Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...

Ruilen of niet ruilen?

Ruilen
19
53%
Niet ruilen
17
47%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Daniello
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 519
Lid geworden op: za 04 sep, 2010 21:00
Locatie: Sittard

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door Daniello »

Er zal geen catch achter zitten, omdat IK degene was die de ruil evt opperde. De foto's zijn recent, ik heb die gisteren zelf gemaakt met mijn foon...

Wat betreft de kappen, hij had ook nog een compleet originele blauwe Banshee staan, daar kon eventueel de complete kappenset van overgezet worden.

Ik weet dat een beetje Banshee met kenteken zo rond de 5000 kost, want check toch wel wekelijks marktplaats of er weer nieuwe bij staan. Maargoed, dan zijn ze ook meestal wel standaard. Als je dan kijkt wat deze aan opties erop heeft zitten!

Maarja....ik weet het niet...denk dat een Banshee ook een stuk duurder rijden is, al helemaal als ik motorische problemen krijg zal het denk ik een heel stuk moeilijker zijn om hem snel weer aan de praat te krijgen.
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
Daniello
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 519
Lid geworden op: za 04 sep, 2010 21:00
Locatie: Sittard

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door Daniello »

PS, de Banshee zal uitsluitend voor straatgebruik zijn.
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
micky010
Quadrider
Quadrider
Berichten: 385
Lid geworden op: za 16 jan, 2010 16:26

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door micky010 »

Kwa verbruik zal het niet zoveel scheelen en als je de meng verhouding
Goed doe dan zal het met de slijtage ook mee vallen en je geeft zelf
Al het antwoord dat je er graag 1wil
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door bonzaiking »

micky010 schreef:Kwa verbruik zal het niet zoveel scheelen en als je de meng verhouding
Goed doe dan zal het met de slijtage ook mee vallen en je geeft zelf
Al het antwoord dat je er graag 1wil

hey dit klopt niet zo'n banshee met een ct kit die zuipt als een gek je tank is zo leeg ook de slijtage is veel hoger
een ct kit is een van de beste en duurste kits die er zijn loopt als een kogel maar alles slijt veel harder


als je toertochten enzo wil gaan rijden zou ik niet voor de banshee gaan rij je korte ritten en wil je de snelste zijn
dan moet je die banschee nemen
micky010
Quadrider
Quadrider
Berichten: 385
Lid geworden op: za 16 jan, 2010 16:26

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door micky010 »

bonzaiking schreef:
micky010 schreef:Kwa verbruik zal het niet zoveel scheelen en als je de meng verhouding
Goed doe dan zal het met de slijtage ook mee vallen en je geeft zelf
Al het antwoord dat je er graag 1wil

hey dit klopt niet zo'n banshee met een ct kit die zuipt als een gek je tank is zo leeg ook de slijtage is veel hoger
een ct kit is een van de beste en duurste kits die er zijn loopt als een kogel maar alles slijt veel harder


als je toertochten enzo wil gaan rijden zou ik niet voor de banshee gaan rij je korte ritten en wil je de snelste zijn
dan moet je die banschee nemen
ok foutje dacht dat het verbruik wel mee viel
micky010
Quadrider
Quadrider
Berichten: 385
Lid geworden op: za 16 jan, 2010 16:26

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door micky010 »

Jazzy schreef:
micky010 schreef:Beetje een mooie kappen zet is niet zo duur op ebay
Vergis je niet, die kost je een flinke duit. Komt ook doordat bijna alles uit Amerika moet komen en verzenden van zo'n groot pakket bijna even duur is als de kappen zelf.

Het kan wel goedkoop, maar dan moet je geen perfectionist zijn. Ufo Plastics heeft de voor en achterkap, dat kost je ongeveer 280 euro samen. Kleuren zijn alleen zwart, wit en blauw. Dan kun je de tank- en radiateurkappen van Maier kopen en ben je pakweg 450 euro kwijt.

