Laurens' Banshee Rebuild Project - Up. P33
Re: Laurens' Banshee Rebuild Project - Up. P6 Zadel+uitlaten
Das materiaal he
Haha nee, dr is nog wat werk aan maar ze hebben dit weekend allebij uitstekend hun best gedaan!
Haha nee, dr is nog wat werk aan maar ze hebben dit weekend allebij uitstekend hun best gedaan!
Yamaha YFZ480Build in progress
Re: Laurens' Banshee Rebuild Project - Up. P6 Zadel+uitlaten
Het is al weer een hele tijd geleden, maar de Banshee's leven nog!
Ik ben er gister uiteindelijk achtergekomen wat de oorzaak van het startprobleem is.
Na het Euroquadweekend heb ik nog een 2-3 keer gereden, en toen startte hij telkens van de eerste kick, dus ik dacht: oh mooi, probleem opgelost!
NIET DUS! Ik probeerde hem gister te starten en deed ie helemaal niets. Mn papaatje zei van de carbs te wisselen, omdat we dit nog niet gedaan hadden, dus ik begonnen met sleutelen en de carbs gewisseld. Toen ze gewisseld waren nog eens geprobeerd, maar dat was het ook niet.
Dus nu kon het nog maar 1 ding zijn. De bobine en bougiekabels gewisseld en toen startte ie meteen, dus oorzaak eindelijk gevonden.
Nu ik dit weet heb ik besloten om hem verder af te breken en een volledige rebuilt te geven, dus ik hou jullie op de hoogte!
Ik ben er gister uiteindelijk achtergekomen wat de oorzaak van het startprobleem is.
Na het Euroquadweekend heb ik nog een 2-3 keer gereden, en toen startte hij telkens van de eerste kick, dus ik dacht: oh mooi, probleem opgelost!
NIET DUS! Ik probeerde hem gister te starten en deed ie helemaal niets. Mn papaatje zei van de carbs te wisselen, omdat we dit nog niet gedaan hadden, dus ik begonnen met sleutelen en de carbs gewisseld. Toen ze gewisseld waren nog eens geprobeerd, maar dat was het ook niet.
Dus nu kon het nog maar 1 ding zijn. De bobine en bougiekabels gewisseld en toen startte ie meteen, dus oorzaak eindelijk gevonden.
Nu ik dit weet heb ik besloten om hem verder af te breken en een volledige rebuilt te geven, dus ik hou jullie op de hoogte!
-
- Quad Master
Re: Laurens' Banshee Rebuild Project - Up. P8: Problem solved!
Eindelijk het probleem gevonden
Gaat ge er toch nog geld aan spenderen om er dan met verder te rijden?
Gaat ge er toch nog geld aan spenderen om er dan met verder te rijden?
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
Ik ga bekijken hoe de het met de motor zit. Ik ga sowieso m'n frame, a-armen en achterbrug herspuiten en dan zien wat ik nog met de rest doe.
Ik ben vandaag naar de opendeur van Reytec geweest en we zijn mss van plan om allebij een YZ250F te kopen, dus ik zal zien hoe het verder afloopt
Ik ben vandaag naar de opendeur van Reytec geweest en we zijn mss van plan om allebij een YZ250F te kopen, dus ik zal zien hoe het verder afloopt
-
- Quad Master
Een crosmotor, Jij de gast die quads in zen bloed heeft?
Heb je altijd zelf gezegd!
Heb je altijd zelf gezegd!
Amen
neeh niet nog een die naar de crossmotor gaat
Idd, maar nog niks is zeker he! Een quad is gewoon super, maar als mn pa niet meer rijdt is het moeilijk om alleen te rijden tenzij altijd parcour, maar dan zou ik de Banshee volledig moeten ombouwen. En ik weet niet zeker of ik dat wil doen met deze, want alles wat ik er nu insteek krijg ik er nooit meer uit omdat ie geen papieren heeft. Anyway, wat komt komt, de rest blijft weg
Zo, vandaag ben ik begonnen met de afbouw van de Banshee. Na een goei 3,5 uurtje sleutelen heb ik de quad bijna kaal. De motor is er onderuit en momenteel zit aan het frame nog de achterbrug met as, a-armen en veringen, voor de rest is er alles af. Al bij al ging het zonder al te veel problemen.
Ik heb geen foto's kunnen maken omdat ik de camera kwijt was
Maar ik heb m teruggevonde dus zal ik morgen foto's maken van hoe ie er nu bijstaat en zal ik het filmpje posten wat ik gemaakt heb voor dat ik begon met af te bouwen vandaag.
