plug chop
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
plug chop
Kan iemand voor mij de juiste procedure van een plugchop opschrijven.
Moet dit rijdend of gewoon stationair?
Als ik het idee heb dat mijn motor niet heel fel oppakt zit dit dan in de mainjet, pilotjet of de luchtschroef???
Moet dit rijdend of gewoon stationair?
Als ik het idee heb dat mijn motor niet heel fel oppakt zit dit dan in de mainjet, pilotjet of de luchtschroef???
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
heb ik gedaan kwam weinig zinnig uit vandaar nieuwe topic
ik heb de luchtschroef afgesteld volgens de manual van de dynojetkit 2.5 slag wat denk jij (of iemand anders) krapper of juist wat ruimer dus eigenlijk meer benzine of meer lucht voor feller op te trekken
ik heb de luchtschroef afgesteld volgens de manual van de dynojetkit 2.5 slag wat denk jij (of iemand anders) krapper of juist wat ruimer dus eigenlijk meer benzine of meer lucht voor feller op te trekken
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
De luchtschroef kan je best zo afstellen :
Je laat de motor warm draaien, daarna draai je de vijs dicht totdat de motor slecht begint te lopen, vervolgens draai je ze open (tel het aantal toeren) totdat hij weer begint slecht te lopen, de "juiste" afstelling is precies in het midden van het aantal toeren dat hij goed loopt.
Je laat de motor warm draaien, daarna draai je de vijs dicht totdat de motor slecht begint te lopen, vervolgens draai je ze open (tel het aantal toeren) totdat hij weer begint slecht te lopen, de "juiste" afstelling is precies in het midden van het aantal toeren dat hij goed loopt.
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
Nou dat lijkt mij nou wel weer meevallen tenzij je het lang doet maar rijdend begrijp ik dus
bedankt voor de info nog ff finetunen en dan kan ik eindelijk weer maximaal driften.
Heeft een van jullie ook wel eens een fussee(dat schroefding waardoor je kan veren en sturen en toch verbinding hebt) uit de voorarmen versleten of gebroken Ik had r eerst een gebroken(ja april was dat in inor) en nu met alle sleutelwerk vandien ben k er 8er dat er ook een versleten is maar die dingen kosten 100 eu stuk. Dus ik w8 el tot ie breekt voor ik em vervang
bedankt voor de info nog ff finetunen en dan kan ik eindelijk weer maximaal driften.
Heeft een van jullie ook wel eens een fussee(dat schroefding waardoor je kan veren en sturen en toch verbinding hebt) uit de voorarmen versleten of gebroken Ik had r eerst een gebroken(ja april was dat in inor) en nu met alle sleutelwerk vandien ben k er 8er dat er ook een versleten is maar die dingen kosten 100 eu stuk. Dus ik w8 el tot ie breekt voor ik em vervang
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
wel, als ik het goed begrijp, is de precieze bedoeling van een plugchop de volgende:
je wil weten of je mainjet te rijk/te arm/juist gekozen is.
Dan moet je weten hoe de verbranding is als je de gas volledig induwt.
Dus wat doe je: je laat je motor warmlopen, rijdt ermee, en dan volgas geven en je motor stilleggen.
Waarom moet je de motor direct afleggen: imho omdat eventuele sporen die door een niet optimale verbranding op de bougie te zien zijn niet zouden worden verstoord doordat je daarna bijvoorbeeld minder gas geeft, waar je mengsel bijvoorbeeld wel goed is (doordat je naald en je luchtschroef bijvoorbeeld wel goed zijn afgesteld). Want die goede verbranding op midden/laag gas zou volgens mij bv de roetsporen (van een te rijke mainjet) kunnen losmaken zodat de bougie er toch weer redelijk proper (koffiemetmelkbruin) uitziet. En dan denk je dat je mainjet goed is, terwijl dit niet zo is.
Maw: je wil de toestand kennen van je verbranding bij volgas om je mainjet te controleren, dus is het de bedoeling van je bougie enkel maar na vol gas rijden te controleren.
je wil weten of je mainjet te rijk/te arm/juist gekozen is.
Dan moet je weten hoe de verbranding is als je de gas volledig induwt.
Dus wat doe je: je laat je motor warmlopen, rijdt ermee, en dan volgas geven en je motor stilleggen.
Waarom moet je de motor direct afleggen: imho omdat eventuele sporen die door een niet optimale verbranding op de bougie te zien zijn niet zouden worden verstoord doordat je daarna bijvoorbeeld minder gas geeft, waar je mengsel bijvoorbeeld wel goed is (doordat je naald en je luchtschroef bijvoorbeeld wel goed zijn afgesteld). Want die goede verbranding op midden/laag gas zou volgens mij bv de roetsporen (van een te rijke mainjet) kunnen losmaken zodat de bougie er toch weer redelijk proper (koffiemetmelkbruin) uitziet. En dan denk je dat je mainjet goed is, terwijl dit niet zo is.
Maw: je wil de toestand kennen van je verbranding bij volgas om je mainjet te controleren, dus is het de bedoeling van je bougie enkel maar na vol gas rijden te controleren.
White LTZ-450 - powered by MSD -