raptor tdm850 turbo
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo op driewielen
zo vanavond de olie er af en het water, dus niet veel gedaan maar het gaat de goede kant op .
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
Re: raptor tdm850 turbo op driewielen
he klaas een vraagje?
je haalt je zelf heel veel werk op de hals
en dat vind ik echt super vet om te volgen
maar wat mij even ontgaat is
waarom monteer je een tdm blok en niet een r1 of zo iets?
je haalt je zelf heel veel werk op de hals
en dat vind ik echt super vet om te volgen
maar wat mij even ontgaat is
waarom monteer je een tdm blok en niet een r1 of zo iets?
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
-
- Quad Master
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: raptor tdm850 turbo op driewielen
wss omdat ie hier een turbo op hebt zitten
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: raptor tdm850 turbo op driewielen
R1 turbo dan? --------------------zoeffffffffff--------->
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo op driewielen
nou ik ben een liefhebber van twins . koppel van af stationaire en de meesten gaan al voor 4 cylinders en ik wil toch anders zijn . het liefst bouw ik er een met een dik harley blok maar dat is een natte droom .mobydirk schreef:he klaas een vraagje?
je haalt je zelf heel veel werk op de hals
en dat vind ik echt super vet om te volgen
maar wat mij even ontgaat is
waarom monteer je een tdm blok en niet een r1 of zo iets?
een klein voorbeeldje.
(we hebben nog er R1 staan voor het volgende hobby project .dat moet een demo machine worden )
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
Re: raptor tdm850 turbo op driewielen
ge begint gewoon te kwijlen als je dat ziet
grtjzz
<<<MAXXER_300>>>
-
- Quadfanaat
- Berichten: 88
- Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 14:44
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo op driewielen
Zoek je toevallig nog iemand die je van die lastige originele raptor kappen af helpt???
Loud pipes save lives! http://www.geldprijs.com
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo op driewielen
eerst nog niet want ik denk dat de voor kappen toch wel weer gebruikt gaan worden, achter weet ik nog niet .
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo op driewielen
het uit elkaar slopen heb ik eerst iets uit gesteld .ik wou eerst weten waarom er niet mee te rijden is boven de 80/90km/h .
nou om dat de caster helemaal verkeert stond hij hoort tussen de +2 en de +5 gr te staan en hij stond op -3
en dan nog een klein beetje speling op wat lagers en de ellende is kompleeten het na deel is dat ik nog geen verstelbare armen heb kan ik niks anders doen dan de kont helemaal te laten zakken . maar dat gaan we niet meer doen . het uit elkaar halen heeft lang genoeg moeten wachten .
nou om dat de caster helemaal verkeert stond hij hoort tussen de +2 en de +5 gr te staan en hij stond op -3
en dan nog een klein beetje speling op wat lagers en de ellende is kompleeten het na deel is dat ik nog geen verstelbare armen heb kan ik niks anders doen dan de kont helemaal te laten zakken . maar dat gaan we niet meer doen . het uit elkaar halen heeft lang genoeg moeten wachten .
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: raptor tdm850 turbo op driewielen
haha, dat hadden we al eerder gezegdt volgens mij,
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo op driewielen
DAT KLOPT . en daar om ben ik ook gaan meten .het na deel is dat je niks kunt stellen met originale armen . maar dat wordt bij de trike anders . maar nu heb ik in ieder geval de waarschijnlijke oorzaak van het slingeren want het is niet leuk om de hele weg nodig te zijn . .
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo op driewielen
De dikte van de buis heeft te maken met het materiaal niet met de sterkte, jij hebt gewone constuctiebuis en ori is het chromoly(lichter en sterker). Ik heb hetzelfde gedaan maar ik ga de volgende keer voor naadloze buis, die schijnt sterker te zijn dan de gewone. keep them pic's comin'klaas136 schreef:vanavond maar weer bezig geweest. onderste buisen van het frame zijn gebogen en in elkaar gepikt
het pas maken van de beide buisen op het dwars buisje kost veel tijd maar hoe mooier dat past hoe mooier de las
( het is alleen nog maar gehecht .wordt straks in een mal afgelast .)
de buis is 33mm en heeft een wand van 2,65mm wat meer dan 1mm dikker is dan die van yamaha .
de lengte van de trike zal ongeveer gelijk blijven maar wel zo dat het draai punt van de achterbrug dichter bij het blok ligt
het frame is ook iets breder maar dan kom ik ook iets mooier uit met het zitje en de tank .hoop dat van de week het oude frame kaal krijg en dat het blok op een lasmal kan worden gezet. we wachten af
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Re: raptor tdm850 turbo op driewielen
let wel chromoly is mooi spul
maar het is bloed duur
en een drama om te verwerken
je moet alles verhitten voor je het kan buigen
en je moet het tigen
maar het is het sterkste wat er te koop is en ook het lichtse
ben benieuwt hoe je dat met je achter brug gaat op lossen
als ik eerlijk ben
zie ik daar nog wel een probleem
om er een 245 band in te krijgen
op een nette manier
maar het is bloed duur
en een drama om te verwerken
je moet alles verhitten voor je het kan buigen
en je moet het tigen
maar het is het sterkste wat er te koop is en ook het lichtse
ben benieuwt hoe je dat met je achter brug gaat op lossen
als ik eerlijk ben
zie ik daar nog wel een probleem
om er een 245 band in te krijgen
op een nette manier
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo op driewielen
goede avond
ik ga geen chromoly gebruiken . en de reden is dat het niet zo heel veel sterker is maar dat het langer zijn kracht vast houdt (is mij verteld door een frame bouwer )en verdomd lastig om te bewerken. eigelijk moet gelaste buis sterk zat zijn maar ik ga voor naadloos getrokken buis ( hydrauliek buis dik wandig) is ook wat gladder.
maar vanavond het blok er uit gehaald
en alles een beetje in lijn gezet op de werk bank zo dat ik iets beter kan gaan uit meten .
het frame zo als ik hem eerst had gebogen is te breed en mag wel een paar cm smaller
het streepje op het blok is het midden en als ik alles zo laat kan er max een 180 band in .
dus twee opties : of een offset tand wiel of het blok uit het midden en ik denk aan een offset met een extra steun lager aan de buiten kant
zo staat het blok vlak en ligt de achter brug op zijn plek. kun je ook goed zien hoeveel ruimte ik nog over heb .
ik ga geen chromoly gebruiken . en de reden is dat het niet zo heel veel sterker is maar dat het langer zijn kracht vast houdt (is mij verteld door een frame bouwer )en verdomd lastig om te bewerken. eigelijk moet gelaste buis sterk zat zijn maar ik ga voor naadloos getrokken buis ( hydrauliek buis dik wandig) is ook wat gladder.
maar vanavond het blok er uit gehaald
en alles een beetje in lijn gezet op de werk bank zo dat ik iets beter kan gaan uit meten .
het frame zo als ik hem eerst had gebogen is te breed en mag wel een paar cm smaller
het streepje op het blok is het midden en als ik alles zo laat kan er max een 180 band in .
dus twee opties : of een offset tand wiel of het blok uit het midden en ik denk aan een offset met een extra steun lager aan de buiten kant
zo staat het blok vlak en ligt de achter brug op zijn plek. kun je ook goed zien hoeveel ruimte ik nog over heb .
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL