Honda TRX 250r - Full Rebuild - Voorlopig Klaar

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
martijn van der veen
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 25 feb, 2011 21:31
Locatie: epe gelderland

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door martijn van der veen »

Rood met voornamelijk zwart. De plastic blijft rood, en voor het frame heb ik lang zitten twijfelen zwart of rood, maar denk dat ik voor rood ga gaan.
Iets in deze stijl:

Afbeelding[/quote]


dit is gewoon de uber quad!!! als die verrekte fabrikanten nou gewoon weer zulke 2takt machines gaan verkopen wordt het crossen weer leuk en betaalbaar. plus er wordt dan ook niet meer zo gezeurt over al dat geluid wat er nu is. honda heeft na mijn mening echt een stomme zet gedaan om die dingen uit de productie te halen. ze hadden daar nog flink geld mee kunnen verdienen. dat doen ze nu een stuk minder met de quads. hier nog een mooi filmpje http://www.youtube.com/watch?v=AHqpAGUrDew" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
technoflexer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 306
Lid geworden op: di 17 okt, 2006 20:44

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door technoflexer »

martijn van der veen schreef:Rood met voornamelijk zwart. De plastic blijft rood, en voor het frame heb ik lang zitten twijfelen zwart of rood, maar denk dat ik voor rood ga gaan.
Iets in deze stijl:

dit is gewoon de uber quad!!! als die verrekte fabrikanten nou gewoon weer zulke 2takt machines gaan verkopen wordt het crossen weer leuk en betaalbaar. plus er wordt dan ook niet meer zo gezeurt over al dat geluid wat er nu is. honda heeft na mijn mening echt een stomme zet gedaan om die dingen uit de productie te halen. ze hadden daar nog flink geld mee kunnen verdienen. dat doen ze nu een stuk minder met de quads. hier nog een mooi filmpje http://www.youtube.com/watch?v=AHqpAGUrDew" onclick="window.open(this.href);return false;
mja dat van 2 takt en 4 takt heeft allemaal te maken met de uitstoot enz die je hebt bij een 2 takt. het zelfde geld voo de auto's enz... overal zit van die rommel op om minder emissies te hebben en er is niks dan miserir mee :roll:
yfz 450 ride it like you stole it
Gebruikersavatar
technoflexer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 306
Lid geworden op: di 17 okt, 2006 20:44

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door technoflexer »

......................................
Laatst gewijzigd door technoflexer op zo 10 apr, 2011 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
yfz 450 ride it like you stole it
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door JohnBeton »

dat filmpje is idd zalig.
Dit weekend ga ik waarschijnlijk nog eens wat tijd hebben voor de quad, dan ga ik de velgjes erop zetten, nog eens een poging doen om de nerfbars aan te passen en te monteren en alles goed vastzetten.
Als ik nog tijd over heb kan het stickersetje er nog op en is hij zo goed als klaar.
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door JohnBeton »

vandaag toch maar besloten om de nerfbars te laten voor wat ze zijn.
Ik heb 2 sets geprobeerd, maar ze komen steeds veel te hoog of veel te breed naar buiten, dan lijkt het meer nerfbar dan quad ;)
Ik ga het voorlopig zonder nerfbars doen en m'n verchroomde Lonestar voetsteunen gebruiken.
Er rest me nu nog het stickerset te plakken, de velgen te monteren en uitlijnen en de remmen ontluchten, dat alles is hopelijk voor volgend weekend.
Foto's ga ik voorlopig nog niet zetten, ik wacht nu eventjes tot hij af is :)
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door JohnBeton »

ik heb hem spijtig genoeg nog niet af, ik moet enkel nog de kappen monteren en stickers plakken, maar ben nog aan het wachten op de juiste boutjes om mijn quadtechneus te monteren, is amerikaanse draad en dan nog eens een tussen maat, die hier blijkbaar nergens te vinden is :(.
Maar alvast een voorsmaakje zoals hij nu staat:

Afbeelding
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door FLIPmode »

Dat ziet er toch al errug netjes uit! :applaus:
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Quadzillaboy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 12:59
Locatie: Vlaams-brabant

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door Quadzillaboy »

Ziet er al goed uit :applaus:
trx480r
lonestar/laeger's pro-trax
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3106
Lid geworden op: wo 27 jan, 2010 15:01
Locatie: Meeuwen

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door -Laurens- »

zeer mooie quad! echte nostalgie!
Yamaha YFZ480Build in progress
Belgian Pro
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 17:07
Locatie: Planet Earth

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door Belgian Pro »

Véééét :!:
:D :bier:
Afbeelding
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff

As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
martijn van der veen
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 25 feb, 2011 21:31
Locatie: epe gelderland

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door martijn van der veen »

gaaaaaf!!!! :buig: wordt een super mooi ding. :wink:
Arx-17
Quadrider
Quadrider
Berichten: 388
Lid geworden op: ma 20 dec, 2010 18:46
Locatie: Nieuwkoop

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door Arx-17 »

JohnBeton schreef:ik heb hem spijtig genoeg nog niet af, ik moet enkel nog de kappen monteren en stickers plakken, maar ben nog aan het wachten op de juiste boutjes om mijn quadtechneus te monteren, is amerikaanse draad en dan nog eens een tussen maat, die hier blijkbaar nergens te vinden is :(.
Maar alvast een voorsmaakje zoals hij nu staat:

Afbeelding
stuur me ff pm met draad maat en specs van bouten en hoeveel. Ik werk in de luchtvaart, dus alles is bij mij amerikaans draad. Meschien kan ik wat voor je regelen.
Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door JohnBeton »

tnx, dat zou super zijn, ik heb ze eens gemeten, de boutjes zijn 4,75mm dik en de draad zou type UNC zijn.
Daniello
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 519
Lid geworden op: za 04 sep, 2010 21:00
Locatie: Sittard

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door Daniello »

John, het begint nu toch echt "harde-plasser" opwekkend te worden :applaus:

Ik zag er een tijdje terug 1 te koop staan op 2dehands.be voor maar 2000 euro!!! Ik was al te laat, want een paar dagen later was het apparaat al verkocht. Aangezien de Banshee toch bijna klaar is en ik een 2de quad voor te crossen erbij wil hebben.
Echt jammer dat ie zo snel verkocht was, ik vind het echt brute machines + je ziet ze ook bijna niet meer...

Trouwens, ik heb dit filmpje een paar jaartjes terug al gevonden. Hij verdient niet de schoonheidsprijs enw eet niet of je hem al kon, maar vind het wel een leuk filmpje om hier te posten :D

http://www.youtube.com/watch?v=-OTJbEKp ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild

Bericht door JohnBeton »

idd daniello, persoonlijk vind ik de trx250r qua looks ook nog steeds de mooiste quad ooit gemaakt, zeker als je er wat werk in steekt en ze wat tuned ;).
Hier in België en Nederland kom je ze maar af en toe eens tegen op de markt, in Frankrijk vind je ze wel zonder problemen.
Ik heb nog een 2de trx, die had ik gekocht met motorproblemen, maar dat blokje is nu ook terug in orde.
Als ik er nog een te koop weet zal ik je een seintje geven.
Plaats reactie