Ik heb mega veel speling op de lagers van mijn achteras dus ik wil de boel loshalen. De buitenste moer ging er prima af maar de binnenste krijg ik niet los. Met een stevige buizentang heb ik er 420 Nm op gezet maar er komt geen beweging in. Uiteraard heb ik ook al WD40 gebruikt en geprobeerd om hem te verwarmen met een hobbybrandertje. Maar met zo'n ding krijg ik het niet bepaald roodgloeiend, geen idee of dat genoeg is.
Iemand een idee? Langer WD40 in laten trekken?
Voor wie niet weet hoe een as en moer er uit zien:
Zorgen dat je een serieus lange arm hebt, dus buis over de sleutel doen.
Ik heb nog ff op m'n werk gekeken, maar ik kon m'n special tool ff niet vinden.
Morgen nog ff voor je kijken!
NillesGilles schreef:Zorgen dat je een serieus lange arm hebt, dus buis over de sleutel doen.
Ik heb nog ff op m'n werk gekeken, maar ik kon m'n special tool ff niet vinden.
Morgen nog ff voor je kijken!
Dat zou tof zijn, ik hoop dat je nog wat hebt.
Ps heb je mijn sms nog gehad?
Ik denk het niet, kreeg ze in de auto maar hij (de auto) kon ze niet weergeven. Later keek ik op de telefoon en daar was niets te zien.
zorg altijd voor schone draad!
ga er met een staalborstel over en vooral langs de moer af tussen de 2 moeren in zit altijd hele kleine viese rommel is mijn ervaring.
-goed met de staalborstel er over, evt met zown stof doek er over heen wrijven dat die groeven schoon zijn
-wd 40 a 10-15 minuten inlaten trekken
- passende bahco of een goed passende tang en eventueel een lange buis.
succes!
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
aan de onderkant v/d moer een zware hamer (2 kg)
en dan boverop een paar flinke tikken met een 500gr hamer
steeds de as draaien tot je alle 6 de vlakken v/d moer heb gehad
als echt niet los krijgt de moer door slijpen ziet dat je draad of remschijf hub niet raakt de laatst mm zet je een beitel in de gelepen gleuf en geeft een goede slag normaal barst de moer verder en krijg je hem los gedraaid
je moet dan wel een nieuwe moer bestellen maar kijk direct voor een brede as dan zitten de moeren erbij
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
mx jake schreef:aan de onderkant v/d moer een zware hamer (2 kg)
en dan boverop een paar flinke tikken met een 500gr hamer
steeds de as draaien tot je alle 6 de vlakken v/d moer heb gehad
Dat was de goude tip, bedankt! De moer is eindelijk los dus nu kan ik kijken wat de volgende hindernis wordt.
Volgende hobbel... De as is er nu uit, dat kostte nog een aantal beste klappen met een 1 kg-hamertje. Stelmoeren uit het ashuis gedraaid, lange bouten die er dwars doorheen zitten zijn weg maar nu moet de hub er uit. Waarom? Omdat ik de bestaande lagers er niet zo maar uit krijg.
Hoe kun je dat ashuis, die hub goed uit de achterbrug halen?
je rem-ankerplaat kan je er afhalen (gaat ook best lastig omdat daar een rubberring tussen zit)
als de ankerplaat er af is kan je het lagerhuis er uit halen
mx jake schreef:je rem-ankerplaat kan je er afhalen (gaat ook best lastig omdat daar een rubberring tussen zit)
als de ankerplaat er af is kan je het lagerhuis er uit halen
Gewoon tegenaan tikken tot er beweging in komt? Het lijkt me niet echt materiaal om helemaal los op te gaan, of wel?