Startmotor warrior
Re: Startmotor warrior
Ik denk dat ik sinds deze week misschien hetzelfde probleem heb met mijn warrior.
Sinds deze week had mijn quad het heel moeilijk met starten.
Ik dacht eerst dat mijn batterij gewoon versleten is, wat geen groot probleem is.
Echter ik had deze nacht mijn batterij vol geladen, en toen starte mijn quad zonder problemen.
Dan een paar uurtjes later was het weer van dat. Na enkele keer proberen hoor ik nu enkel de startrelais tikken
Ook blijkt hij opeens geen stroom meer te nemen. Want als ik mijn lichten aanzet blijven deze normaal branden (anders gaan deze heel zwak bij starten) Ook lukt het blijkbaar niet meer om met een volle (andere) batterij te starten...
Wat kan dit zijn?
Ik dacht eerst dat mijn batterij gewoon versleten is, wat geen groot probleem is.
Echter ik had deze nacht mijn batterij vol geladen, en toen starte mijn quad zonder problemen.
Dan een paar uurtjes later was het weer van dat. Na enkele keer proberen hoor ik nu enkel de startrelais tikken
Ook blijkt hij opeens geen stroom meer te nemen. Want als ik mijn lichten aanzet blijven deze normaal branden (anders gaan deze heel zwak bij starten) Ook lukt het blijkbaar niet meer om met een volle (andere) batterij te starten...
Wat kan dit zijn?
- 2002 Yamaha Warrior 350
- 2002 Volvo v40 1.9dci 102pk
Misschien de dynamo. Je zou de accu eens door moeten meten, terwijl die loopt. Dus op de + en de - meten. 12,6 bij normaal licht en bij groot moet hij naar 14,6 springen, omdat je dynamo dan aanslaat. Als dit niet gebeurt is de kans groot dat je dynamo kapot is.YannickC schreef:Ik denk dat ik sinds deze week misschien hetzelfde probleem heb met mijn warrior.
Wat kan dit zijn?
Raptor 660 SM
Mark, ondertussen bedankt voor de snelle hulp
Ik heb ondertussen al wat bezig geweest met het probleem.
Even een paar feiten op een rij zetten.
Reden waarom relais alleen tikte :
- door te veel te probere mss wat veel vonkjes getrokken die leide tot slecht contact.
Solution :
- blijkbaar hielp het de 2 contactbouten voledig los te vijzen en wat te foefelen
Andere fijten :
- als ik de batterij volledig oplaad en ik start meteen erna, dan lukt het. Dan zet ik de motor uit, en een paar uur later is deze weer zo goed als dood.
- als ik na een redelijke rit de motor uitzet en meteen herstart dan lukt het wel.
- als ik mijn motor start en de batterij loskoppel werken mijn lichten enzo nog...
Conclusie :
- Het lijkt erop dat de batterij gewoon versleten is
Ik ga nu deze week kijken voor een nieuwe batterij en dan laat ik het weten
Ik heb verder nog een "lek". Laat ons zeggen dat er na een nacht 4 druppels onder mijn quad liggen.
Daarom was ik al aan het vrezen dat er misschien olie in mijn startmotor zat. Dat blijkt gelukkig niet zo te zijn
Verder heb ik geen last van die lek, ik chek regelmatig mijn oliepeil en dit is tot hier toe nog niet echt merkwaardig gezakt na een paar maanden...
Ik heb ondertussen al wat bezig geweest met het probleem.
Even een paar feiten op een rij zetten.
Reden waarom relais alleen tikte :
- door te veel te probere mss wat veel vonkjes getrokken die leide tot slecht contact.
Solution :
- blijkbaar hielp het de 2 contactbouten voledig los te vijzen en wat te foefelen
Andere fijten :
- als ik de batterij volledig oplaad en ik start meteen erna, dan lukt het. Dan zet ik de motor uit, en een paar uur later is deze weer zo goed als dood.
- als ik na een redelijke rit de motor uitzet en meteen herstart dan lukt het wel.
- als ik mijn motor start en de batterij loskoppel werken mijn lichten enzo nog...
Conclusie :
- Het lijkt erop dat de batterij gewoon versleten is
Ik ga nu deze week kijken voor een nieuwe batterij en dan laat ik het weten
Ik heb verder nog een "lek". Laat ons zeggen dat er na een nacht 4 druppels onder mijn quad liggen.
Daarom was ik al aan het vrezen dat er misschien olie in mijn startmotor zat. Dat blijkt gelukkig niet zo te zijn
Verder heb ik geen last van die lek, ik chek regelmatig mijn oliepeil en dit is tot hier toe nog niet echt merkwaardig gezakt na een paar maanden...
Ik heb vandaag mijn batterij vervangen en deze volledig vol geladen.