Zelf heb ik gekozen voor de racecut kappen van Maier maar die moet je net mooi vinden, je krijgt dan meer een Raptorlook. Ik vind het gaaf, maar smaken verschillen.
ja die verzent kosten weet ik uit de usa maar als je zoekt kan je ze ook uit engeland haalen
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door tjobbie »

bonzaiking schreef:
micky010 schreef:Kwa verbruik zal het niet zoveel scheelen en als je de meng verhouding
Goed doe dan zal het met de slijtage ook mee vallen en je geeft zelf
Al het antwoord dat je er graag 1wil

hey dit klopt niet zo'n banshee met een ct kit die zuipt als een gek je tank is zo leeg ook de slijtage is veel hoger
een ct kit is een van de beste en duurste kits die er zijn loopt als een kogel maar alles slijt veel harder


als je toertochten enzo wil gaan rijden zou ik niet voor de banshee gaan rij je korte ritten en wil je de snelste zijn
dan moet je die banschee nemen
hoezo? er zijn zat banshees die moeiteloos toertochten uitrijden.

ik denk dat het allemaal wel meevalt, ok het zal harder slijten maar hebt dan ook heel wat extra vermogen in je handen.
vergeleken met een banshee is een ltz toch maar een mak lammetje.

ik denk dat je gewoon een proefrit moet maken en voor jezelf beslissen wat voor jou het beste is.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door JohnBeton »

met een goed onderhouden banshee en goede mengverhouding doe je meer dan 100 uren per top-end als je wil.
Een banshee blok met de juiste tandwiel verhouding kan je perfect mee toeren (blok stamt nog af van baanmotoren).
Zakie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2660
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 21:33
Locatie: Aan het strand!

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door Zakie »

Luister naar je hart ? :D
Gij bent eenmaal de persoon die er op rijdt.
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door FLIPmode »

JohnBeton schreef:met een goed onderhouden banshee en goede mengverhouding doe je meer dan 100 uren per top-end als je wil.
Een banshee blok met de juiste tandwiel verhouding kan je perfect mee toeren (blok stamt nog af van baanmotoren).
Jup de rd350 als ik me niet vergis.
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door Haagje »

Ik zie dat opeens meer mensen gezegt hebben het niet te doen.

Zijn die jaloers of? :P
Vertel eens uw echte reden waarom niet ( 2 ofzo heb ik er pas gelezen )



Iig ik wist wel wat ik zou doen :D
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door Jazzy »

Zakie schreef:Luister naar je hart ? :D
Gij bent eenmaal de persoon die er op rijdt.
Wijze woorden! Zelf zou ik het direct doen, maar dat is omdat ik zelf sinds een tijdje cross met een Banshee en helemaal gek ben van die fraaie tweetakt loop. Moest hem net even verzetten onder de carport en kon het niet laten om dat met lopende motor te doen, heerlijk hoe rustig die tweecylinder pruttelt terwijl je weet dat hij gaat als de brandweer als je het gas open trekt.

Persoonlijk zou ik de nadelen van het hoge verbruik, dus vaak onhandig tanken met zo'n busje mengsmering op zak, en het feit dat hij wat gevoeliger is voor onderhoud gewoon voor lief nemen. Maar dat moet je inderdaad zelf beslissen, jij rijdt er mee straks. En vergeet niet wat ze zeggen he, van ruilen komt huilen. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door Boncari »

Het beste kun je gewoon een proefrit maken, dan merk je ook dat het comfort van de banshee minder is dan van je ltz. Voor de rest is het een geweldige quad!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Daniello
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 519
Lid geworden op: za 04 sep, 2010 21:00
Locatie: Sittard

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door Daniello »

Ik merk dat mijn poll het voor mij niet makkelijker maakt om een keuze te maken :| Denk dat ik idd komende week een proefrit moet gaan maken.
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Mijn LTZ400 ruilen tegen een Banshee CT Tuning???

Bericht door yamahakoppel »

ik ben ene van de niet ruilers :) omdat een banshee meer onderhoud nodig heeft, meer drinkt, onhandig voor te tanken persoonlijk zou ik nooit in de tank zelf mengen neem nog liever een kruik mee gemengt; dan dat ik in mijn tank zou mengen mijn principe :oops:
zelf zou ik voor geen geld 1 van mijn quads willen ruilen spaar nog liever voor een 3de quad :p zit een emotionele waarde voor mij aan mijn garages steken niet voor niks vol :roll:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie