2 takt / 4 takt

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
blaster boy
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 25 jul, 2004 12:38
Locatie: hasselt
Contacteer:

2 takt / 4 takt

Bericht door blaster boy »

wat is het beste 2takt of 4 takt :?:
L.D.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 804
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 19:17
Locatie: Oosterzele België

Bericht door L.D. »

Niks is beter of slechter... Is gewoon een keuze denk ik. 2-takt wordt nu wel moeilijk door de hoge vervuiling.
4-takt = kracht onderin de toeren
2-takt = kracht bovenin de toeren
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
R rider
Quadrider
Quadrider
Berichten: 368
Lid geworden op: za 21 feb, 2004 22:37
Locatie: dto
Contacteer:

Bericht door R rider »

eindloze discussie :roll:
Yamaha yfz se
Raptor 700 se
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

is wat je zelf graag hebt persoonlijk vind ik 2takt heviger maar dan begint het weer er zijn er andere die er anders over denken.

wat wel zeker is als je veel op de baan rijd is een 4takt plezanter is iets rustiger
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Heeft beide z'n voor en nadelen.
Linhai
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 109
Lid geworden op: za 29 nov, 2003 18:17
Locatie: Geluwe
Contacteer:

Bericht door Linhai »

R rider schreef:eindloze discussie :roll:
Ik sluit aan bij R rider
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

Ik vind zowel 2-takt als 4-takt helemaal top. :wink:
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

2 takt

voordelen
- Hoog vermogen in verhouding tot cc's
- Hoge winst te halen bij redelijk eenvoudig tunen
- heel fel
- relatief goedkoop in onderhoud bij problemen aan de cilinder

nadelen
- Hoge toeren dus meer slijtage
- Hoger verbruik
- hogere vervuiling
- weinig vermogen in de lage toeren dus vrij zenuwachtig rijgedrag en door smalle powerband moet je preciezer schakelen.

4takt

eigenlijk alle punten hierboven maar dan tegengestelde al word de cc pk verhouding bij 4takt tegenwoordig ook al erg dicht op elkaar. Maar hierdoor wordt het onderhoudsverschil ook al weer minder
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Bij 2takt komt de power opeens (lightswitch oftewel lichtknop-effect, de power komt opeens alsof je een schakelaar omzet), terwijl 4takt de powercurve geleidelijker verloopt.

4takt is over het algemeen makkelijker om mee te rijden, 2takt moet je echt leren kennen om te zorgen dat je zeker op het juiste moment schakelt en in het juiste toerengebied rijdt.

Allebei voor en nadelen, sluit me verder aan bij de opsomming die Rik gegeven heeft.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Teunie schreef:Bij 2takt komt de power opeens (lightswitch oftewel lichtknop-effect, de power komt opeens alsof je een schakelaar omzet), terwijl 4takt de powercurve geleidelijker verloopt.

4takt is over het algemeen makkelijker om mee te rijden, 2takt moet je echt leren kennen om te zorgen dat je zeker op het juiste moment schakelt en in het juiste toerengebied rijdt.

Allebei voor en nadelen, sluit me verder aan bij de opsomming die Rik gegeven heeft.
Dit hele verhaal is terug te koppelen aan smalle powerband
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Dus de clue is dat een 4 takt NU de beste keuze is voor een beginner want de 2 takten gaan toch aan een stille dood sterven dankzij de groenen vrees ik :roll:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Het is juist de bedoeling dat 2 takt in leven gehouden wordt :)

Stel dat de Banshee niet meer gemaakt word, dan kun je een Dean Sundale frame kopen (Banshee frame met 250R geometrie), je gooit er een 350rd blok in, Banshee plastic er op en een nieuwe Banshee is geboren.
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

4 takt rules, maar hangt af van merk en type motor, yfz is DE keuze is mijn ervaring.
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

idd, ik steun keesie volledig.

eerst was ik puur voor 2takt, maar sinds m'n suzu 400... 4takt all the way!! zo relaxt, zeker die power onderin vindt ik super!

yfz is zeker de quad van de toekomst, ook de trx450 zal de yfz erin vergezellen :!:
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Maar de YFZ450 van Ronald houd nog steeds die 500cc 2 takt van je niet bij Keesie :wink:
Plaats reactie