Nu starte hij nog altijd bijna niet. De startmotor heeft nog steeds te zwak vermogen
Ik denk nu aan het volgende.
Zou het kunnen dat de kooltjes van mijn startmotor naar de "zak" zijn?
Kan iemand dit bevestigen of dit de oorzaak kan zijn?
Nu starte hij nog altijd bijna niet. De startmotor heeft nog steeds te zwak vermogen
Hoor je de startmotor wel helemaal ronddraaien?YannickC schreef:Ik heb vandaag mijn batterij vervangen en deze volledig vol geladen.
Raptor 660 SM
Ik hoorde hem rond draaien.
Nu net niet meer
Ik haalde mijn start motor eruit om te zien of die eigenlijk wel snel draaide.
Dit bleek niet het geval te zijn. Hij draaide heel moeizaam.
Ik heb hem een sec of 2 laten draaien, en erna deed hij niets meer.
Ik heb de starmotor nu opengelegd en deze zat vol olie...
En nog meer pech, er is een stuk wikkeling doorgebrand.
Dus hier komt de volgende vraag.
Waar kan ik die startmotors vinden? En wat koste ze?
Nu net niet meer
Ik haalde mijn start motor eruit om te zien of die eigenlijk wel snel draaide.
Dit bleek niet het geval te zijn. Hij draaide heel moeizaam.
Ik heb hem een sec of 2 laten draaien, en erna deed hij niets meer.
Ik heb de starmotor nu opengelegd en deze zat vol olie...
En nog meer pech, er is een stuk wikkeling doorgebrand.
Dus hier komt de volgende vraag.
Waar kan ik die startmotors vinden? En wat koste ze?
Vandaag heb ik mijn nieuwe startmotor in ontvangst genomen.
Ik heb hem gemonteerd en motor starte meteen
Maar wat ik mij af vraag.
Aangezien de startmotor gewoon een vaste as heeft, en dus permanent op het vliegwiel zit, draait deze dan altijd mee?
Zoja, kan dit dan geen kwaad?
Kan iemand mij even gerust stellen ?
Al bedankt
Ik heb hem gemonteerd en motor starte meteen
Maar wat ik mij af vraag.
Aangezien de startmotor gewoon een vaste as heeft, en dus permanent op het vliegwiel zit, draait deze dan altijd mee?
Zoja, kan dit dan geen kwaad?
Kan iemand mij even gerust stellen ?
Al bedankt
- yamahakoppel
- Quad GOD
als je aan het tandwiel in de moter voelt waar uw startmoter tegen draaid voel je dat deze maar in 1 richting blokkeerd dus startmoter zelf staat stil, maar het tandwiel in de moter draaid op de as en aangezien deze in de olie zit kan het geen kwaad
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Zo dus Merci voor de info...
Puur uit interesse, waar gekocht en wat was je kwijt?YannickC schreef:Vandaag heb ik mijn nieuwe startmotor in ontvangst genomen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Ik heb deze gekocht van een duitse handelaar via ebay.Jazzy schreef:Puur uit interesse, waar gekocht en wat was je kwijt?YannickC schreef:Vandaag heb ik mijn nieuwe startmotor in ontvangst genomen.
125 euro voor een namaak + 17,5 euro verzending.
In België en Nederland vragen ze gouw 199 tot 240 euro voor een namaak.
En 500 euro voor een originele yamaha starter is helemaal te gek.
Verder is de verkoop goed gelopen.
Gewoon geld overschreven en een dikke week later (vandaag dus) had ik de nieuwe startmotor.
Er is zelfs een factuur bij...
- quadfun
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Ik kan bijna alle startermotoren leveren.
Maar tijd ontbreekt om deze online te zetten.
Vragen ? mail-> info@quadfun.be
Maar tijd ontbreekt om deze online te zetten.
Vragen ? mail-> info@quadfun.be
hallo
Ik zit ook met een probleem. Ik was een tijdje geleden aan het rijden, zette mijn warrior even stil en toen ik hem terug wou starten kwam er alleen een tikkend geluid vanachter aan de quad. Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb de quad toen wel nog in gang kunnen duwen.
Hierboven wordt de startrelais vermeld, waar zit die ergens?
Ik zit ook met een probleem. Ik was een tijdje geleden aan het rijden, zette mijn warrior even stil en toen ik hem terug wou starten kwam er alleen een tikkend geluid vanachter aan de quad. Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb de quad toen wel nog in gang kunnen duwen.
Hierboven wordt de startrelais vermeld, waar zit die ergens?
Jezus schreef: Hoe vettiger, hoe prettiger!
- Jason McCoy
- Quad GOD
Kan ook je accu overleden zijn..... Zou je door kunnen meten
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
zal ik eens proberen, de batterij is thans nog maar 2 jaar oud.
Jezus schreef: Hoe vettiger, hoe prettiger!