brommerquad....???

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blasterfan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: za 04 jul, 2009 10:17

brommerquad....???

Bericht door Blasterfan »

Hallo,

ik word bijna 16 jaar, en heb een yamaha blaster gehad.
Die blaster heb ik weer verkocht om iets voor terug te kopen voor als ik 16 ben, dus iets met een kenteken.
nu dacht ik een quad op kenteken lijkt me heel gaaf, maar dat zijn allemaal van die kleine kut dingetjes :x .

nu kwam ik op internet een hele grote brommerquad tegen, hij was nog niet lang uit, en het was de grootste brommerquad van europa. het was een ''access sp-50 s'' ofzo...
maar de advertentie op marktplaats is nu weg. :?

een ''kymco mx50'' lijkt me opzich ook wel wat..

wat raden jullie mij aan?
ik weet niet of hier mensen zitten met ervaring...

ik wil dus niet zo een klein dingetje. :braak: .

bedankt :!:
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-BLASTER!!!~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: brommerquad....???

Bericht door Haagje »

Aan te raden zijn:

Access SP50
Access streak xxl 50
Adly RS

Dit zijn een van de grotere quadjes. Zover ik weet isde Adly wat moeilijker te tunen kwa snelheid.

En de Sp heb k geen ervaring meer wel de Streak. En die bevalde me goed ( ook met 2 man erop ) Ben zelf 1.90ongeveer.
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: brommerquad....???

Bericht door cyclonedriver »

Kymco MXU 50 = de MXU 150, maar dan met een kleiner motortje :)
Gebruikersavatar
Blasterfan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: za 04 jul, 2009 10:17

Re: brommerquad....???

Bericht door Blasterfan »

Ik moet eigenlijk een quad hebben die toch wat stotjes kan hebben, dus bijvoorbeeld als de kymco MXU 150 hetzelfde frame en kappen enz. zijn dan kymco 50 maar dan wel kleinere motor.. want ik wil er dan ook een beetje mee kunnen funnen....
het is de bedoeling om hem dan wel wat sneller en pittiger te laten lopen...(is dat slim:?: ) omdat er voor de quad geen rollerbank is. of is dat wel zo :?:

Maar de oude kymco mx 50 vind ik mooier dan de nieuwe mxu 50.
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-BLASTER!!!~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: brommerquad....???

Bericht door Haagje »

naja ieder zen eigensmaak maar de kymco mx 50 :braak:
Vind hem niet egt uit zien. ( maar ieder zijn eigen mening eh :D )

Als je een wilt wat tegen een stootje kan moet je een access sp pakken of een adly rs.
Deze hebben dubbele A armen wat al wat meer kan verdragen.


Ik raad je aan om voor een 2dehands adly rs te gaan. En deze zo tunen naar dat gaan wat je zelf wilt.
beaviz
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 27 nov, 2009 07:33
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: brommerquad....???

Bericht door beaviz »

Het enige verschil tussen de mxer50 en de mxu50 zijn wat kappen, zover ik weet.
De mxer 50 is idd een hele stevige quad, hij word immers ook als 150 cc gemaakt.

Ik heb er geen moment spijt van gehad, de mxer voldoet aan al mijn verwachtingen.
Kymco mxu 250
CasWilQuad
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 26 okt, 2009 20:45

Re: brommerquad....???

Bericht door CasWilQuad »

Ik heb dit net tegen Yamahablaster2004 gezegt:

Ik rij zelf een Adly rs 50, erg tevreden over. Ik ben bijna 1.90m en hij is lekker groot. Alleen de vario is er uit gehaald en ga nu 60 op de top De crosstand vind ik zelf erg fijn voor als je een keer wilt crossen of slippen etc. Technisch weet ik er (helaas! ) niet heel erg veel vanaf (opvoeren etc), maar ik denk dat je die vragen wel bij de adlyrs50koning Zack kwijt kan Uit mijn hoofd ging zijn Adly tegen de 90... Ik heb het niet zo op tweedehands, ook omdat ik er niet zo'n verstand van heb en daardoor bang ben dat ik hem na twee weken op straat bij elkaar kan vegen, maar als je wel graag 2ehands wilt is ie er al vanaf zo'n 1400 euro.

