ltz400 boy schreef:als de quad ingesgreven staat als landbouw voertuig mag je deze enkel gebruiken in een vast traject van thuis tot aan het veld en terug de verzekering daarvan is trouwens vele goedkoper
is zever.... in pakjes.... dus ik ben geen boer, maar heb wel een landbouwvoertuig??? naar welk veld moet ik rijden??? Er bestaan 2reglementeringen :-1 voord e boer die hem aleen maar gebruikt voor op zen veld (is logisch dat hij lage verzekering betaald en taks omwille hij weinig of net op de straat komt) en voor er naartoe te rijden en die moet bordje 40km/u en zwaailamp hebben
-2 voor de gewone man gewoon een quad wil, maar liever een autoplaat heeft omdat ie iets goedkoper is en voorderest de zelfde reglementeringen heeft als eentje met motoplaat (deze is dan wel natuurlijk de iets duurdere versie en is nog altijd goekoper dan motoplaat) en deze moet dat niet hebben die lamp en dat plaatje.
en waar zit het addertje??? kijk op je inschrijvingsbewijs of er expleciet landbouwvoertuig staat opgeschreven of bedrijfsmaterieel. bedrijfsmaterieel mag gaan waar hij wil en moet geen 40km/u rijden
een vriend van mij is seizoenwerker(werkt in samenwerking met boer om als het te druk is mee te draaien), heeft een traktor maar geen veld en dan in de oogstmaanden verzekert hij zen traktor als bedrijfsmaterieel, zodat als ie een veld moet maaien dat het maar is waar het is, al lag dat veld in spanje dan mag hij daar naartoe rijden, heeft hij die nodig om boodschappen te doen, dan doet ie dat.
en als je slim bent blijf je met een traktor van de autosnelweg want minimum snelheid is 70 per uur, maar bevoorbeeld die mercedes traktors die rijden 85km/u en met inschrijving als bedrijfsmaterieel mogen die de autosnelweg op (wel binnen bepaalde uren)
greetz