petern schreef:degelijk maar ook zwaar.
echt niemand een tip over de veren/ hulp veren???????
Há Peter,
Geweldig combinatie!
Maar wat voor as zit eronder? Als ik het zo in kan schatten een torsieas... daar kun je vrij weinig aan
versleutelen zonder hele boel uit elkaar te slopen. Wat je wel zou kunnen doen is er set veren bij
plaatsen. om de extra kracht op te vangen...
Als het blad veren zijn zou je er "bladen" bij kunnen leggen... dan word die vanzelf stugger.
Als je wilt weten hoeveel kracht je nodig hebt, kijk hoe ver je vering in zakt en nog in kan zakken.
Bepaal voor jezelf even hoe ver je zelf denkt dat je hem ingezakt wil hebben tijdens gebruik (met quad).
Neem aan dat die er nu doorheen zakt? Dat betekend dat je er gewicht te veel in hebt staan... probeer
erachter te komen met hoeveel gewicht je wel op die stand zit. Het extra gewicht dat je erbij zet is moet je
dus gedeelte door 2 op gaan vangen.
als je er een veer bij plaatst kun je hem testen door er wat gewicht op te zetten, als die in zakt zit je rond zijn
veer gewicht. Als je totaal 200 kg veerkracht te kort komt, zul je dus een veer ertussen moeten plaatsen die
net wel/niet inzakt bij een belasting van 100 kg. Uiteraard moet je het wel verrekenen met de arm/hoek waaronder je hem plaatst...
Heb bij mijn "zwarte cross crossie" voor achter mijn raptor de veer berekeningen op die manier uitgevoerd, staat nu in elkaar moet zeggen dat het zo goed als zo is geworden zoals ik het berekend had.
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 4&start=30