moeilijk starten van quad

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Re: moeilijk starten van quad

Bericht door Jeroen1991 »

een vaak voorkomend probleem blijkbaar bij raptors 660 is dat de stator kapot is, dit is een deel van de alternator dat dient om stroom op te wekken en dus je batterij op te laden..
Het is dus belangrijk te weten welke waarden je meet op de batterij wanneer hij draait, als hij minder dan ongeveer 14V aangeeft laad de batterij niet op en is waarschijnlijk de stator kapot.

het is dus belangrijk te weten wat je waarden zijn voor starten, onder het draaien en na het draaien.
En dan of er natuurlijk al eerder een startprobleem was, waar je niet echt op lijkt te antwoorden want je hebt wel je relais vervangen, maar was deze ook echt kapot?
Startte de quad voorheen wel?
Want we zitten hier nu wel achter problemen met je batterij etc. te zoeken terwijl het enige dat je veranderd hebt eigenlijk je relais is. En ik aanneem dat voordat deze kapot ging je dezelfde batterij had en de quad wel nog startte?
Yamaha Raptor 660R!
takietje
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door takietje »

Jeroen1991 schreef:een vaak voorkomend probleem blijkbaar bij raptors 660 is dat de stator kapot is, dit is een deel van de alternator dat dient om stroom op te wekken en dus je batterij op te laden..
Het is dus belangrijk te weten welke waarden je meet op de batterij wanneer hij draait, als hij minder dan ongeveer 14V aangeeft laad de batterij niet op en is waarschijnlijk de stator kapot.

het is dus belangrijk te weten wat je waarden zijn voor starten, onder het draaien en na het draaien.
En dan of er natuurlijk al eerder een startprobleem was, waar je niet echt op lijkt te antwoorden want je hebt wel je relais vervangen, maar was deze ook echt kapot?
Startte de quad voorheen wel?
Want we zitten hier nu wel achter problemen met je batterij etc. te zoeken terwijl het enige dat je veranderd hebt eigenlijk je relais is. En ik aanneem dat voordat deze kapot ging je dezelfde batterij had en de quad wel nog startte?

Relais werd vervangen omdat die eens blijven plakken is. Hierdoor bleef de starter maar draaien.
Dit kwam blijbkaar omdat mijn vorige batterij niet meer heel goed was, die eruit gezwierd en om een nieuwe geweest.
Met oude relais ging hij goed. Erachter als batterij opgelade was ook. Maar als ik enkele malen startte moest ik hem terug in gang lopen.

Als ik batterij er vanavond instak was de waarde op batterij 13,50volt opgeladen.
Dan ermee gan rijden. Gestopt terug gestart, gestopt terug gestart. In garage aangekomen gemeten hoeveel nog op batterij zat, een kleine 12Volt. Gas beginnen geven, voltages gingen omhoog. Als ik gas losliet zakte weer mijn voltage. Dus zal dan mijn stator zijn want krijg goeie waarden in oplopende lijn als ik gas geef maar als ik gas los is er niets bijgekomen op batterij
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

zo snel laad een batterij nu ook weer niet
maar als de volts stijgen als je gas geeft tot hoeveel stijgt die dan nomaal zou het 13,8v tot 14v moeten zijn en als ze stijgen bij gas geven dan is uw stator wel nog goed
je zegt batterij opgeladen zat je op 13,5 direct na je de druppellader verwijderd had waarschijnlijk meet eens 1u na je de lader verwijderd en laat de batterij dan 1 dag ongebruikt staan en meet dan nog eens normaal zou je toch zeker 12,8v moeten overhouden is dit extreem gezakt dan is de batterij slecht
is de waarde nog goed plaats de batterij in uw quad kabels aangesloten en laat deze 1 dag ongebruikt staan is de waarde dan gezakt heb je ergens verlies op uw quad
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
takietje
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door takietje »

vandaag weest rijden. had elektriciteitscircuit afgelegd. Meette op batterij 12,4volt. Gas gegeven ging omhoog naar 14Volt.
Eerste stop bij 2de job 12,5 volt op batterij. Circuit terug afgesloten en dan terug gemeten dat ik vertrok stond nog altijd op 12,5 volt bij vertrek. Dan een uur gaan crossen op baan en in plassen enzo. Terug in garage gemeten 8,4 volt?

Rara ik weet het niet meer ze
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

je zegt elektrische cirquit afgesloten wat bedoel je juist

en als je rijd is dit met lichten aan en welke lampjes heb je in zitten
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
takietje
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door takietje »

ja met die knop aan het stuur. Uw noodstopknop. Rooie knop links op stuur.
Heb van die halogeen lampjes zitten van quadfun en ja ik rijd met de lichten aan zoals verplicht word.
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

heb je nergens in de buurt een "batterijenwinkel"? Daarmee bedoel ik dan iemand die allerlei soorten batterijen verkoopt voor allerhande voertuigen, die hebben speciale testers die meteen kunnen zeggen of de batterij al dan niet kapot/slecht is.
Ik denk dat ze dit ook in een goede autogarage kunnen doen?

(En als je 14V meet bij gas geven is het inderdaad niet je stator, zoals reeds aangegeven door Yamahakoppel)
Yamaha Raptor 660R!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

rij eens een paar uur zonder uw licht aan zien wat dat geeft
hoe lang heb je die lampen in zitten kan zijn dat ze meer verbruiken dan originele lampen en je quad dit niet bij geladen krijgt
Groetjes Kris
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Ik heb in mijn quad ook andere lampjes gestoken, die blauw-witte van bij quadfun. Weet niet welke jij bedoelt met halogeen?
Yamaha Raptor 660R!
takietje
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door takietje »

Jeroen1991 schreef:Ik heb in mijn quad ook andere lampjes gestoken, die blauw-witte van bij quadfun. Weet niet welke jij bedoelt met halogeen?
zelfde zoals de uwe dus. Mooi helder licht geven die lampen 15€ het stuk
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

takietje schreef:
Jeroen1991 schreef:Ik heb in mijn quad ook andere lampjes gestoken, die blauw-witte van bij quadfun. Weet niet welke jij bedoelt met halogeen?
zelfde zoals de uwe dus. Mooi helder licht geven die lampen 15€ het stuk
Inderdaad, mag geen probleem zijn. Ik heb nog leds en alles bij die lampen en men quad krijgt het makkelijk bijgehouden :D
Yamaha Raptor 660R!
takietje
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door takietje »

Iemand die nog een idee zou hebben? Morgen terug batterij opladen en eventueel eenskijken naar iemandd ie batterij kan testen.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

is het een natte batterij of een gel :?
als het een natte batterij is hoe staat het waterpeil dan als deze te laag is dan is het vermogen van de batterij niks meer
Groetjes Kris
takietje
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door takietje »

moet toch ergens met verlies zitten denk ik. Eerste keer half uurtje gaan rijden geen probleem. daarna gemeten 12,5Volt.
Erna terug gaan rijden starten stoppen starten stoppen thuis gekome gemeten 12,6Volt.
Dan dag erop vertrokken met zelfde waarde 3 uur gereden. Wat denk je plots 8,2Volt meer op batterij. Zal dus ergens verlies hebben zeker?
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

laat uw batterij eens testen zodat je zeker weet dat deze nog goed is
Groetjes Kris
Plaats reactie