mijn blaster is stil gevallen tijdens het rijden..
- sjmallie94
- Quadverslaafde

- Contacteer:
Re: mijn blaster is stil gevallen tijdens het rijden..
Uhm ik denk dat die kleine
krasjes van jouw het probleem zijn in je celinder en zuiger , normaal hoort er geen 1 krasje in te zitten
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . 
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
- Jason McCoy
- Quad GOD

Die foto waar je van boven op de zuiger kijkt daar zie je duidelijk dat hij is warm gelopen. Als hij warm loopt zet de zuiger uit waardoor hij te groot word voor de cilinder. Hij gaat dan klemmen en loopt vast.
Als de motor is afgekoeld dan is je zuiger weer kleiner en gaat hij weer op en neer. Ga je er weer mee rijden dan gaat dat weer fout.
Tijd voor een grondige reparatie en kijken waarom hij warm loopt. Doorgaans is dat door toch geen goede smering. Misschien gebruik je verkeerde olie.
Smering bij mn crossmotor deed ik altijd 1 op 40.
Als de motor is afgekoeld dan is je zuiger weer kleiner en gaat hij weer op en neer. Ga je er weer mee rijden dan gaat dat weer fout.
Tijd voor een grondige reparatie en kijken waarom hij warm loopt. Doorgaans is dat door toch geen goede smering. Misschien gebruik je verkeerde olie.
Smering bij mn crossmotor deed ik altijd 1 op 40.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
die is duidelijk warmgelopen en vastgelopen, best kan je de cilinder laten boren naar de volgende overmaat en een nieuwe piston steken.
Ik zou ook de krukas en krukaslagers controleren, de foto is niet 100% duidelijk, maar het lijkt me dat je krukaswangen blauw verkleurd zijn, dus heeft die ook te warm gelopen, of zonder olie gelopen.
Ik zou ook de krukas en krukaslagers controleren, de foto is niet 100% duidelijk, maar het lijkt me dat je krukaswangen blauw verkleurd zijn, dus heeft die ook te warm gelopen, of zonder olie gelopen.
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

als je een foto maakt van je bougie kunnen we mischien zien of hij te arm heeft gelopen

ah, ja juist.
waar kan ik dat laten doen?
kan ik dat zelf doen? dus, gewoon het blok volledig uithalen, en volledig demonteren.
dan zou ik best als hij volledig weer compleet zit, een nieuw olie reservoir steken?
heb daar intussen prijs voor gevraagd en dat is 41 Euro ?( met of zonder btw, weet ik niet meer)
vindt ik dit niet occasie ( want 40€ voor een potje ?)
2t olie van valvoline? is dit goed of niet?
heeft er soms iemand nog een compleet draaiende motor te koop?
kan ik die insteken en kan ik de andere ondertussen reviseren?
en die Linker Voorvleugel te koop?
zal foto trekken van de bougie en er direct bijplaatsen
waar kan ik dat laten doen?
kan ik dat zelf doen? dus, gewoon het blok volledig uithalen, en volledig demonteren.
dan zou ik best als hij volledig weer compleet zit, een nieuw olie reservoir steken?
heb daar intussen prijs voor gevraagd en dat is 41 Euro ?( met of zonder btw, weet ik niet meer)
vindt ik dit niet occasie ( want 40€ voor een potje ?)
2t olie van valvoline? is dit goed of niet?
heeft er soms iemand nog een compleet draaiende motor te koop?
kan ik die insteken en kan ik de andere ondertussen reviseren?
en die Linker Voorvleugel te koop?
zal foto trekken van de bougie en er direct bijplaatsen
I live for Volkswagen, I die for it and I even work for Volkswagen.
slechte foto
zal morgen nieuwe nemen, maar ik denk dat hij niet is warm geworden,
hij is proper en niet echt roet-zwart, en de staaf, is ook plat en niet te ver van het metalen-gebogen deel...

zal morgen nieuwe nemen, maar ik denk dat hij niet is warm geworden,
hij is proper en niet echt roet-zwart, en de staaf, is ook plat en niet te ver van het metalen-gebogen deel...

