Laurens' Banshee Rebuild Project - Up. P33
Re: Laurens' Banshee Rebuild Project - Up. P10: painted frame
Ik heb ze ook niet volledig opgeschuurd hoor, gewoon lichtjes de roest erafgeschuurd, en op de kop en de schroefdraad heb ik niet geschuurd. Maar voor de motorblok ga ik sowieso nieuwe bouten halen, en er zijn er nog een hele hoop die verschillend zijn of in mindere staat dus die ga ik ook wel vervangen.
Die bouten die ik zo gedaan heb zijn vooral de 'grote' van de a-armen en de achterbrug en veren
Die bouten die ik zo gedaan heb zijn vooral de 'grote' van de a-armen en de achterbrug en veren
Yamaha YFZ480Build in progress
met gewoon verzinken zit inderdaat nie overal evenveel maar met elektrolys verzinken wel en dat wordt met bouten gedaan dus weer 1+
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
ja , maar kun jij op 0.3 mm verzinken ??
geloof me op een bout die verzinkt is is geen passing. het is een tollerantie , maar die is zo groot , dat je daar helemaal geen aandacht op te brengen. ik heb der al genoeg gemaakt en maak je een bout met een passing dan is de passing altijd op de schroefdraad. en nooit op de 6kant.
maar als er roest op de bouten zit is de verzinking ook weg.
laurens maar ik snap wat je bedoelt.
geloof me op een bout die verzinkt is is geen passing. het is een tollerantie , maar die is zo groot , dat je daar helemaal geen aandacht op te brengen. ik heb der al genoeg gemaakt en maak je een bout met een passing dan is de passing altijd op de schroefdraad. en nooit op de 6kant.
maar als er roest op de bouten zit is de verzinking ook weg.
laurens maar ik snap wat je bedoelt.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Zo, ik heb zaterdag en vandaag aan de Banshee gewerkt, en hij is bijna af.
Wat ik zaterdag gedaan had:
En wat ik vandaag gedaan heb:
Hier zit de kabelboom er ook al op.
Zaterdag was ik ook nog even langs Reytec geweest omdat mijn kettingrol binnen was (zit op de achterbrug, waar je ketting overheen loopt) en had ik ook 2 nieuwe bougie's en bougiekoppen meegbracht en een nieuwe ketting, dus kan hij er weer helemaal tegen
Heb er nu een stuurtje opzitten wat hier nog lag, maar wil achtereen een nieuw halen wat bij de kleuren van de quad past.
Morgen is staat hij op wielen dus dan zal ik wat duidelijkere foto's maken buiten
Wat ik zaterdag gedaan had:
En wat ik vandaag gedaan heb:
Hier zit de kabelboom er ook al op.
Zaterdag was ik ook nog even langs Reytec geweest omdat mijn kettingrol binnen was (zit op de achterbrug, waar je ketting overheen loopt) en had ik ook 2 nieuwe bougie's en bougiekoppen meegbracht en een nieuwe ketting, dus kan hij er weer helemaal tegen
Heb er nu een stuurtje opzitten wat hier nog lag, maar wil achtereen een nieuw halen wat bij de kleuren van de quad past.
Morgen is staat hij op wielen dus dan zal ik wat duidelijkere foto's maken buiten
Re: Laurens' Banshee Rebuild Project - Up. P11: Bijna af
knappe werken laurens
suzuki ltz 400 special edition
Merci mannen, ging wel redelijk vooruit vond ik
Morgen nog eindelijk terug starten en hopelijk al een heel klein testritje maken
Morgen nog eindelijk terug starten en hopelijk al een heel klein testritje maken
- jumper2110
- Quadracer
Ik vraag me af hoe je aan zoiets begint? Als ik topics zoals dit volg kan ik alleen maar respect hebben. Hoe begin je daaraan? Waar heb je geleerd om zo'n hele quad uit elkaar te halen en terug op te bouwen? Je hebt ongeveer mijn leeftijd en ik zou ook graag zelf zo aan mijn quad werken, maar ik zou niet weten waar beginnen en hoe..
In alle geval gaat het resultaat erg mooi zijn! Respect kerel!
In alle geval gaat het resultaat erg mooi zijn! Respect kerel!
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
Nouw, het is niks meer dan ervaring en opletten.
Het is natuurlijk een hele klus, maar als je hem zelf uit elkaar gehaald dan weet je ook hoe die in elkaar moet.
Laurens ziet er heel goed ben benieuwt naar eind resultaat
Het is natuurlijk een hele klus, maar als je hem zelf uit elkaar gehaald dan weet je ook hoe die in elkaar moet.
Laurens ziet er heel goed ben benieuwt naar eind resultaat
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Suzuki my way of life
Ziet er goed uit!
