hallo
kwas deze week bij men thuis aan het rijden na dat het geregend had
dus ik efkes lekker door getrokken tot voor
ik rem een beetje te hard en toen stond ik in eens dwars
zonder aan men stuur te draaien
zou dat meer of minder zijn met baanbanden
want had toch ne schrik gepakt
Ik rijd momenteel met crossbanden. Heb ook eens door echte stormbui moeten rijden en geen problemen gehad met remmen. Alleen zat ik bij het afslaan een paar centimeter van een tegenligger te driften
Gielen_24 schreef:hallo
kwas deze week bij men thuis aan het rijden na dat het geregend had
dus ik efkes lekker door getrokken tot voor
ik rem een beetje te hard en toen stond ik in eens dwars
zonder aan men stuur te draaien
zou dat meer of minder zijn met baanbanden
want had toch ne schrik gepakt
Je bent 15 en rijdt nog maar een paar weken. Dan is het volkomen normaal dat je nog een beetje moet wennen dat het met regen anders werkt dan bij droog weer.
moeilijk te zeggen he tjobbie als we nooit met cross banden gereden hebben denk dat dit ook weer afhangt met welk type band ge rijd zoals een inova en een spears beide baanband en toch dag en nacht verschil
ik denk dat elke band en elk weer type en baan type asfalt, fluisterasfalt of beton een andere rijstijl vraagt en dit leer je door de ervaring vergelijk het met leren lopen, vallen en opstaan
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
yamahakoppel schreef:moeilijk te zeggen he tjobbie als we nooit met cross banden gereden hebben denk dat dit ook weer afhangt met welk type band ge rijd zoals een inova en een spears beide baanband en toch dag en nacht verschil
ik denk dat elke band en elk weer type en baan type asfalt, fluisterasfalt of beton een andere rijstijl vraagt en dit leer je door de ervaring vergelijk het met leren lopen, vallen en opstaan
hihi, daarom zeg ik ook, "ik denk"
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
bedankt voor de tips
morgen gaat men pa en ik met de quad werken
daar is plaats genoeg om te rijden
en om meer ervaring te hebben als het regent
dus hoppen dat het regent
Als het regent moet ik ook niet te veel gas geven met mijn warrior 350 of hij is aant driften
Nu staan er wel maxxis crosbanden op die eigelijk dringend aan vervanging toe zijn
Zo lang je hem onder controle hebt is het allemaal goed
Crossbanden geven je aardig wat grip en zijn niet echt stabiel voor bij het driften. wegbanden (gladde banden met profiel) is beter te temmen vind ik.
Ik rijd voornamelijk over nat gras. Met wegbanden (quad geleent) kon ik heerlijk driften. Met m'n breeze (noppenbanden) heb je ineens grip of verlies je grip snel. En dan vlieg je er nog eens lelijk af.
Hoe dat op de weg is weet ik niet precies (ik rijd niet vaak over mooi stukken asfalt) maar ik geloof dat dit hetzelfde is. Wegbanden zijn gladder en je kunt zelf veel beter voelen of je wilt driften of niet. Ook veel makkelijker recht te krijgen. Noppenbanden zijn erg onvoorspelbaar en dat kan gevaarlijke situaties geven. Ik kan me dat fimpje van Alex Brusselaars nog herinneren toen hij met een quad met crossbanden ging driften op asfalt (pré dakar valkenswaard) hij kreeg ineens grip en vloog er lelijk af1
Rijden in de regen is super. Vooral omdat wandelaars, ruiters en fietsers dan binnenzitten en kun je voor meer overlast zorgen