734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door tjobbie »

mike04011977 schreef:no thanks :wink:
heb je al wat kunnen regelen met je vrouwtje voor 29mei :p
nee, zo kan kan ik zoizo niet mee, raakt snel overhit. :| water loopt snel richting 120graden, is toch een beetje veel van het goede. zal met de olie ook wel zo zijn.
zal eerst weer 200e moeten investeren in een goede set aftermarket kopbouten+cometic topend kit. :chagarijn:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
mobydirk
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1576
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 15:42
Locatie: amsterdam

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door mobydirk »

op mijn werk hebben we speed wax dat zit in een spuitbus
dat werkt wel voor wat jij er mee wil doen

ps zuur man van je blok
hopen dat het mee valt
warrior gsxr 1000

Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
mike04011977
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1832
Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door mike04011977 »

hoezo nieuwe kopbouten, kan je die maar 1x gebruiken dan?
kan je niet alleen de topend gasket vervangen?
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Afbeelding
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door mx jake »

kan je niet beter je thermostaat er uit gooien
bij high perf is het altijd een strijd je blok koel te houden
en door je thermostaat te verwijderen heb je stukken meer flow

het kan ook zijn dat je een beetje te extreem ben gegaan met je ontstekings curve
never drive faster then your angel can fly
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door tjobbie »

mx jake schreef:kan je niet beter je thermostaat er uit gooien
bij high perf is het altijd een strijd je blok koel te houden
en door je thermostaat te verwijderen heb je stukken meer flow

het kan ook zijn dat je een beetje te extreem ben gegaan met je ontstekings curve
is geen gek idee om dat te doen misschien. :idea:
had ook aan de extra druk van het ontsteking gedacht maar ik had al problemen met met de temp. tijdens de zuidholland rit en dat was zonder de dyna ontsteking.

@mike, veel bigbores en highcomp. blokken schijnen last te hebben van falende koppakkingen vooral Cometic door de lage torq waarmee je de cil+kop vast kunt zetten.
door er speciale 9mm draadeinden in te zetten die je met moeren aan kunt draaien kun je bijna 2x zoveel druk op de pakkingen uitoefenen waardoor lekkage etc. bijna uitgesloten word.
bij de gewone kopbouten moet je ook goed uitkijken dat je het draad niet stript van het alu. blok want dit gebeurd voordat je het in de gaten hebt.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
soulfly002
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 02 mei, 2011 10:32
Locatie: Breda (N-brabant)

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door soulfly002 »

stomme vraag hoor maar als meer mensen last hebben van de koeling waarom geen 2 radiateuren plaatsen en thermostaat verwijderen idd voor betere flow wel eerst rustig warm laten draaien omdat ie gelijk volle bak koeling krijgt ivm uitzetten zuiger tegenover cylinder.
en als je 2 radiateuren hebt die weer te veel koelen kan je deze gewoon voor een bepaald %% afschermen met een plaat ervoor aan de onderkant die +- 1/4 van de rad beslaat .

gewoon een vraagje :P
mina zelfbouw quad project
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door tjobbie »

je kunt ook gewoon een race radiator kopen die dikker is en meer oppervlakte koeling heeft. :wink:
wel duur btw.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
mike04011977
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1832
Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door mike04011977 »

tjobbie schreef:
mx jake schreef:kan je niet beter je thermostaat er uit gooien
bij high perf is het altijd een strijd je blok koel te houden
en door je thermostaat te verwijderen heb je stukken meer flow

het kan ook zijn dat je een beetje te extreem ben gegaan met je ontstekings curve
is geen gek idee om dat te doen misschien. :idea:
had ook aan de extra druk van het ontsteking gedacht maar ik had al problemen met met de temp. tijdens de zuidholland rit en dat was zonder de dyna ontsteking.

@mike, veel bigbores en highcomp. blokken schijnen last te hebben van falende koppakkingen vooral Cometic door de lage torq waarmee je de cil+kop vast kunt zetten.
door er speciale 9mm draadeinden in te zetten die je met moeren aan kunt draaien kun je bijna 2x zoveel druk op de pakkingen uitoefenen waardoor lekkage etc. bijna uitgesloten word.
bij de gewone kopbouten moet je ook goed uitkijken dat je het draad niet stript van het alu. blok want dit gebeurd voordat je het in de gaten hebt.
ok weer wat geleerd :idea:

als je die thermostaat er uit gooien
dat kan je tog je temp. niet meer meten?
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Afbeelding
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door tjobbie »

jawel, je thermostaat is alleen een soort klep die opent bij een bepaalde temperatuur (dacht 90c standaard) om ervoor te zorgen dat het motorblok snel opwarmt maar ook niet te warm of koud wordt, staat de klep volledig open en word het toch tewarm, daan helpt de fan een handje mee.
met temperatuurmeting heeft dit niets van doen.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
mike04011977
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1832
Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door mike04011977 »

ok
wat voel ik me dom :? dat ik nog zo weinig van motorblokken weet :chagarijn:
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Afbeelding
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door tjobbie »

zijn ook zat dingen die jij weet wat een ander weer de ballen verstand van heeft, zo ieder z,n ding :wink:
en ik weet ook nog lang niet alles, maar dat houd het juist interressant :)
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3106
Lid geworden op: wo 27 jan, 2010 15:01
Locatie: Meeuwen

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door -Laurens- »

Je kan niet alles weten :wink:
Yamaha YFZ480Build in progress
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door mx jake »

mike04011977 schreef:ok
wat voel ik me dom :? dat ik nog zo weinig van motorblokken weet :chagarijn:
maakt niet uit mike
bij een 450 zit er geen themostaat in
dus bij jou (nog) niet van toepassing
never drive faster then your angel can fly
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door tjobbie »

vandaag een klein ritje met de vrouw gemaakt, had helaas wel last van koelings problemen door de licht lekkende koppakking maar al met al was het een leuk ritje met super lekker weer.
heb voor het eerst met het nieuwe veersysteem met z,n 2en gereden en moet toch zeggen dat het super werkt,ik kon makkelijk de rijhoogte aanpassen voor de rit met z,n 2en alleen ik wil graag m,n achterveer wat sterker hebben.
deze is blijkbaar niet bestand tegen de lange achterbrug en mede passagier.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:bier:
Laatst gewijzigd door tjobbie op za 04 jun, 2011 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
jep
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 996
Lid geworden op: za 10 feb, 2007 16:14
Locatie: zuid holland

Re: YFM 734R SE Streetfighter. [A/F ratio meter vidje. P162]

Bericht door jep »

mooie fotos man :applaus:
Koelings problemen met dit weer vandaag en het vrouwtje achterop tja het was warm he
Ik heb met de spyder ook een zeer hooge temp met dit weer hij blijft blazen de fan
Het blok is behoorlijk ingebouwd dus de warmte kan niet weg
Hoop voor je dat je het oplost ,dat zal je wel lukken
yamaha of toch een can-am
Plaats reactie