Wat gaat er nu met je kappen gebeuren?
Wat gaat er nu met je kappen gebeuren?
<<<MAXXER_300>>>
- Jason McCoy
- Quad GOD
@jumper Je trekt hewoon je quad uit elkaar.
Als je het zekere voor t onzekere wilt nemen dan maak je overal fotos van zodat je terug kan zien hoe het hoort te zitten.
Dan rustigaan alles demonteren. Opnieuw in de verf en als alles uit elkaar ligt t netjes opbergen en eventueel labelen zodat je alles goed weet hoe het in elkaar zat.
Vaak ben je te bang....
Als je het zekere voor t onzekere wilt nemen dan maak je overal fotos van zodat je terug kan zien hoe het hoort te zitten.
Dan rustigaan alles demonteren. Opnieuw in de verf en als alles uit elkaar ligt t netjes opbergen en eventueel labelen zodat je alles goed weet hoe het in elkaar zat.
Vaak ben je te bang....
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- jumper2110
- Quadracer
Ja wss zal de schrik om het niet meer ineen te krijgen er ook mee te maken hebben..
Al ben ik niet echt bang om gewoon de onderdelen uit elkaar te halen, het is ook al die elektrische dingen waar ik niets van af weet.
En natuurlijk moet je ook de plaats en het materiaal wat hebben.
Al ben ik niet echt bang om gewoon de onderdelen uit elkaar te halen, het is ook al die elektrische dingen waar ik niets van af weet.
En natuurlijk moet je ook de plaats en het materiaal wat hebben.
Bedankt voor de leuke reacties mannen!
@Jumper: gewoon beginnen los te draaien
Ik heb eerst de 'grotere' delen eraf gehaald, en alle bouten bij de schroeven gelegd die bij elk onderdeel hoorde. Ik ben er natuurlij k wel een paar 'kwijt' geraakt, maar door de leeftijd van de quad was het vaak ook beter om de bouten te vervangen. En alles past maar op 1 plaats, dus soms is het wat zoeken, maar dat lukt wel
Ik heb het eigenlijk nergens geleerd, want ik doe Economie-Moderne talen in school, dus daar leer je dat ook niet Maar door een paar jaar al wat aan quads, auto's en vrachtwagens te sleutelen, en dan vorig jaar samen met mn vader zijn Raptor 350 lukte het wel redelijk goed.
@Jumper: gewoon beginnen los te draaien
Ik heb eerst de 'grotere' delen eraf gehaald, en alle bouten bij de schroeven gelegd die bij elk onderdeel hoorde. Ik ben er natuurlij k wel een paar 'kwijt' geraakt, maar door de leeftijd van de quad was het vaak ook beter om de bouten te vervangen. En alles past maar op 1 plaats, dus soms is het wat zoeken, maar dat lukt wel
Ik heb het eigenlijk nergens geleerd, want ik doe Economie-Moderne talen in school, dus daar leer je dat ook niet Maar door een paar jaar al wat aan quads, auto's en vrachtwagens te sleutelen, en dan vorig jaar samen met mn vader zijn Raptor 350 lukte het wel redelijk goed.
- yamahakoppel
- Quad GOD
mooie vooruit gang ben benieuwd naar het eindresultaat
en inderdaad als je aan zo iets begint foto's maken en zelf demonteren en opletten, ik heb bij mijn zwarte warrior plastieke zakjes gebruikt waar ik bv. alle bouten van moter bevestiging in gedaan had en 1 voor de bouten van de kappen enz. en met een stift schrijf je het op het zakje natuurlijk moet je ook alles zo rap mogelijk zien terug te monteren niet dat het daar 6 maand ligt want dan weet je niks meer en moet je puzzelen. ik heb 6 weken aan mijn volledige rebuild gedaan en daar zaten de feestdagen toen ook tussen
en inderdaad als je aan zo iets begint foto's maken en zelf demonteren en opletten, ik heb bij mijn zwarte warrior plastieke zakjes gebruikt waar ik bv. alle bouten van moter bevestiging in gedaan had en 1 voor de bouten van de kappen enz. en met een stift schrijf je het op het zakje natuurlijk moet je ook alles zo rap mogelijk zien terug te monteren niet dat het daar 6 maand ligt want dan weet je niks meer en moet je puzzelen. ik heb 6 weken aan mijn volledige rebuild gedaan en daar zaten de feestdagen toen ook tussen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
mooi mooi! gaat hier goed vooruit. ik zou aan de mijne ook nog eens een volledige dag moeten kunnen doorwerken stond op het punt nog een banshee met werk te kopen voor een appel en een ei maar was te laat succes verder nog
sam
sam