Lees mijn review van de RS50s ff. Dan kan jeje een beter beeld vormen van de voors- en tegens van deze allergrootste brom-quad. Ikzelf heb nog niks kapot gekregen, buiten de dingen die ik door mijn eigen stupiditeit heb veroorzaakt(vergeet NOOIT je schijfremslot los te halen als je wegrijdt, de SP50 heeft genoeg koppel om de hele achterrem-unit aan str..t te roppen... 

)
De SP50S is wel goed te gebruiken voor crossen. Zware veren, zwaar 450cc frame. Dikke achteras, schijfremmen rondom. Haalt toch een ruime 45 op een hobbelig zandpad..stuurdemper is trouwens geen overbodige luxe, het stuur wil nog wel eens aardige fleren uitdelen..auwa....
Voor hoge snelheid moet je de SP50S inderdaad niet doen. Geen uitlaten voor te krijgen, (je kunt een Gianelli shot omlassen, dan haalt hij ongeveer 60, maar niet veel harder) malle tandwielen etc. Standaard houdt het op bij 54 km/u wind mee.. 'T kreng weegt nu eenmaal 188kg droog. Zelfs een blokje met 6,3 pk(=standaard voor de SP) krijgt hem niet boven de 55 km/u met de originele uitlaat.
Wil je hard, moet je voor een access streak long chassis gaan. makkelijk op te voeren .Technigas quadder eronder, .10 grotere sproeier et voila, net 70 km/u! 'T ding is alleen wel wat aan de kleine kant als je 1.90 bent.. Chassis en veren zijn ook enkel voor straat gebruik. Een boel mensen hebben wielen afgebroken door maar gewoon wat te gaan crossen 

.