Forum overname

Problemen, suggesties, vragen, handige weetjes omtrent het forum zelf, vind je hier...
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Re: Forum overname

Bericht door Haagje »

Jeroen1991 schreef:If I can help.. ;)
Je kunt ons sponsoren dat wij de admins het over kunnen nemen :D
Haha nee grapje.
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Bericht door Jeroen1991 »

quad-racerrr schreef:
Je kunt ons sponsoren dat wij de admins het over kunnen nemen :D
Haha nee grapje.
Had het meer over mod of computerwerk ofzo, maar moest ik nu niet zo jong zijn en al een bedrijf onder me hebben staan zou ik dat zeker doen :D
Binnen 15 jaar sponsor ik dit als het dan nog bestaat (dan ben ik normaal wel afgestudeerd en een beetje opgewerkt, haha) :bier:
Yamaha Raptor 660R!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Zou jij dit forum goed kunnen beheren dan?? Ben je handig met php??
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Ik denk dat handig zijn met PHP eerder een handicap dan een kwaliteit is. :) Misschien is het ook goed om vanuit ons team aan te geven wat er verwacht wordt. Ik zal een paar puntjes aangeven, vul me gerust aan als ik iets vergeet.

Hosting
- Professionele hosting in een datacenter
- Concrete afspraken over performance en beschikbaarheid
- Hoster is tijdens kantooruren aanspreekbaar voor eventuele problemen
- Hoster kondigt eventuele downtime van tevoren aan
- Hoster levert server voor het forum en een database (specificaties en/of vereisten worden aangegeven door de huidige eigenaar, op basis van de huidige configuratie en beschikbare statistische gegevens over gebruik en belasting)

Beheer
- Uitvoeren van updates/upgrades van de forumsoftware
- Bewaken compatibiliteit van in gebruik zijnde mods
- Bewaken backup en periodiek testen restore
- Beoordelen en uitvoeren van functionele verzoeken van het moderatorteam

Organisatorisch
- Bewaking overeenkomst met hoster, zorgen voor betaling
- Werven van sponsoren
- Verwerken van betalingen sponsors
- Plaatsen banners
- Verlengen aflopende sponsorovereenkomsten
- Bewaking bezetting moderator en beheerdersteams

Ik denk dat dit zo'n beetje de basis moet zijn van een ideale situatie. De ervaring heeft uitgewezen dat het beheer het beste uitgevoerd kan worden door twee of drie mensen, zo kunnen de taken verdeeld worden en kan iemand anders wat werk opvangen als iemand even minder tijd heeft. Dan is het natuurlijk essentieel dat er goede afspraken zijn over wie wat doet en dat wijzigingen zo veel mogelijk met elkaar afgestemd worden. De eerste uitdaging zal zijn het vinden van een professionele hoster en het verhuizen van het forum daar naar toe.

Als deze basis goed ingevuld is, dan kan het forum verder groeien en ook aan vernieuwing doen. Als je er over nadenkt, waarom moest Chinaquad.nl ontstaan en konden Chineesjes niet gewoon een eigen plek op ons forum krijgen? Verder denk ik dat dit forum voor sponsors heel interessant kan zijn, we zitten in een niche markt en vormen het grootste quadforum van de Benelux. En zelfs terwijl het forum organisatorisch op zijn gat ligt melden zich de laatste maanden af en toe nog geïnteresseerde sponsors... Ik twijfel er niet over dat het goed mogelijk is om kostenneutraal te draaien, maar daar zal wel de nodige energie in moeten worden gestoken door de nieuwe eigenaar. Nou ja eigenaar, de vraag is nog even wie precies de eigenaar wordt/blijft.

Maar wat hierboven staat is een ideaalplaatje. Als dit niet volledig haalbaar is dan moeten we consessies doen en zal het forum uiteindelijk ook wel door blijven draaien. Daar hebben we inmiddels ook ervaring mee, maar dan moet je de nadelen ook voor lief nemen. We hebben zo'n beetje een jaar met slechte performance gezeten, het forum heeft er een paar keer meer dan een dag uitgelegen, mensen hebben problemen met het plaatsen van foto's, er is veel overlast van spam (voor de moderators tenminste) en er is al lange tijd niets meer verbeterd aan het forum.

Ten slotte, wij als moderators doen ons best om er iets van te maken maar spelen hier feitelijk geen rol in. Iemand die geïnteresseerd is in "overname" kan dan ook het beste direct contact opnemen met Nikolas.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Mooi lijstje Jazzy! Ik kan nu niet veel bedenken wat erin mist!
Ik denk alleen dat het weren van spammers wel in het overzicht erbij kan en dat de moderators ook bepaalde taken kunnen doen. Sponsorwerving zou ik evt ook wel willen doen.
Het is het mooiste als sponsoren aan een bedrijf kunnen betalen zodat zij de btw terug kunnen vragen, dit gebeurde in het verleden ook.

