Bashan of Barossa?
-
- Toeschouwer
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 13 apr, 2009 18:48
- Locatie: Breukelen
- Contacteer:
Bashan of Barossa?
Hallo mensen,
Ik heb van het voorjaar al een paar vragen gehad over quads maar er is veel tussengekomen en in de tussentijd ben ik er niet meer zo mee bezig geweest.
Nu is het zo dat ik er weer ben ingedoken maar met een aantal verschillen.
Mijn buget is aanzienlijk lager dan in het voorjaar .
Om te beginnen is het niet meer dan ongeveer 2000/2500 euro.
En dan met de volgende dingen.... hij moet een kenteken hebben want ik rij er alleen mee op de weg en hij moet wel veilig en goed zijn.
Zoals in mijn andere bericht al geschreven ben ik behoorlijk zwaar 115 kilo en 1.87 lang!
Ik wil wel graag een beetje vooruit komen met mijn gewicht en de quad moet wel een beetje groot zijn anders is het weer .....kijk die bolle is met een paar wielen in zijn kont .
Natuurlijk vind ik een Raptor helemaal top maar dat zit niet in mijn budget en dat gaat voorlopig ook niet lukken.
Nu zat ik op Marktplaats te zoeken en vond ik een Bashan 300cc Extreme 4 takt en een barossa cheetah 250 cc 4 takt allebei voor redelijke prijzen.
Nu lees ik dat een Bashan echt een c merk is en slecht en Barossa een b merk maar ik heb ook berichten gelezen en die vonden een Bashan juist weer wel goed.
Wat denken jullie?.
Paar belangrijke dingen voor mij....
Hij moet lekker vlot vooruitkomen met mijn gewicht en zeker wel 90 km per uur rijden (ook met mijn gewicht).
Hij moet een mooi zwaar geluid hebben met lekkere herrieklappen (vandaar 4 takt) ik vind de klappen erg mooi als je optrekt.
Hij moet wel veilig zijn op de weg.
Maakt die Bashan (300 cc) veel mooier geluid en is die veel sneller als de Barossa (250 cc) ?
De quad zelf moet vrij fors zijn.
Misschien hebben jullie een mening of een oplossing? .
Ik hoop snel wat te horen.
gr Julian
Ik heb van het voorjaar al een paar vragen gehad over quads maar er is veel tussengekomen en in de tussentijd ben ik er niet meer zo mee bezig geweest.
Nu is het zo dat ik er weer ben ingedoken maar met een aantal verschillen.
Mijn buget is aanzienlijk lager dan in het voorjaar .
Om te beginnen is het niet meer dan ongeveer 2000/2500 euro.
En dan met de volgende dingen.... hij moet een kenteken hebben want ik rij er alleen mee op de weg en hij moet wel veilig en goed zijn.
Zoals in mijn andere bericht al geschreven ben ik behoorlijk zwaar 115 kilo en 1.87 lang!
Ik wil wel graag een beetje vooruit komen met mijn gewicht en de quad moet wel een beetje groot zijn anders is het weer .....kijk die bolle is met een paar wielen in zijn kont .
Natuurlijk vind ik een Raptor helemaal top maar dat zit niet in mijn budget en dat gaat voorlopig ook niet lukken.
Nu zat ik op Marktplaats te zoeken en vond ik een Bashan 300cc Extreme 4 takt en een barossa cheetah 250 cc 4 takt allebei voor redelijke prijzen.
Nu lees ik dat een Bashan echt een c merk is en slecht en Barossa een b merk maar ik heb ook berichten gelezen en die vonden een Bashan juist weer wel goed.
Wat denken jullie?.
Paar belangrijke dingen voor mij....
Hij moet lekker vlot vooruitkomen met mijn gewicht en zeker wel 90 km per uur rijden (ook met mijn gewicht).
Hij moet een mooi zwaar geluid hebben met lekkere herrieklappen (vandaar 4 takt) ik vind de klappen erg mooi als je optrekt.
Hij moet wel veilig zijn op de weg.
Maakt die Bashan (300 cc) veel mooier geluid en is die veel sneller als de Barossa (250 cc) ?
