Ik doe alles zelf idd. maar ben zeker geen specialist hoor, daarvoor moet je bijv bij MXJake zijn ofzo.ben gewoon net als jij een fanatieke hobbyist, begonnen met een bepaalde visie die je probeert waar te maken.
Renegade 910cc Big Bore Project
-
tjobbie
- Quadverslaafde

- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
klopt, we het toen samen gereden.
Ik doe alles zelf idd. maar ben zeker geen specialist hoor, daarvoor moet je bijv bij MXJake zijn ofzo.ben gewoon net als jij een fanatieke hobbyist, begonnen met een bepaalde visie die je probeert waar te maken.
Ik doe alles zelf idd. maar ben zeker geen specialist hoor, daarvoor moet je bijv bij MXJake zijn ofzo.ben gewoon net als jij een fanatieke hobbyist, begonnen met een bepaalde visie die je probeert waar te maken.


734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
- FLIPmode
- Quadracer

- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
De eerste keer misschien de can am (ik zeg duidelijk misschien), en de volgende keren de r1.menno schreef: Met deze eerste upgrade, zoals bovenaan in mijn verhaal beschreven, kom ik zeker niet langs de R1/gsxr, maar de volgende stap met bijv. een big-bore kit van 1004, 1069 of zelfs 1107cc met race pistons, race-cams én een supercharged GT20 turbo van Garrett erop ......Dan kunnen we er zo'n 140-150 PK uit persen...maar wat denken jullie, wie van ons wint de 1/4 mijl![]()
Ter illustratie zet ik hieronder wat plaatjes van een Bolt-On Turbo Kit op een Renegade Xxc; Zonder Big Bore produceert deze GT15 ongeveer 126 PK op de achterwielen.
Reden: van 800cc naar 1100 is plus 300cc das bijna de helft meer en dus op het randje van de blok denk ik zo, 140 pk tegen 160pk (standaard hé) zegt geen enkele fuck op 400m, koppel is alles!( en kilo's natuurlijk!!!!)
Hard gaan we allemaal, maar hoe snel gaan we hard?
Ik hoop dat je goeie sponsoring hebt als je niks zelf doet, want jij praat hier over 126 pk uit 800cc twee cilinder viertakt hé, met allemaal nieuwe onderdelen. Het is allemaal te doen maar zorg toch maar dat je niks overhaast doet en aan zo een prachtige (bijna) nieuwe monsterquad stukken krijgt (want dat gebeurt zelfs bij een standaard 1100 turbo).
Veel succes en als het ooit op sprinten uitdraait, laat je maar wat horen
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Nou ik zal je uit de droom halen die van mij haalt het welnick010 schreef:zeker super gaaf project en genoeg power maar snelheden van 200 kmpu zie ik een can am niet halen
Can am spyder
yamaha of toch een can-am
-
klaas136
- Quadrider

- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
wat is er mis met een twee cylinder vietakt met turbo .FLIPmode schreef:menno schreef: want jij praat hier over 126 pk uit 800cc twee cilinder viertakt hé,
Veel succes en als het ooit op sprinten uitdraait, laat je maar wat horen![]()
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
heb jij ook nog een spyder ?jep schreef:Nou ik zal je uit de droom halen die van mij haalt het welnick010 schreef:zeker super gaaf project en genoeg power maar snelheden van 200 kmpu zie ik een can am niet halen![]()
Can am spyder
damn, you must be rich.
die jonge van het forum, met die lekkere reet
- FLIPmode
- Quadracer

- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Niks mis, als het luktklaas136 schreef:wat is er mis met een twee cylinder vietakt met turbo.FLIPmode schreef:menno schreef: want jij praat hier over 126 pk uit 800cc twee cilinder viertakt hé,
Veel succes en als het ooit op sprinten uitdraait, laat je maar wat horen![]()
Zal evenwel niet makkelijk zijn.
Zal eens een lijstje maken voor een JUISTE turbo ombouw (heb ik ook niet hoor!)
Turbo pistons :vb Je
sterkere drijfstangen: vb carillo h beam
gelaste (gesmede) en gebalanceerde krukas
zwaardere kopbouten en drijfstangbouten: vb Ape
koperen pakkingen: vb cometic
grotere oliekoeler
intercooler
leidingwerk olie en lucht
geflowde kop
versterkte distributieketting, variabele nokkentandwielen
sterkere klepstoters
titanium of natrium gekoelde kleppen
"koppelrijke" nokkenassen
versterkte koppeling of vario
in geval van injectie: grotere injecteurs, andere programmeerbare cdi, grotere benzinepomp met regelaar,..
blowoff, wastegate(niet de simpele op de turbo, vb tial), .....
Ik heb zeker nog niet alles maar dat is het eerste dat in m'n hoofd komt enkel voor de blok. En nu weet ook iedereen wat ik nog allemaal moet aanpassen
Ik heb eens prijs gevraagd om het te laten doen en ik kwam niet toe met een kleine 5000 euro (had ik nog geen nieuwe pistons) en had ik alle laswerken zelf gedaan.
Van de moment dat je praat over +50 % vermogen kost het ECHT veel geld.
Oja zuiniger wordt ie der ook niet op
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
-
klaas136
- Quadrider

- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
@ flipmode .
jij wilt wel iets meer dan 126 pktje
. ik neem er genoegen mee . van 80 naar 120 is ook mooi .maar je hebt wel gelijk als je eenhufter proef blok wil moet je wel het blok opnieuw bouwen .
jij wilt wel iets meer dan 126 pktje
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Vanwege de kosten doe ik dit jaar enkel het clutchgedeelte, multituner uitlaat etc. zoals ik eerder uitgebreid heb beschreven. Dan kan ik nog altijd zien of er ooit nog een turbo komt, ergens volgend jaar of zo , want met alle onderdelen (zoals jij al opsomt) wordt het inderdaad een 5-7K euro budget. En dat is dan alleen de voor de turbo met bijbehorende opties. Voor een BBK kun je nog zo een bedrag erbij tellen met alle extra "forged parts" die je dan erbij nodig zult hebben. Maar dat kost dit huidige project ook al en dus naar het kosteplaatje moet je niet echt kijken want als je dat soort upgrades gaat doen moet je gewoon je hart volgen of lekker stock blijven rijden. Natuurlijk kun je voor die centen ook een nieuwe quad kopen (of je huis verbouwen of zo), maar ik kan er toch maar eentje tegelijk rijden. Twee of drie quads gaan niet harder als één snelle .....Ik heb eens prijs gevraagd om het te laten doen en ik kwam niet toe met een kleine 5000 euro (had ik nog geen nieuwe pistons) en had ik alle laswerken zelf gedaan.
Van de moment dat je praat over +50 % vermogen kost het ECHT veel geld.
Oja zuiniger wordt ie der ook niet op
één ding vind ik belangrijk : het mot nie kapot !!! Nu kies ik voor topspul (overkill eigenlijk voor de pk winsten) maar wel in voorbereiding op eventuele uitbouw naar meer zoals turbo/BBK
Als ik eerlijk ben zou ik kiezen voor een 975cc bolt-on BB kit, met een GT15 of GT20 turbo: dan heb je al zoveel power dat je aan het maximum zit van het acceptabele voor dit type motor; Meer cc's kan maar niet meer voor trailen en crossen, dan is het enkel nog van de garage naar de Drag-strip , 2 keer racen en weer terug naar de workshop om te repareren.
Ik wil dat het beesie nog wel een paar duizend km meegaat, dus daar doe ik mijn best voor om alle upgrades op aan te passen.
Volgend jaar komt Can-Am waarschijnlijk met het 1000cc blok op de Outlander (en/of Renegade) , dát is dan wel weer leuk om die ernaast te hebben met 90-100pk stock.
Dan zullen alle performance fabrikanten het weer druk krijgen om met hun performance onderdelen daar op in te spelen. Het begint nu al met de SxS commander 1000XT en was al even aan de gang met de Spidermotoren, maar nu ook voor de ATV's ? laten we het hopen. Dan worden de upgrade kits voor de 800 ook wat goedkoper misschien ?
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Alleen nog de spyder ,de raptor is verleden tijd en mn schuur is te kleinIzzY schreef:heb jij ook nog een spyder ?jep schreef:Nou ik zal je uit de droom halen die van mij haalt het welnick010 schreef:zeker super gaaf project en genoeg power maar snelheden van 200 kmpu zie ik een can am niet halen![]()
Can am spyder
damn, you must be rich.
yamaha of toch een can-am
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
heb ik nog over getwijfeld om te kopen alleen zo een spyder is beveilig tegen uitbreken beetje jammer wel heerlijk om samen met een vrouwtje achterop te toeren
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
nick010 schreef:heb ik nog over getwijfeld om te kopen alleen zo een spyder is beveilig tegen uitbreken beetje jammer wel heerlijk om samen met een vrouwtje achterop te toeren
heb ook een dag een spyder onder me kont gehad,
voor mij is het het niet, idd beveiligd tegen uitbreken, ook erg overhellen in bochten.
sportief gezien niet echt fijn, maar kan wel lekker mee cruisen.
die jonge van het forum, met die lekkere reet
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Ja ja nick aan die beveileging word gewerktnick010 schreef:heb ik nog over getwijfeld om te kopen alleen zo een spyder is beveilig tegen uitbreken beetje jammer wel heerlijk om samen met een vrouwtje achterop te toeren
yamaha of toch een can-am
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
ahaha nou weet ik gelijk welke spyder 
- FLIPmode
- Quadracer

- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
ff off-topic (sorry): klaas den uwe is ne 850 (is dus al 50cc meer intheorie) en die 120 pk is wel te halen zelfs op betrouwbare duurzaamheid v/h blok.klaas136 schreef:@ flipmode .
jij wilt wel iets meer dan 126 pktje. ik neem er genoegen mee . van 80 naar 120 is ook mooi .maar je hebt wel gelijk als je eenhufter proef blok wil moet je wel het blok opnieuw bouwen .
Wat mij verbaasde was dat hij begon te praten over 140-150 pk en een bigbore van +300cc (opeen 800!). Nu is het terug gebracht op +- 950 cc (logischer) maar das nog 150cc meer dan de 800. Bigbore busa is 1600cc, standaard bijna 1400cc das dus iets meer dan 200cc op een 1400. Dit is al op het randje en zeker richting turbo.Ik hoop alleen dat hij zich de kop niet laat gek maken door verkopers aangezien hij zelf zegt dat ie er niet veel van kent. Is gewoon met goeie bedoeling dat ik dat post.
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!

