nee, zo kan kan ik zoizo niet mee, raakt snel overhit.mike04011977 schreef:no thanks![]()
heb je al wat kunnen regelen met je vrouwtje voor 29mei
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutraal.gif)
zal eerst weer 200e moeten investeren in een goede set aftermarket kopbouten+cometic topend kit.
![Chagarijnig :chagarijn:](./images/smilies/icon_chagarijn.gif)
nee, zo kan kan ik zoizo niet mee, raakt snel overhit.mike04011977 schreef:no thanks![]()
heb je al wat kunnen regelen met je vrouwtje voor 29mei
is geen gek idee om dat te doen misschien.mx jake schreef:kan je niet beter je thermostaat er uit gooien
bij high perf is het altijd een strijd je blok koel te houden
en door je thermostaat te verwijderen heb je stukken meer flow
het kan ook zijn dat je een beetje te extreem ben gegaan met je ontstekings curve
ok weer wat geleerdtjobbie schreef:is geen gek idee om dat te doen misschien.mx jake schreef:kan je niet beter je thermostaat er uit gooien
bij high perf is het altijd een strijd je blok koel te houden
en door je thermostaat te verwijderen heb je stukken meer flow
het kan ook zijn dat je een beetje te extreem ben gegaan met je ontstekings curve![]()
had ook aan de extra druk van het ontsteking gedacht maar ik had al problemen met met de temp. tijdens de zuidholland rit en dat was zonder de dyna ontsteking.
@mike, veel bigbores en highcomp. blokken schijnen last te hebben van falende koppakkingen vooral Cometic door de lage torq waarmee je de cil+kop vast kunt zetten.
door er speciale 9mm draadeinden in te zetten die je met moeren aan kunt draaien kun je bijna 2x zoveel druk op de pakkingen uitoefenen waardoor lekkage etc. bijna uitgesloten word.
bij de gewone kopbouten moet je ook goed uitkijken dat je het draad niet stript van het alu. blok want dit gebeurd voordat je het in de gaten hebt.
maakt niet uit mikemike04011977 schreef:ok
wat voel ik me domdat ik nog zo weinig van motorblokken weet