kfx/Z rijders! luchtfilterkap!
kfx/Z rijders! luchtfilterkap!
jongesssss,
aan alle kfx/Z rijders, laat die luchtfilterkap ZITTEN!
dan opnieuw jetten en hij gaat een PAK beter. ikzelf, met rino, nokkenassen etc rij nu ook met luchtfilterkap erop en rijdt gewoon super!
aan alle kfx/Z rijders, laat die luchtfilterkap ZITTEN!
dan opnieuw jetten en hij gaat een PAK beter. ikzelf, met rino, nokkenassen etc rij nu ook met luchtfilterkap erop en rijdt gewoon super!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
Fré
- Quad Expert

ik zou zeggen, ga eens rondvragen op z400central (dat momenteel plat ligt), ik vrees dat de meesten je gaan tegenspreken, idem voor uitlaatproducenten (die dynoën met een open deksel).
Ik heb het nu niet over de veiligheid en de vervuiling van je filter hé.
btw: Hans, je had het over die grote dynojet sproeiermaten die zelfs nog niet groot genoeg bleken te zijn. Op z400central waren er ook mensen met datzelfde probleem: zelfs met de grootste sproeiers stond de boel te arm. Mss leesvoer?
Ma goed ja, het zou kunnen.
Ruud weet het antwoord!
Ik heb het nu niet over de veiligheid en de vervuiling van je filter hé.
btw: Hans, je had het over die grote dynojet sproeiermaten die zelfs nog niet groot genoeg bleken te zijn. Op z400central waren er ook mensen met datzelfde probleem: zelfs met de grootste sproeiers stond de boel te arm. Mss leesvoer?
Ma goed ja, het zou kunnen.
Ruud weet het antwoord!
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ten eerste rijd de KFX ook met een BSR36 dus vacuum en rijd idd beter met luchtdeksel doordat je zonder deksel deze vacuum verliest en oderin verliest.
Ten tweede als je een andere carb dus TM36 bvb steekt zal deze alleen winst maken zonder deksel en waarom?? modat deze carb reageert op het opentrekken van je carb via je hendel en nier via het vacuum.
Kijk eens naar de originele carb wat hij doet als je volgas geeft, de schuif gaat niet open alleen dat klepje vanachter, begrijp je het
Dit is ook zo bij de BAJA BSR42 en zolang ik geen andere carb steek blijf het deksel erop
Ten tweede als je een andere carb dus TM36 bvb steekt zal deze alleen winst maken zonder deksel en waarom?? modat deze carb reageert op het opentrekken van je carb via je hendel en nier via het vacuum.
Kijk eens naar de originele carb wat hij doet als je volgas geeft, de schuif gaat niet open alleen dat klepje vanachter, begrijp je het
Dit is ook zo bij de BAJA BSR42 en zolang ik geen andere carb steek blijf het deksel erop
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
ik heb zelf gelezen als je vacuum(Druk) weghaalt in de aribox dat het zelf soms zo is dat de schuif niet volledig opent omdat deze niet afhankelijk is van kabel die je trekt, snappie ?
Knip enkele coils af van je veer in de carb en zult verschieten hoe je voorwielen nog rapper omhoog vliegen, dat was bij mij het geval
Knip enkele coils af van je veer in de carb en zult verschieten hoe je voorwielen nog rapper omhoog vliegen, dat was bij mij het geval
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
Je begrijpt me verkeerd, zal het in detail uitleggenFré schreef:edit: akkoord, maar dan zou je minder power hebben doordat je schuif minder open gaat. Als je dan je gas iets meer indrukt zou dat al gecompenseerd moeten zijn.
mijn kniptang begint te kriebelen
maar kdurf da precies nie direkt doen
Als je die veer gaat inkorten zal de schuif minder moeite hebben om open te gaan omdat deze afhankelijk is ervan.
Dus zal het pas gas geven vlugger open springen en dus reactie verbeteren, snappie?
Bij de baja BSR42 was optimaal 4coils knippen en niet meer.
Na het knippen de veer wel niet uitrekken anders doet het niets.
Nog een tip bij een BSR carb is de luchtsnelheid van belang en dus niet hoeveelheid. Dus tuning met die snorkel kan wonderen doen daarmee ben ik nu bezig, korter snorkel of bredere snorkel is veen beter of directe luctopnamen via snorkel van koude lucht zoals ik op mijn 440EX gedaan heb
En voor die dat niet willen tunen op de manier kopen een TM36
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
-
Fré
- Quad Expert

ja toch wel dacht ik dat ik je juist begreep, hetgeen ik bedoelde was:
als de schuif op een bepaalde positie staat (stel half open), dan zal je niet meer vermogen hebben door coils af te knippen, omdat je zelfs met de zwaardere veer je schuif in dezelfde positie kan zetten.
dat de reactie daarentegen verbetert, zoals je zegt, dat begrijp ik goed, maar het vermogen geleverd voor de gasschuif op een bepaalde stand, met of zonder coils afgeknipt, zal gelijk zijn.
klopt het wat ik denk?
als de schuif op een bepaalde positie staat (stel half open), dan zal je niet meer vermogen hebben door coils af te knippen, omdat je zelfs met de zwaardere veer je schuif in dezelfde positie kan zetten.
dat de reactie daarentegen verbetert, zoals je zegt, dat begrijp ik goed, maar het vermogen geleverd voor de gasschuif op een bepaalde stand, met of zonder coils afgeknipt, zal gelijk zijn.
klopt het wat ik denk?
White LTZ-450 - powered by MSD -