De quad zelf moet vrij fors zijn.
Misschien hebben jullie een mening of een oplossing? .
Ik hoop snel wat te horen.
gr Julian
-
- Quad Expert
- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: Bashan of Barossa?
ik zou voor de barossa gaan...
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
Re: Bashan of Barossa?
barossa zker beter als een bashan
Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK
http://www.swracing.nl
Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets
Kijk ook eens bij
www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
Re: Bashan of Barossa?
De Barossa is een stukje beter qua kwaliteit en betrouwbaarheid dan de Bashan. Barossa zit een beetje tussen de A-merken en de C-merken in, waarbij eigenlijk alles uit China in die laatste categorie valt.
Moet wel zeggen dat de Barossa niet echt een grote quad is, zelf ben ik 1m75 en 70 kg maar vond de quad al wel een beetje aan de kleine kant. Misschien is een Bashan groter.
Moet wel zeggen dat de Barossa niet echt een grote quad is, zelf ben ik 1m75 en 70 kg maar vond de quad al wel een beetje aan de kleine kant. Misschien is een Bashan groter.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Toeschouwer
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 13 apr, 2009 18:48
- Locatie: Breukelen
- Contacteer:
Re: Bashan of Barossa?
Ok dat is duidelijk .
Is alleen wel jammer dat de Barossa wat klein uitvalt.
Hebben jullie misschien ook nog een ander merk in die prijsklasse die watgroter is?, word moeilijk denk ik he'? je hebt natuurlijk niet zoveel keuze?.
Is alleen wel jammer dat de Barossa wat klein uitvalt.
Hebben jullie misschien ook nog een ander merk in die prijsklasse die watgroter is?, word moeilijk denk ik he'? je hebt natuurlijk niet zoveel keuze?.
Re: Bashan of Barossa?
Ik zelf ben 1.95 lang en vond de barossa die ik als eerste had te klein. Ik kwam met de knieen aan het stuur. Daarna heb ik een smc captain 300 gehad, was al een stuk beter, nu heb ik een bombardier, dat is toch echt wel veel groter...Maar je budget zeg je al, dan moet je maar beginnen met mijn oude captain
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
-
- Toeschouwer
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 13 apr, 2009 18:48
- Locatie: Breukelen
- Contacteer:
Re: Bashan of Barossa?
Hoi Stef,
Verkoop jij de smc captain 300 dan?.
En wat is de prijs en kan je mij eventueel foto's sturen ? ik heb geen idee wat voor model dat is.
Hij moet ook kenteken hebben.
Laat ff weten
Verkoop jij de smc captain 300 dan?.
En wat is de prijs en kan je mij eventueel foto's sturen ? ik heb geen idee wat voor model dat is.
Hij moet ook kenteken hebben.
Laat ff weten
Re: Bashan of Barossa?
Hij is te koop, maar dit weekend is er een cross in halle waar die ook mee naar toe gaat, voor de verkoop, niet om mee te crossen. (De smc heeft nog nooit een crossbaan gezien)
Ik mail na het weekend eventueel wel foto's
Ik mail na het weekend eventueel wel foto's
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
-
- Toeschouwer
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 13 apr, 2009 18:48
- Locatie: Breukelen
- Contacteer:
Re: Bashan of Barossa?
Dat zou leuk zijn en misschien wat meer info.
Bouwjaar km stand en staat van de quad en niet geheel onbelangrijk ....de prijs
enz
Ik hoop wat te horen
Bouwjaar km stand en staat van de quad en niet geheel onbelangrijk ....de prijs
enz
Ik hoop wat te horen
-
- Toeschouwer
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 13 apr, 2009 18:48
- Locatie: Breukelen
- Contacteer:
Re: Bashan of Barossa?
Hoeveel gewicht kan een Barossa quarterback II hebben ?
Ik ga vanmiddag kijken bij een barossa maar ben gister bij een ander wezen kijken en die zakte aardig in .
Is dat normaal of ben ik echt te zwaar voor de Barossa?.
115 kilo schoon aan de haak.
Ik heb al flink lopen zoeken maar kan nergens vinden wat het gewicht is wat die kan hebben.
Ik weet dat je er een andere veer op kan zetten maar is dat duur? ik vind het ook wat om zo'n ding te kopen en meteen aan het sleutelen te slaan.
Ik ga vanmiddag kijken bij een barossa maar ben gister bij een ander wezen kijken en die zakte aardig in .
Is dat normaal of ben ik echt te zwaar voor de Barossa?.
115 kilo schoon aan de haak.
Ik heb al flink lopen zoeken maar kan nergens vinden wat het gewicht is wat die kan hebben.
Ik weet dat je er een andere veer op kan zetten maar is dat duur? ik vind het ook wat om zo'n ding te kopen en meteen aan het sleutelen te slaan.
Re: Bashan of Barossa?
Ik weeg ongeveer de helft en kon er normaal op zitten, lijkt me logisch dus dat hij bij jou redelijk ver in zal zakken. Maar zoals gezegd, een Barossa is een kleine quad en niet erg geschikt voor grote mensen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Toeschouwer
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 13 apr, 2009 18:48
- Locatie: Breukelen
- Contacteer:
Re: Bashan of Barossa?
Het probleem is dat een barossa wat ik lees wel redelijk goed is en ik vind het ook nog eens een leuk model.
de andere die ik gezien heb vielen onderhand uit elkaar ,zo slecht zijn ze en dan nog 2000 euro vragen en dan heb ik het over een Dinli en een Adly.
Ik vraag me af of het goedkoop te verhelpen is om een sterkere veer erop te zetten ofzo?.
En wat de draagkracht is van zo'n barossa.
Het lijkt mij dat je er met 115 kilo toch normaal op moet kunnen rijden?.
de andere die ik gezien heb vielen onderhand uit elkaar ,zo slecht zijn ze en dan nog 2000 euro vragen en dan heb ik het over een Dinli en een Adly.
Ik vraag me af of het goedkoop te verhelpen is om een sterkere veer erop te zetten ofzo?.
En wat de draagkracht is van zo'n barossa.
Het lijkt mij dat je er met 115 kilo toch normaal op moet kunnen rijden?.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 13 apr, 2009 18:48
- Locatie: Breukelen
- Contacteer:
Re: Bashan of Barossa?
NOU.........net voor de eerste keer quad gereden ............ een Barossa 250.
Alleen waren er een paar probleempjes.... allereerst was het starten niet zo'n s6, dat ding bleef maar afslaan, dan liep ie weer ff met choke en dan sloeg ie weer af ,dan weer zonder choke en weer afslaan .
Ff rijden vervolgens gas loslaten en weer afslaan. .
Nu ben ik er wel achter dat een Barossa voor mijn gewicht best te doen is dus dat is ok maar............ik heb BAGGER gescheten!!! ik reed op een eigen terrein van de beste man maar het probleem was dus dat als ik door een bocht wou..dat ding rechtdoor wilde (nu weet ik dat je met je lichaam moet sturen) maar ik zat gewoon in zijn 1ste versnelling vervolgens ga ik in zijn 2de versnelling en was de bedoeling dat ik rechtdoor zou gaan (wat ie ook deed) alleen had ik mijn stuur helemaal niet recht!! hij trok ontzettend naar links.
Is dit nou normaal want als dat zo is ben ik meteen klaar met quad rijden ...
Ik ben heus wel wat gewend en rij meestal zo weg met iets wat wielen heeft maar dit!!! is toch levensgevaarlijk.
Ik denk dat er wat mis is met de quad.
Hebben jullie hier een antwoord op?
Me onderbroek is nog nat van het angstzweet.
Verder vind ik het duimgas erg vervelend maarja dat is te verhelpen met handgas geloof ik.
Alleen waren er een paar probleempjes.... allereerst was het starten niet zo'n s6, dat ding bleef maar afslaan, dan liep ie weer ff met choke en dan sloeg ie weer af ,dan weer zonder choke en weer afslaan .
Ff rijden vervolgens gas loslaten en weer afslaan. .
