Welke wegbanden voor een Goes 520 Max?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
L.D.
Quadrunner
Quadrunner

Re: Welke wegbanden voor een Goes 520 Max?

Bericht door L.D. »

Voor bij mooi weer op asfalt te rijden zal een echte straatband meer grip geven.
Maar als je alleen bij mooi weer op asfalt rijdt, waarom dan een 4x4 zoals hierboven al vermeld?

@ andre: die slijtage heeft natuurlijk veel te maken met de rijstijl en het machien, was het een sportquad?
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
andre verzijl
Quadrider
Quadrider

Bericht door andre verzijl »

@l.d.daar heb je wel gelijk in dat het verslijt van je banden aan je rijstijl ligt.en ja het was een sportquad een adly 300 sport (trouwens in twee jaar niks,0 mee gehad liep altijd en hard ook 105 op gps)maar het was mijn eerste quad en toen ree ik nog rustig !!!.groet andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
petern
Quadrider
Quadrider

Bericht door petern »

Ik heb een vraag over wegbanden in het algemeen.
Na een aantal fouten heb ik niet meer zoveel vertrouwen in de adviezen van mijn dealer dus toch efkes hier checken.
Ik heb bij hem velgen en wegbanden bestelt voor een grizzly 450 en hij vertelde dat balanceren geen enkel nut heeft daar de quad bij het optrekken en remmen de band over de velg zou trekken. Klopt dat verhaaltje of wil ie alleen beparen op balanceren? Ik ben totaal a technisch in dit opzicht.
Peter
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Ik denk dat het een beetje te zien valt over welke banden het gaat, mijn banden zijn nog nooit uitgebalanceerd geweest na plaatsing. Maar ik heb al wel gehoord dat bv, bij Maxxis bighorns een balancering wel aan te raden is ..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
edwin kingquad 750
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door edwin kingquad 750 »

maxxis straat band rijd niet lekker ook hebben te veel grip dan kan je inder daad beter een enduro band nemen zo als de ceros iedergeval een band waar het profiel dicht bij elkaar legt
suzuki power of dreams
petern
Quadrider
Quadrider

Bericht door petern »

Ik heb nu op een grizz 450 Maxis spreartz goldspeed eropliggen en die plakken echt op de weg.
Weinig verslijt gemerkt en ook in het zand prima grip. Laat de modder ook goed los
Bij regen plakken ze ook goed en driften kun je vergeten (af en toe jammer natuurlijk).
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

petern schreef:Ik heb nu op een grizz 450 Maxis spreartz goldspeed eropliggen en die plakken echt op de weg.
Weinig verslijt gemerkt en ook in het zand prima grip. Laat de modder ook goed los
Bij regen plakken ze ook goed en driften kun je vergeten (af en toe jammer natuurlijk).
Ik had op mijn vorige quad (een Kymco 250) ook spearz liggen, idd slijtvast, maar bij nat weer was ik er toch niet echt tevreden van, hield niet goed de baan. Ik denk dat mijn volgende set ook maxxis ceros gaan worden..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Plaats reactie