naar den burgemeester rijden met zijne quad ! :crossercool:

En in de wagen die achter hem gaat rijden, gaat zijnen advocaat zitten in geval van ! :verymad: :afgestudeerd:

Ben ne keer curieus wat de Patrick nu zal zeggen en doen... :?: :roll:
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Macronske schreef:Mijne quadleverancier gaat vandaag vanuit het centrum van A'pen naar den burgemeester rijden met zijne quad ! :crossercool:

En in de wagen die achter hem gaat rijden, gaat zijnen advocaat zitten in geval van !

Ben ne keer curieus wat de Patrick nu zal zeggen en doen... :?:
Heb je dit tegen de kranten verteld? Neem ze mee of laat het hun toch weten. Als de pers er bij is, haal je de gazet :lol:

Stuur me zijn gegevens eens via PM.
Plaats reactie