CF500 Backfire

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Penguin
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

CF500 Backfire

Bericht door Penguin »

Loo allemaal,

Ik heb een bug met een CF500 motor.
Ik had reeds een tijdje last van backfires, maar had ook een scheur in de uitlaat, dus dacht dat dit de reden was.
Nu de uitlaat hersteld is, heb ik nog steeds last van backfires bij het lossen van het gaspedaal.

Iemand een idee wat ik moet nakijken om dit op te lossen?

thx
28/02 - Loss of a good friend
One-Life-Live-IT!
If you don't get it, you probably shouldn't
johnjeep
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: CF500 Backfire

Bericht door johnjeep »

Ha, groetjes.

Nog nen Tienenaar.
Verder goed zo nen CFmotor? Ik zou mij graag een CFmoto quad duo zitter willen kopen maar ik ben nogal twijfelachtig ivm de kwaliteit van zo een ding.
Op uw vraag.
Heb je de juiste bougie steken? Anders eens een kouder type proberen en kijk eens na of de motor geen valse lucht binnentrekt. Waarschijnlijk daar waar de carbu tegen de cilinder is gemonteerd.

Greetz John
johnski
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door johnski »

Backfire's kunnen zijn dat er overbranden gassen in de uitlaat aanwezig zijn... (probeer je carb goed af testellen)
Wat ook kan dat je pakking van de uitlaat naar het blok niet goed zit..... (Nieuwe pakking)
Wat ook kan is een probleem met de ontsteking......

correct me if i am wrong
Gr John

Eerste quad Smc 250cc met kenteken
In het bezit van een Yamaha Banshee met kenteken..
Penguin
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Penguin »

johnjeep schreef:Ha, groetjes.

Nog nen Tienenaar.
Yup, allee van Kortenaken.
johnjeep schreef: Verder goed zo nen CFmotor? Ik zou mij graag een CFmoto quad duo zitter willen kopen maar ik ben nogal twijfelachtig ivm de kwaliteit van zo een ding.
CFMoto heeft zeker zijn kwaliteiten al bewezen op alle markten. Is een degelijke motor
johnjeep schreef: Op uw vraag.
Heb je de juiste bougie steken? Anders eens een kouder type proberen en kijk eens na of de motor geen valse lucht binnentrekt. Waarschijnlijk daar waar de carbu tegen de cilinder is gemonteerd.
Greetz John
Boegie is zelfde als originele
Zal de verbinding eens controleren
Thx
johnski schreef: Backfire's kunnen zijn dat er overbranden gassen in de uitlaat aanwezig zijn... (probeer je carb goed af testellen)
Wat ook kan dat je pakking van de uitlaat naar het blok niet goed zit..... (Nieuwe pakking)
Wat ook kan is een probleem met de ontsteking......
Met een cdi is er niet veel meer af te stellen aan aan carbu, behalve de ralentis
Er is geen pakking aan het blok met de uitlaat, maar conische aansluiting.
Ik zal eens controleren of ik lucht voel ontsnappen langs daar, maar ik denk niet dat daar het probleem ligt.

Thx
28/02 - Loss of a good friend
One-Life-Live-IT!
If you don't get it, you probably shouldn't
Plaats reactie