slippende koppeling

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
MTito
Toeschouwer
Toeschouwer

slippende koppeling

Bericht door MTito »

Ik rij met mijn Kymco 500 in de 2WD en maak een rondje met slippende banden op de sneeuw. na dit rondje gas losgelaten en toen hij bijna stilstond in 4WD gezet en weggereden.

Op een gegeven moment verloor hij trekkracht en maakte veel toeren.
Kymco stilgezet en bij optrekken veel toeren maar weinig trekkracht, zelf niet slippen op de sneeuw.
Een slippende koppeling maar waar moet ik dat probleem zoeken of wat kan er defect zijn.

Wie kan mij hier iets meer over vertellen??
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Re: slippende koppeling

Bericht door Ardjuh »

Kan ook de cvt zijn, vuil/water/versleten. :wink:
No Can't Do!
MTito
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door MTito »

Ardjuh schreef:Kan ook de cvt zijn, vuil/water/versleten. :wink:
Wat is de cvt en waar kan ik die vinden?
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

MTito schreef:
Automaat zegmaar, zit als je erop zit links.. volgens mij :p

Is een grote zwarte plastic deksel, meestal kun je die eraf halen met een paar boutjes. Daarachter
zit een riem met pully's. Het kan zijn dat er vuil ofzo in zit, of dat die riem versleten is...

Koppeling kan uiteraard ook, maar die zit verderweg, makkelijkst is om dit eerst te controleren.
No Can't Do!
MTito
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door MTito »

Ardjuh, je schrijft, ''volgens mij'' zit die links. Zit hij dus niet aan de kant waar je de Kymco met het startkoord handmatig kan starten want die zit rechts. Anders haal ik er een kap af die ik er eigenlijk beter niet af kan halen. Vraagje voor de zekerheid maar ik ga er morgen aan beginnen. Er ligt nu zoveel sneeuw dat mijn Kymco geen pauze kan nemen.
Ardjuh schreef:
MTito schreef:
Automaat zegmaar, zit als je erop zit links.. volgens mij :p

Is een grote zwarte plastic deksel, meestal kun je die eraf halen met een paar boutjes. Daarachter
zit een riem met pully's. Het kan zijn dat er vuil ofzo in zit, of dat die riem versleten is...

Koppeling kan uiteraard ook, maar die zit verderweg, makkelijkst is om dit eerst te controleren.
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Ken alleen de grizzly en de renegade... kymco niet. Princiepe is bij alle merken hetzelfde.

Maar moet 1 grote plastic kap zijn, zit vaak vast met een paar M8 boutjes of zoiets dergelijks.

Kun je anders niet kijken of er een plug onderin bij die kap zit? Dan zie je iedergeval of er
water in zit. Zou er niet te lang mee door blijven rijden, eigenlijk niet! Kan veel gaan kosten
als je alles kapot rijd. :wink:
No Can't Do!
MTito
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door MTito »

Deze week begin ik eraan, je hoort nog van me :roll:
Ardjuh schreef:Ken alleen de grizzly en de renegade... kymco niet. Princiepe is bij alle merken hetzelfde.

Maar moet 1 grote plastic kap zijn, zit vaak vast met een paar M8 boutjes of zoiets dergelijks.

Kun je anders niet kijken of er een plug onderin bij die kap zit? Dan zie je iedergeval of er
water in zit. Zou er niet te lang mee door blijven rijden, eigenlijk niet! Kan veel gaan kosten
als je alles kapot rijd. :wink:
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Dit gedeelte bedoelde ik, daar kan vuil in komen of snaar versleten zijn.

Link

http://www.youtube.com/watch?v=pte_tDnBmwY" onclick="window.open(this.href);return false;
No Can't Do!
MTito
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door MTito »

Hei, ik heb de kap losgemaakt maar er kwam olie uit toen ik hem losmaakte van de motor. Daarna er gelijk weer op gedraaid.
zie: http://www.titodesign.no/problemTransmisionMXU500.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik denk dat de riem aan de kant zit waar het trekkoord zit waarmee je hem handmatig kan starten. Ik ben geen Quad kenner dus vandaar deze vraag.
Ardjuh schreef:Dit gedeelte bedoelde ik, daar kan vuil in komen of snaar versleten zijn.

Link

http://www.youtube.com/watch?v=pte_tDnBmwY" onclick="window.open(this.href);return false;
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Dat is idd die kap, ik ken het princiepe wel maar de kymco niet. :wink:

Maar had er toch een filmpje bij gezet? Die kap moet je hebben idd!

Let wel op dat je geen olie gaat lekken, als de motor weer warm is waar je
dat los gehaald hebt.

succes!
No Can't Do!
MTito
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door MTito »

Maar ik snap nu waarschijnlijk waar het probleem zit, in die ruimte achter deze klep hoort een droogruimte te zitten. Volgens dit filmpje wat ik gevonden heb: http://www.youtube.com/watch?v=B-r74BfHYx0" onclick="window.open(this.href);return false;
Denk dat er een kering lekt in deze ruimte dus ik ga de kap verwijderen en waarschijnlijk deze ruimte achter de klep olie vrij maken.

[quote="MTito"]Hei, ik heb de kap losgemaakt maar er kwam olie uit toen ik hem losmaakte van de motor. Daarna er gelijk weer op gedraaid.
zie: http://www.titodesign.no/problemTransmisionMXU500.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik denk dat de riem aan de kant zit waar het trekkoord zit waarmee je hem handmatig kan starten. Ik ben geen Quad kenner dus vandaar deze vraag.
Plaats reactie