Conische moeren zandbandenset???

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Thomas_ltr450
Toeschouwer
Toeschouwer

Conische moeren zandbandenset???

Bericht door Thomas_ltr450 »

hallo, ik zit met een klein probleem.

Ik heb 10" velgen gekocht met zandbanden, men originele ltr velgen, zijn 8 inch en daar zitten conische gaten in met ook bijhorende conische moeren.
Nu heb ik op die nieuwe velgen geen conische moeren, maar kan het dan kwaad als ik deze gewoon vastzet met een gewone rondel en een gewone moer met sluitring?
het enige waar ik mij zorgen over maak, de originele (conische) moeren die hebben heel veel draad wat over de bout zit, terwijl een gewoon moertje dat niet heeft?

wat hier mee te doen? de bouten zelf die zitten ingeperst waarschijnlijk dus deze kan men niet vervangen wel?

mvg
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner

Re: Conische moeren zandbandenset???

Bericht door ronnieb »

Geen probleem gewoon goed vast zetten.
Er moet dan wel genoeg draad zijn.
MVG Ronald
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

let wel op de draad van uw bouten is fijne draad dus gewone moeren gaan niet passen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Thomas_ltr450
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Thomas_ltr450 »

yamahakoppel schreef:let wel op de draad van uw bouten is fijne draad dus gewone moeren gaan niet passen
vandaag bij de dealer moeren gaan halen, deze inderdaad met fijne draad, gewoon vastzetten zonder rondel zij de mekanieker, is een moer met een platte lip vanachter, moet deze nog geborgd worden met loctite?

gr
De Vanes
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door De Vanes »

Wanneer de gaten juist de grootte van je bout is is dit geen probleem heb dit ook met mijn stalen velgen en bearclaws hebben nog geen problemen gegeven zitte ook vast met moer met vast rondel erop.

Grtz
Plaats reactie