De Access SP is ook lekker groot (de grootste onder de 50cc'tjes) maar schijnt erg lastig op te voeren... Access streak gaat standaard wat harder en is dacht ik ook wat makkelijker op te voeren, maar ik vond hem te klein en het model spreekt mij niet zo aan. Dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

In ieder geval succes met je keuze! Ik weet dat het een erg moeilijke beslissing is, ik heb hem zelf laatst ook moeten maken, maar heb er tot noch toe totaal geen spijt van gehad!

gr Cas


Over de kymco heb ik zelf niet zo veel gehoord, ik weet niet of dit een goed teken is ;) De Adly RS is lekker groot, volgens mij heeft hij hetzelfde verhaal als de Kymco MXU 50 = de MXU 150, google maar eens op Adly 300 sport... Zack heeft flink wat geld in zijn quad gestoken, dus hij is op te voeren, maar of het heel gemakkelijk gaat weet ik niet. Rollerbank hoef je niet zo bang voor te zijn, ze hebben een aanzetstuk voor quads, maar die hebben ze nooit bij zich. Als ze willen kunnen ze je toch wel pakken, dan gaan ze achter je rijden en doen ze een meting...

hoop je hiermee een beetje te hebben geïnformeerd ;) succes met je keuze

gr Cas
CasWilQuad is inmiddels CasHeeftQuad ;) (Adly rs 50)
diakrite
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 08 nov, 2009 21:13

Re: brommerquad....???

Bericht door diakrite »

Lees mijn review van de RS50s ff. Dan kan jeje een beter beeld vormen van de voors- en tegens van deze allergrootste brom-quad. Ikzelf heb nog niks kapot gekregen, buiten de dingen die ik door mijn eigen stupiditeit heb veroorzaakt(vergeet NOOIT je schijfremslot los te halen als je wegrijdt, de SP50 heeft genoeg koppel om de hele achterrem-unit aan str..t te roppen... :| )

De SP50S is wel goed te gebruiken voor crossen. Zware veren, zwaar 450cc frame. Dikke achteras, schijfremmen rondom. Haalt toch een ruime 45 op een hobbelig zandpad..stuurdemper is trouwens geen overbodige luxe, het stuur wil nog wel eens aardige fleren uitdelen..auwa....

Voor hoge snelheid moet je de SP50S inderdaad niet doen. Geen uitlaten voor te krijgen, (je kunt een Gianelli shot omlassen, dan haalt hij ongeveer 60, maar niet veel harder) malle tandwielen etc. Standaard houdt het op bij 54 km/u wind mee.. 'T kreng weegt nu eenmaal 188kg droog. Zelfs een blokje met 6,3 pk(=standaard voor de SP) krijgt hem niet boven de 55 km/u met de originele uitlaat.

Wil je hard, moet je voor een access streak long chassis gaan. makkelijk op te voeren .Technigas quadder eronder, .10 grotere sproeier et voila, net 70 km/u! 'T ding is alleen wel wat aan de kleine kant als je 1.90 bent.. Chassis en veren zijn ook enkel voor straat gebruik. Een boel mensen hebben wielen afgebroken door maar gewoon wat te gaan crossen :shock: .
Zakie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2660
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 21:33
Locatie: Aan het strand!

Re: brommerquad....???

Bericht door Zakie »

:wink: ik ging eigenlijk voor de style tunning en niet motorish :p
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2834
Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
Locatie: Noord-Brabant - Nederland
Contacteer:

Re: brommerquad....???

Bericht door dieseltank »

@ diakite,

er is vast en waarschijnlijk een terugloper uitlaat die je kunt omlassen zodat de demper naar achter is en de omhangbeugel voor de demper maak je een hitte schildje op :bier:

dat is wel ff kijken hoeveel ruimte er over is etc.. me mijn rs50 adly gaat het net! :bier:
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Plaats reactie