quad rijden als het regent
quad rijden als het regent
hallo
kwas deze week bij men thuis aan het rijden na dat het geregend had
dus ik efkes lekker door getrokken tot voor
ik rem een beetje te hard en toen stond ik in eens dwars
zonder aan men stuur te draaien
zou dat meer of minder zijn met baanbanden
want had toch ne schrik gepakt
suzuki ltz 400 special edition
Re: quad rijden als het regent
Zal zeker minder zijn met baan banden, die "noppen" voeren het water natuurlijk niet echt weg, waardoor je snel grip verliest.
IIG, dat denk ik ervan.
IIG, dat denk ik ervan.
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
ik heb maxxis spearz en nog geen problemen gehad in de regen, plakken goed op de weg.
Ik rijd momenteel met crossbanden. Heb ook eens door echte stormbui moeten rijden en geen problemen gehad met remmen. Alleen zat ik bij het afslaan een paar centimeter van een tegenligger te driften
Je bent 15 en rijdt nog maar een paar weken. Dan is het volkomen normaal dat je nog een beetje moet wennen dat het met regen anders werkt dan bij droog weer.Gielen_24 schreef:hallo
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadrider
indd regen is minstens even leuk als zon
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
cagiva mito 350
zo niet leuker!!!!!!!
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
-
- Quadverslaafde
ik denk zelfs dat baanbanden eerder driften met nat weer als crossbanden.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
- yamahakoppel
- Quad GOD
moeilijk te zeggen he tjobbie als we nooit met cross banden gereden hebben denk dat dit ook weer afhangt met welk type band ge rijd zoals een inova en een spears beide baanband en toch dag en nacht verschil
ik denk dat elke band en elk weer type en baan type asfalt, fluisterasfalt of beton een andere rijstijl vraagt en dit leer je door de ervaring vergelijk het met leren lopen, vallen en opstaan
ik denk dat elke band en elk weer type en baan type asfalt, fluisterasfalt of beton een andere rijstijl vraagt en dit leer je door de ervaring vergelijk het met leren lopen, vallen en opstaan
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Quadverslaafde
hihi, daarom zeg ik ook, "ik denk"yamahakoppel schreef:moeilijk te zeggen he tjobbie als we nooit met cross banden gereden hebben denk dat dit ook weer afhangt met welk type band ge rijd zoals een inova en een spears beide baanband en toch dag en nacht verschil
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
bedankt voor de tips
morgen gaat men pa en ik met de quad werken
daar is plaats genoeg om te rijden
en om meer ervaring te hebben als het regent
dus hoppen dat het regent
morgen gaat men pa en ik met de quad werken
daar is plaats genoeg om te rijden
en om meer ervaring te hebben als het regent
dus hoppen dat het regent
-
- Quadfanaat
ik ga meestal net na een regenbui rijden
met gewone straat bandjes
dan op de rotonde lekker driften
leuk en je ziet alle mensen kijken
gr.ruud
met gewone straat bandjes
dan op de rotonde lekker driften
leuk en je ziet alle mensen kijken
gr.ruud
http://www.youtube.com/watch?v=xsVFTiPAoPw" onclick="window.open(this.href);return false;
het was ook juist er na
ma kwas toch een beetje geschrokken van hoe hij schoof
maar morgen heb ik tramak genoeg
ma kwas toch een beetje geschrokken van hoe hij schoof
maar morgen heb ik tramak genoeg
Als het regent moet ik ook niet te veel gas geven met mijn warrior 350 of hij is aant driften
Nu staan er wel maxxis crosbanden op die eigelijk dringend aan vervanging toe zijn
Zo lang je hem onder controle hebt is het allemaal goed
Nu staan er wel maxxis crosbanden op die eigelijk dringend aan vervanging toe zijn
Zo lang je hem onder controle hebt is het allemaal goed
- 2002 Yamaha Warrior 350
- 2002 Volvo v40 1.9dci 102pk
- 2002 Volvo v40 1.9dci 102pk
-
- Quadrunner
Crossbanden geven je aardig wat grip en zijn niet echt stabiel voor bij het driften. wegbanden (gladde banden met profiel) is beter te temmen vind ik.
Ik rijd voornamelijk over nat gras. Met wegbanden (quad geleent) kon ik heerlijk driften. Met m'n breeze (noppenbanden) heb je ineens grip of verlies je grip snel. En dan vlieg je er nog eens lelijk af.
Hoe dat op de weg is weet ik niet precies (ik rijd niet vaak over mooi stukken asfalt) maar ik geloof dat dit hetzelfde is. Wegbanden zijn gladder en je kunt zelf veel beter voelen of je wilt driften of niet. Ook veel makkelijker recht te krijgen. Noppenbanden zijn erg onvoorspelbaar en dat kan gevaarlijke situaties geven. Ik kan me dat fimpje van Alex Brusselaars nog herinneren toen hij met een quad met crossbanden ging driften op asfalt (pré dakar valkenswaard) hij kreeg ineens grip en vloog er lelijk af1
Rijden in de regen is super. Vooral omdat wandelaars, ruiters en fietsers dan binnenzitten en kun je voor meer overlast zorgen
Ik rijd voornamelijk over nat gras. Met wegbanden (quad geleent) kon ik heerlijk driften. Met m'n breeze (noppenbanden) heb je ineens grip of verlies je grip snel. En dan vlieg je er nog eens lelijk af.
Hoe dat op de weg is weet ik niet precies (ik rijd niet vaak over mooi stukken asfalt) maar ik geloof dat dit hetzelfde is. Wegbanden zijn gladder en je kunt zelf veel beter voelen of je wilt driften of niet. Ook veel makkelijker recht te krijgen. Noppenbanden zijn erg onvoorspelbaar en dat kan gevaarlijke situaties geven. Ik kan me dat fimpje van Alex Brusselaars nog herinneren toen hij met een quad met crossbanden ging driften op asfalt (pré dakar valkenswaard) hij kreeg ineens grip en vloog er lelijk af1
Rijden in de regen is super. Vooral omdat wandelaars, ruiters en fietsers dan binnenzitten en kun je voor meer overlast zorgen
YAMAHA BREEZE 125cc