Nu ben ik er wel achter dat een Barossa voor mijn gewicht best te doen is dus dat is ok maar............ik heb BAGGER gescheten!!! ik reed op een eigen terrein van de beste man maar het probleem was dus dat als ik door een bocht wou..dat ding rechtdoor wilde (nu weet ik dat je met je lichaam moet sturen) maar ik zat gewoon in zijn 1ste versnelling vervolgens ga ik in zijn 2de versnelling en was de bedoeling dat ik rechtdoor zou gaan (wat ie ook deed) alleen had ik mijn stuur helemaal niet recht!! hij trok ontzettend naar links.
Is dit nou normaal want als dat zo is ben ik meteen klaar met quad rijden ...
Ik ben heus wel wat gewend en rij meestal zo weg met iets wat wielen heeft maar dit!!! is toch levensgevaarlijk.
Ik denk dat er wat mis is met de quad.
Hebben jullie hier een antwoord op?
Me onderbroek is nog nat van het angstzweet.
Verder vind ik het duimgas erg vervelend maarja dat is te verhelpen met handgas geloof ik.
Re: Bashan of Barossa?
Hahaha, dat was ook ongeveer mijn eerste ervarin gmet een quad. Quadrijden is echt anders dan alles wat je ooit gereden hebt, niet te vergelijken met auto of motor rijden. Maar die gewenning komt vanzelf, als je een weekje rijdt dan ben je dat al helemaal kwijt en rij je heel natuurlijk rotendes en snelle of langzame bochten.
Hetzelfde geldt voor duimgas, hoewel je het aan kunt passen raak je er ook gewoon aan gewend. Het heeft wel voordelen, zeker als je eens van de weg af gaat kun je het stuur een stuk steviger vasthouden en toch gedoseerd gas geven.
Moet wel zeggen dat een quad met het stuur recht gewoon hoort te gaan, ik sluit niet uit dat er wat mis is met de quad waarop je gereden hebt. Ook het feit dat hij niet fatsoenlijk lopen wil wekt bij mij de indruk dat het een beetje een barrel is. Kan allemaal best mee vallen, maar een goed afgestelde quad start gewoon en blijft vervolgens lopen.
Hetzelfde geldt voor duimgas, hoewel je het aan kunt passen raak je er ook gewoon aan gewend. Het heeft wel voordelen, zeker als je eens van de weg af gaat kun je het stuur een stuk steviger vasthouden en toch gedoseerd gas geven.
Moet wel zeggen dat een quad met het stuur recht gewoon hoort te gaan, ik sluit niet uit dat er wat mis is met de quad waarop je gereden hebt. Ook het feit dat hij niet fatsoenlijk lopen wil wekt bij mij de indruk dat het een beetje een barrel is. Kan allemaal best mee vallen, maar een goed afgestelde quad start gewoon en blijft vervolgens lopen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Toeschouwer
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma 13 apr, 2009 18:48
- Locatie: Breukelen
- Contacteer:
Re: Bashan of Barossa?
Dat dacht ik dus ook hahahh, starten en lopen maar dat was er niet bij bij deze.
Dat bochtenwerk begrijp ik nog wel waarschijnlijk omdat de achteras star is en dat ie dan rechtdoor wil dus je hem met je kont moet duwen, dat kan ik nog wel plaatsen.
Maar rechtdoor willen en vervolgens ontzettend naar links trekken zodat je stuur helemaal naar rechts staat is volgens mij niet goed.
Quad had maar een 6 kilometer op de teller en was een demo model zei hij
Volgens mij was de zooi zo krom als de pest al kon ik dat niet goed zien.
Voor de rest een erg leuk ding dus dat is wel balen dat het zo afloopt.
Dat bochtenwerk begrijp ik nog wel waarschijnlijk omdat de achteras star is en dat ie dan rechtdoor wil dus je hem met je kont moet duwen, dat kan ik nog wel plaatsen.
Maar rechtdoor willen en vervolgens ontzettend naar links trekken zodat je stuur helemaal naar rechts staat is volgens mij niet goed.
Quad had maar een 6 kilometer op de teller en was een demo model zei hij
Volgens mij was de zooi zo krom als de pest al kon ik dat niet goed zien.
Voor de rest een erg leuk ding dus dat is wel balen dat het zo afloopt.