Daarnaast is al een enorm uitgebreid topic beschikbaar in de moderatorsectie met suggesties voor verbeteringen van het forum!

Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Jetze mooie lijst.
Ook ik kan zo 1,2,3 geen aanvulling geven.

Belangrijkste is gewoon dat er zo min mogelijk kan gebeuren met de server.
Daarbij denk ik aan stroomuitval, defecten, Iemand die zit te downloaden op zijn thuislijn (of uploaden). ISP met storingen.
En daarnaast nog een hele goede geen onhandig persoon die de server beheert.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Is al telefonisch contact geweest en woensdag wordt afgesproken voor gesprek. We zien wel wat er van komt.

Ik lees trouwens nu pas dat Dylan ook de persoon is die achter quad forum nederland zit wat een klakkeloze kopie is van dit forum en waar hij in het verleden ook voor op de vingers is getikt. Moeten we toch eens over praten.

In elk geval is er één grote voorwaarde : als het forum wordt overgenomen wil ik niet dat dit forum verdwijnt en de schat aan informatie in de duizenden topics verloren gaat. Dit is basisvereiste nummer één.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

No Limit W-tec schreef:Is al telefonisch contact geweest en woensdag wordt afgesproken voor gesprek. We zien wel wat er van komt.

Ik lees trouwens nu pas dat Dylan ook de persoon is die achter quad forum nederland zit wat een klakkeloze kopie is van dit forum en waar hij in het verleden ook voor op de vingers is getikt. Moeten we toch eens over praten.

In elk geval is er één grote voorwaarde : als het forum wordt overgenomen wil ik niet dat dit forum verdwijnt en de schat aan informatie in de duizenden topics verloren gaat. Dit is basisvereiste nummer één.
Wij danken u :buig:
PS: zorg dat je altijd een copy achter de hand houdt van het forum.
DylanKeizer
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door DylanKeizer »

No Limit W-tec schreef:Is al telefonisch contact geweest en woensdag wordt afgesproken voor gesprek. We zien wel wat er van komt.

Oke dat is mooi

Het is nooit de bedoeling geweest om qfb te kopiëren anders had ik ook wel de style na gemaakt
en jah ik ben misschien vervelend geweest maar heb ik zo niet bedoelt Vedder wil ik even kwijt dat ik het niet leuk :cry: vind dat MIJN forum een klakkeloze kopie word genoemd ik zeg ook niet dat dit forum zeer slecht beheerd word op dit moment en ik zal nooit QFB laten verdwijnen als dit soms gedacht word ik vind het alleen maar leuk om met deze software te werken
en met de gebruikers op het forum :)
Laatst gewijzigd door DylanKeizer op vr 01 jul, 2011 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Quad rijden werkt verslavend !
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Er wordt gezegd dat het een klakkeloze kopie is ;)

Op QFN staan veel dezelfde categoriën en bij de oprichting waren de omschrijvingen volgens mij ook hetzelfde als bij qfb. In de lay-out zie ik ook overeenkomsten. Dit wordt bedoeld met een klakkeloze kopie ;)

DylanKeizer
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door DylanKeizer »

Inderdaad staat veel het zelfde maar de indeling is heel erg mooi :afgestudeerd: de lay-out vind ik niet lijken op dat van qfb er staat bijvoorbeeld een chat in gebauwd etic etic
Quad rijden werkt verslavend !
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

De lay-out heeft niets met de chat te maken. Dat is gewoon functionaliteit. In eerste oogopslag zie je de chat helemaal niet.

DirkC
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door DirkC »

Laat ze maar lullen Dylan, ik vindt het heel knap van je hoe je QFN beheerd en draaiend houdt op je thuis server, dat kan niemand ontkennen.
Als alles door gaat verhandel ik niet alleen o.a. tweede hands Pc's, maar ook gebruikte moderators :lol:
raptordegekste
Quadrider
Quadrider

Bericht door raptordegekste »

Ik ben ook van mening dat we een echte professionele ICTer het forum moeten laten beheren. Die chat van jou is er gewoon onder geplakt. En ook de afmetingen kloppen niet. Ik heb niks tegen jou forum maar dit forum is wel eventjes wat anders vind ik.
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

DirkC schreef:Laat ze maar lullen Dylan, ik vindt het heel knap van je hoe je QFN beheerd en draaiend houdt op je thuis server, dat kan niemand ontkennen.
Als alles door gaat verhandel ik niet alleen o.a. tweede hands Pc's, maar ook gebruikte moderators :lol:
Tis wel even een verschil 2 gebruikers die bij QFN maar online zijn en 60 gebruikers bij QFB :lol:
Duidelijk te zien dat je een handelaar bent want je site is niet om aan te zien :lol:
Wordt er depressief van zoveel zwart.
Gesloten