Vervolg morgen!
Ik heb geen foto's kunnen maken omdat ik de camera kwijt was
Maar ik heb m teruggevonde dus zal ik morgen foto's maken van hoe ie er nu bijstaat en zal ik het filmpje posten wat ik gemaakt heb voor dat ik begon met af te bouwen vandaag.
Vervolg morgen!
Hierbij de foto's van gister
De blok:
Dat is wat ik gister gedaan heb, straks meer foto's van de verdere afbraak vandaag!
De blok:
Dat is wat ik gister gedaan heb, straks meer foto's van de verdere afbraak vandaag!
-
- Quad Master
Re: Laurens' Banshee Rebuild Project - Up. P8: Afbraak!
Kan precies wel een opfrisbeurt gebruiken
Amen
goed bezig
weet je mss al welke kleuren combinatie je gaat nemen?
weet je mss al welke kleuren combinatie je gaat nemen?
suzuki ltz 400 special edition
@Belgian Pro: Idd, na 13j begint het er allemaal niet meer zo fris uit te zien maar daar komt veranderin in!
@Gielen_24: ik dacht voor blauw/wit te gaan. Wit frame en dan de armen, stuurstang en achterbrug blauw zoals de kappen en dan het blok terug zwart en verder nog wat blauw en zwarte accenten.
@Gielen_24: ik dacht voor blauw/wit te gaan. Wit frame en dan de armen, stuurstang en achterbrug blauw zoals de kappen en dan het blok terug zwart en verder nog wat blauw en zwarte accenten.
nice nice
blijft toch een monster he zo'n Banshee
blijft toch een monster he zo'n Banshee
<3 Yamaha Raptor 350 <3
Hierbij de foto's van gister en vandaag:
Gisteren heb ik het frame volledig verder kaal gemaakt, dus alles wat er nog aanzat afgedraaid.
Foto's zeggen meer dan woorden, dus:
Achterbrug:
As met het ashuis en tandwiel en remschijf:
Vandaag heb ik me dan bezig gehouden met het zuivermaken van het frame en de achterbrug.
Omdat er overal veel vet aanzat en dit zich samengevoegd had met modder en andere prettige dingen was het wel redelijk nodig. Met goed wat ontvetter en de hogedrukspuit ging het er wel gemakkelijk af. De a-armen waren niet nodig omdat er nog niet zo lang R700 a-armen onderzitten.
Frame:
Brug:
Van de week verder nog een paar kleine dingen schoon maken en dan kunnen we gaan zandstralen!
Gisteren heb ik het frame volledig verder kaal gemaakt, dus alles wat er nog aanzat afgedraaid.
Foto's zeggen meer dan woorden, dus:
Achterbrug:
As met het ashuis en tandwiel en remschijf:
Vandaag heb ik me dan bezig gehouden met het zuivermaken van het frame en de achterbrug.
Omdat er overal veel vet aanzat en dit zich samengevoegd had met modder en andere prettige dingen was het wel redelijk nodig. Met goed wat ontvetter en de hogedrukspuit ging het er wel gemakkelijk af. De a-armen waren niet nodig omdat er nog niet zo lang R700 a-armen onderzitten.
Frame:
Brug:
Van de week verder nog een paar kleine dingen schoon maken en dan kunnen we gaan zandstralen!
Niet zo'n supergrote vooruigang meer, heb dit weekend niets kunnen doen door tijdgebrek
Dus ben ik vandaag al wat begonnen met het opschuren van het frame op de berijkbare plaatsen.
Ook misschien niet heel onbelangrijk om mee te delen:
Ik heb besloten om de quad te houden, dus dat gezegde kan het zijn dat er meer upgrades komen dan eerst voorzien voor de rebuild
Ik was nu ook aan het denken om een heel andere kant uit te gaan met het kleurschema, maar ben er nog niet uit aangezien nieuwe kappen redelijk prijzig zijn en dit geld dan liever in goede upgrades steek voor de motor/wegligging.
Volgende update binnenkort!
Dus ben ik vandaag al wat begonnen met het opschuren van het frame op de berijkbare plaatsen.
Ook misschien niet heel onbelangrijk om mee te delen:
Ik heb besloten om de quad te houden, dus dat gezegde kan het zijn dat er meer upgrades komen dan eerst voorzien voor de rebuild
Ik was nu ook aan het denken om een heel andere kant uit te gaan met het kleurschema, maar ben er nog niet uit aangezien nieuwe kappen redelijk prijzig zijn en dit geld dan liever in goede upgrades steek voor de motor/wegligging.
Volgende update binnenkort!