- yamahakoppel
- Quad GOD

ik denk uw 2 takt zelf mengen want zo een automatisch mengsysteem is niet altijd betrouwbaar de meeste gooien dat er meestal direct vanaf
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
en dan 4% gebruiken?
kga morgen alle leidingen verwijderen en het potje.
alvast bedankt
kga morgen alle leidingen verwijderen en het potje.
alvast bedankt
nee, 1 op 40....teveel olie is ook niet goed
Als er geen schade is aan u krukas, brengt ge uw cilinder binnen om te laten boren, en ge koopt u een overmaat zuiger.
Kunt ge zelf monteren ja, 2takt is vrij simpel

En dan zou ik de carb ook eens goed afstellen
Als er geen schade is aan u krukas, brengt ge uw cilinder binnen om te laten boren, en ge koopt u een overmaat zuiger.
Kunt ge zelf monteren ja, 2takt is vrij simpel
En dan zou ik de carb ook eens goed afstellen
- Jason McCoy
- Quad GOD

2takt olie van Valvoline. Maar geen versnellingsbak olie natuurlijk.
En idd zelf mengen dan weet je zeker dat i goed smeert.
Zou m meteen helemaal reviseren. Ff bak nakijken en nieuwe lagers erin enzo. Dan heb je er straks weer lang plezier van en anders doe je half werk en ken je van de winter weer aan de gang.
En idd zelf mengen dan weet je zeker dat i goed smeert.
Zou m meteen helemaal reviseren. Ff bak nakijken en nieuwe lagers erin enzo. Dan heb je er straks weer lang plezier van en anders doe je half werk en ken je van de winter weer aan de gang.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

revisie lijkt mij ook een goed id
over de olie zelf mengen is het beste ik zou alleen geen 1 op 40 doen 1 op 30 is het beste voor je blaster
op het blaster forum hebben ze een keer een zeer uitgebreide test gedaan met dyno alles er bij
daar kwam ook 1 op 30 als beste uit
bijna vergeten officiel als je overgaat op zelf mengen moet je ook je sproeier 1 maat groter er in doen
omdat er nu niet alleen benzine maar ook olie door je sproeier gaat
over de olie zelf mengen is het beste ik zou alleen geen 1 op 40 doen 1 op 30 is het beste voor je blaster
op het blaster forum hebben ze een keer een zeer uitgebreide test gedaan met dyno alles er bij
daar kwam ook 1 op 30 als beste uit
bijna vergeten officiel als je overgaat op zelf mengen moet je ook je sproeier 1 maat groter er in doen
omdat er nu niet alleen benzine maar ook olie door je sproeier gaat
kunt ge mij uitleggen hoe ik dit moet vergroten?
en voor mijn cilinder uit te boren, weet er iemand een adresje?
en voor mijn cilinder uit te boren, weet er iemand een adresje?
de mengverhouding hangt ook een beetje af van het merk olie dat je gebruikt, ik gebruik altijd denicol A1 competition gemengd aan 1/40.
1:40 kan idd makkelijk, mits je goede olie gebruikt
er zijn er genoeg met een 125 crosser die 1:50 smeren
vet smeren kost power
geef hem liever wat meer brandstof
dan blijf je blokkie ook koeler
er zijn er genoeg met een 125 crosser die 1:50 smeren
vet smeren kost power
geef hem liever wat meer brandstof
dan blijf je blokkie ook koeler
never drive faster then your angel can fly
zal 1l olie op 30liter benzine 98 gebruiken.
heb ook een adres gekregen in de buurt die mijn cilinder kan uitboren, is ook verdeler van yamaha moto's dus kga kijken of ik daar ook een overmaat piston kan bestellen.
zou dat kunnen dat er in een cilinderwand een soort beschermlaag is gespoten? soort laag die uw piston beschermt en tergelijk beter laten lopen en smeren?
en zou ik eventueel niet gewoon mijn cilinderwant i.p.v. uitboren, kuizen met borstels?
heb op mijn werk iets liggen die ik kan gebruiken en werd gebruikt om wanden te kuizen...
heb ook een adres gekregen in de buurt die mijn cilinder kan uitboren, is ook verdeler van yamaha moto's dus kga kijken of ik daar ook een overmaat piston kan bestellen.
zou dat kunnen dat er in een cilinderwand een soort beschermlaag is gespoten? soort laag die uw piston beschermt en tergelijk beter laten lopen en smeren?
en zou ik eventueel niet gewoon mijn cilinderwant i.p.v. uitboren, kuizen met borstels?
heb op mijn werk iets liggen die ik kan gebruiken en werd gebruikt om wanden te kuizen...