custom made parts Preview !
-
- Quad Master
custom made parts Preview !
Ik en Ardjuh zijn aan het kijken of het mogelijk is om onze eigen onderdelen te gaan produceren.
We hebben de beschikking over een aantal software pakketen en de benodigde kennis om iets tot een goed product te kunnen maken. Echter is het niet onze doelstelling zeer ingewikkelde producten te maken.
Maar om relatief simpele onderdelen aantrekkelijker te maken, of zelfs aan te passen aan de wensen van de “klant” en tegelijkertijd proberen de prijs zo laag mogelijk te houden.
Momenteel zijn we bezig met het maken van modellen voor een prijs opvraag voor:
- Skid plates
- Radiator bescherming
- Warnings labels
Onze vraag aan jullie of jullie nog ideeën hebben voor producten en of er interesse is om
binnen deze producten een eigen ontwerp te kunnen maken.
Hieronder een kleine preview van waar we mee bezig zijn:
Custom skid plate raptor 700:
Radiator bescherming:
We hebben de beschikking over een aantal software pakketen en de benodigde kennis om iets tot een goed product te kunnen maken. Echter is het niet onze doelstelling zeer ingewikkelde producten te maken.
Maar om relatief simpele onderdelen aantrekkelijker te maken, of zelfs aan te passen aan de wensen van de “klant” en tegelijkertijd proberen de prijs zo laag mogelijk te houden.
Momenteel zijn we bezig met het maken van modellen voor een prijs opvraag voor:
- Skid plates
- Radiator bescherming
- Warnings labels
Onze vraag aan jullie of jullie nog ideeën hebben voor producten en of er interesse is om
binnen deze producten een eigen ontwerp te kunnen maken.
Hieronder een kleine preview van waar we mee bezig zijn:
Custom skid plate raptor 700:
Radiator bescherming:
Laatst gewijzigd door cilinderhead op ma 22 mar, 2010 19:40, 4 keer totaal gewijzigd.
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.nl
Re: custom made parts
Leuk en aardig, maar ik denk dat iemand alleen goedkoper zal zijn wanneer hij echt iets apparts moet hebben.
Wat nergens te krijgen is.
De rest zul je niet bepaald goedkoper krijgen dan in de store's.
Aangezien hier heelveel tijd in gaat zitten.
Een skideplate ontwerp je niet 1,2,3 zomaar.
Je hebt alle juiste maten en alles nodig.
Leuk idee. Maar als je zelf niet ermee werkt en moet laten doen kom je niet ver.
Leuk idee. Maar als je zelf niet ermee werkt en moet laten doen kom je niet ver.
-
- Quadrunner
- Contacteer:
-
- Quad Expert
On topic please...quad-racerrr schreef:Leuk en aardig, maar ik denk dat iemand alleen goedkoper zal zijn wanneer hij echt iets apparts moet hebben.
Laatst gewijzigd door Ardjuh op ma 22 mar, 2010 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
No Can't Do!
Ardjuh, ik snap de reactie van Quad racer. De tekst die cilinderhead heeft geschreven ziet er een beetje onbedacht en saai uit, waardoor je het idee krijgt dat het amateuristisch is.( sorry cilinderhead) En dan bedoel ik dat het kort gezegd is en verder weinig informatie. Zo komt het tenminste op mij over.
Ik ken jullie niet. dus kan er ook niet over oordelen.
Daarentegen ben ik wel benieuwd hoeveel een skidplate bijvoorbeeld zou gaan kosten. Misschien dat jullie je daar iets meer in meoten verdiepen en dan globale prijzen kunnen geven.
Daarentegen ben ik wel benieuwd hoeveel een skidplate bijvoorbeeld zou gaan kosten. Misschien dat jullie je daar iets meer in meoten verdiepen en dan globale prijzen kunnen geven.
Raptor 660 SM
-
- Quad Expert
Eerste modellen zijn al af, echter wil ik ze eerst volledig af maken voordat ik ze naar buiten breng...Mark_T schreef:Ardjuh, ik snap de reactie van Quad racer. De tekst die cilinderhead heeft geschreven ziet er een beetje onbedacht en saai uit, waardoor je het idee krijgt dat het amateuristisch is.( sorry cilinderhead) En dan bedoel ik dat het kort gezegd is en verder weinig informatie. Zo komt het tenminste op mij over.
Laatst gewijzigd door Ardjuh op ma 22 mar, 2010 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
No Can't Do!
De beroemde velgendeksel lijken mij uitermate geschikt hiervoor
Maar daarnaast zijn er nog wel meer voorwerpen die jullie zouden kunnen indien haalbaar.
- Velgenbouten met bepaalde thema's. Denk hierbij aan punten (mag wel niet, maar staat wel mooi )
- Alle denkbare afdek plaatjes en doppen. Op ebay vind je ze vaak alleen maar met draken en vlammen. Ben ik geen voorstander van.
- Kentekenhouders. Maar dan bijvoorbeeld om ze op je achterbrug te plaatsen Die zou ik namelijk graag hebben (A)
Maar daarnaast zijn er nog wel meer voorwerpen die jullie zouden kunnen indien haalbaar.
- Velgenbouten met bepaalde thema's. Denk hierbij aan punten (mag wel niet, maar staat wel mooi )
- Alle denkbare afdek plaatjes en doppen. Op ebay vind je ze vaak alleen maar met draken en vlammen. Ben ik geen voorstander van.
- Kentekenhouders. Maar dan bijvoorbeeld om ze op je achterbrug te plaatsen Die zou ik namelijk graag hebben (A)
Raptor 660 SM
Vergis je niet, het is heel lastig om geld te verdienen met custom onderdelen voor een niche markt. Ik heb dat al vaker gezien in de bigscale modelbouw, dat is engiszins vergelijkbaar met onze hobby. In het ontwerpen gaat veel tijd zitten bijvoorbeeld, stel dat je 2 uur aan het tekenen bent voor een onderdeel. Vervolgens maak je er eentje wat je ook 2 uur kost, dan pas je hem op een quad en blijkt dat je maatvoering niet helemaal klopt, aanpassen en nog eentje maken. Dan ben je al 10 uur kwijt en heb je er nog maar eentje. Ik weet niet wat je voor je eigen uren wilt rekenen, maar laten we het eens laag houden: 40 euro. Dan is de eerste 400 euro al uitgegeven en heb je nog geen artikel geproduceerd. Nu heb je de productie op orde en ga je een kleine serie laten maken, per stuk kun je er 25 euro op verdienen. Dan moet je er al 16 verkopen om alleen maar je ontwikkeltijd terug te verdienen. Website maken, factuurtjes sturen, verpakkingsmateriaal kopen, pakketjes klaarmaken, etc. Al die dingen komen er nog bij en daar gaat ook tijd in zitten.
Zoals je ziet wordt het dus erg lastig om dit te verkopen en ook nog eens goedkoper dan bestaande shops te zijn. De enige oplossing is om je eigen tijd niet te rekenen, maar dan geef je de spullen eigenlijk gewoon weg. En die liefde voor de hobby duurt nooit lang, uiteindelijk wil je toch liever iets doen met je tijd waar je ook wat voor terugziet.
Maar je schreef dat het product direct van de fabriek naar de klant gaat, dat is dus goedkoper. Gaat de fabriek dan de bestellingen aannemen, of gaan ze alleen verpakkingsmateriaal inkopen, de bestellingen klaar maken en verzenden? En waarom zou dat goedkoper zijn dan dat jij het moet doen? En wie doet aftersales dan, de fabriek of jij? Over aftersales gesproken, hou er rekening mee dat je vergaande verplichtingen hebt richting consumenten welke wettelijk zijn vastgelegd. Reserveer daar geld voor. Hoe ga je het eigenlijk financieren? En wat kost het om dat geld beschikbaar te krijgen?
En last but not least... Als je het dan moet hebben van de community, op welke manier denk je dat een arrogant bericht je helpt om spullen te verkopen?
Goed, dat zijn zo maar wat dingen die mij te binnen schieten. Succes met het haalbaarheidsonderzoek.
Crap, vergeet helemaal de originele vraag te beantwoorden. Ik zou mijn Raptor 350 graag voor en achter willen verlagen, maar bij de reguliere shops kost me dat snel 230 euro. Als jullie dat voor pakweg 150 euro kunnen maken dan heb ik wel interesse.
Zoals je ziet wordt het dus erg lastig om dit te verkopen en ook nog eens goedkoper dan bestaande shops te zijn. De enige oplossing is om je eigen tijd niet te rekenen, maar dan geef je de spullen eigenlijk gewoon weg. En die liefde voor de hobby duurt nooit lang, uiteindelijk wil je toch liever iets doen met je tijd waar je ook wat voor terugziet.
Maar je schreef dat het product direct van de fabriek naar de klant gaat, dat is dus goedkoper. Gaat de fabriek dan de bestellingen aannemen, of gaan ze alleen verpakkingsmateriaal inkopen, de bestellingen klaar maken en verzenden? En waarom zou dat goedkoper zijn dan dat jij het moet doen? En wie doet aftersales dan, de fabriek of jij? Over aftersales gesproken, hou er rekening mee dat je vergaande verplichtingen hebt richting consumenten welke wettelijk zijn vastgelegd. Reserveer daar geld voor. Hoe ga je het eigenlijk financieren? En wat kost het om dat geld beschikbaar te krijgen?
En last but not least... Als je het dan moet hebben van de community, op welke manier denk je dat een arrogant bericht je helpt om spullen te verkopen?
Goed, dat zijn zo maar wat dingen die mij te binnen schieten. Succes met het haalbaarheidsonderzoek.
Crap, vergeet helemaal de originele vraag te beantwoorden. Ik zou mijn Raptor 350 graag voor en achter willen verlagen, maar bij de reguliere shops kost me dat snel 230 euro. Als jullie dat voor pakweg 150 euro kunnen maken dan heb ik wel interesse.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Grizzly700 op ma 05 apr, 2010 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quad Master
@ grizzly 700 dat was niet de bedoeling ik noemde zomaar een quadwinkel het is er uit gehaald !
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.nl
Ik zoek nog altijd een achter kenteken plaat houder. Met Warrior eruit gefreesd.
Ik heb ergens al de maten liggen die ik moet hebben. en een .MAX bestand voor een snijmachine dacht ik.
Ik heb ergens al de maten liggen die ik moet hebben. en een .MAX bestand voor een snijmachine dacht ik.
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Ah merci!cilinderhead schreef:@ grizzly 700 dat was niet de bedoeling ik noemde zomaar een quadwinkel het is er uit gehaald !
En succes met de customparts!!
-
- Quad Master
danku '
Quad racer is het de standaard kentekenplaat houder en dan alleen warrior er uit gevreest of moeten er nog meer dingen veranderd worden ?
Quad racer is het de standaard kentekenplaat houder en dan alleen warrior er uit gevreest of moeten er nog meer dingen veranderd worden ?
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.donutracing.nl
Geheel nieuwe houder.
zeker 3mm dik
Ik moet zoeken waar ik de maten heb liggen. Daarin staat precies hoe die moet komen.
zeker 3mm dik
Ik moet zoeken waar ik de maten heb liggen. Daarin staat precies hoe die moet komen.
-
- Quad Master
We zullen kijken of dit haalbaar is
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :