kfx/Z rijders! luchtfilterkap!

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Plaats reactie
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

kfx/Z rijders! luchtfilterkap!

Bericht door Hanzie »

jongesssss,

aan alle kfx/Z rijders, laat die luchtfilterkap ZITTEN!

dan opnieuw jetten en hij gaat een PAK beter. ikzelf, met rino, nokkenassen etc rij nu ook met luchtfilterkap erop en rijdt gewoon super!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Inderdaad, dat wou ik net zeggen.

Stock laten en grotere jets erin.

Heb zelfs getest met snorkel eraf en erop, en zelfs dat verschil was merkbaar. (erop is beter)
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Jullie veranderen ook snel van mening moet ik zeggen, maar ja, ik heb altijd gezegd dat met deksel erop het beter en veiliger is

Hopelijk ziet iedereen nu in dat dingen pas goed te bevinden zijn wanneer het effectief bewezen is dat het (pos.) verschil uit maakt
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

ik zou zeggen, ga eens rondvragen op z400central (dat momenteel plat ligt), ik vrees dat de meesten je gaan tegenspreken, idem voor uitlaatproducenten (die dynoën met een open deksel).

Ik heb het nu niet over de veiligheid en de vervuiling van je filter hé.


btw: Hans, je had het over die grote dynojet sproeiermaten die zelfs nog niet groot genoeg bleken te zijn. Op z400central waren er ook mensen met datzelfde probleem: zelfs met de grootste sproeiers stond de boel te arm. Mss leesvoer?

Ma goed ja, het zou kunnen.
Ruud weet het antwoord! :)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

bij mij zit er nu een MAINJET in van 120 :wink:
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

dyno? of mikuni? naaldsettings? wat met pilot?

kzou toch eens een plugchop doen hoor :)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hellracer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 295
Lid geworden op: za 10 jan, 2004 22:03

Bericht door Hellracer »

Ten eerste rijd de KFX ook met een BSR36 dus vacuum en rijd idd beter met luchtdeksel doordat je zonder deksel deze vacuum verliest en oderin verliest.

Ten tweede als je een andere carb dus TM36 bvb steekt zal deze alleen winst maken zonder deksel en waarom?? modat deze carb reageert op het opentrekken van je carb via je hendel en nier via het vacuum.

Kijk eens naar de originele carb wat hij doet als je volgas geeft, de schuif gaat niet open alleen dat klepje vanachter, begrijp je het :)

Dit is ook zo bij de BAJA BSR42 en zolang ik geen andere carb steek blijf het deksel erop :)
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

daar heb je idd een punt!

maar heeft dat niet enkel betrekking op de snelheid waarmee de schuif opengaat?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hellracer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 295
Lid geworden op: za 10 jan, 2004 22:03

Bericht door Hellracer »

ik heb zelf gelezen als je vacuum(Druk) weghaalt in de aribox dat het zelf soms zo is dat de schuif niet volledig opent omdat deze niet afhankelijk is van kabel die je trekt, snappie ?

Knip enkele coils af van je veer in de carb en zult verschieten hoe je voorwielen nog rapper omhoog vliegen, dat was bij mij het geval :)
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

edit: akkoord, maar dan zou je minder power hebben doordat je schuif minder open gaat. Als je dan je gas iets meer indrukt zou dat al gecompenseerd moeten zijn.


mijn kniptang begint te kriebelen :)

maar kdurf da precies nie direkt doen :?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hellracer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 295
Lid geworden op: za 10 jan, 2004 22:03

Bericht door Hellracer »

Fré schreef:edit: akkoord, maar dan zou je minder power hebben doordat je schuif minder open gaat. Als je dan je gas iets meer indrukt zou dat al gecompenseerd moeten zijn.


mijn kniptang begint te kriebelen :)

maar kdurf da precies nie direkt doen :?
Je begrijpt me verkeerd, zal het in detail uitleggen :)

Als je die veer gaat inkorten zal de schuif minder moeite hebben om open te gaan omdat deze afhankelijk is ervan.
Dus zal het pas gas geven vlugger open springen en dus reactie verbeteren, snappie?

Bij de baja BSR42 was optimaal 4coils knippen en niet meer.
Na het knippen de veer wel niet uitrekken anders doet het niets.

Nog een tip bij een BSR carb is de luchtsnelheid van belang en dus niet hoeveelheid. Dus tuning met die snorkel kan wonderen doen daarmee ben ik nu bezig, korter snorkel of bredere snorkel is veen beter of directe luctopnamen via snorkel van koude lucht zoals ik op mijn 440EX gedaan heb :)

En voor die dat niet willen tunen op de manier kopen een TM36 :)
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

ja toch wel dacht ik dat ik je juist begreep, hetgeen ik bedoelde was:

als de schuif op een bepaalde positie staat (stel half open), dan zal je niet meer vermogen hebben door coils af te knippen, omdat je zelfs met de zwaardere veer je schuif in dezelfde positie kan zetten.

dat de reactie daarentegen verbetert, zoals je zegt, dat begrijp ik goed, maar het vermogen geleverd voor de gasschuif op een bepaalde stand, met of zonder coils afgeknipt, zal gelijk zijn.

klopt het wat ik denk?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie