trailtech
-
- Toeschouwer
Die formule is toch heel simpelsjarty schreef:als je nu gewoon je quad even opkrikt en een lintmetertje rond je band gooit dan weet je toch direkt de omtrek en weet wel als je er gaat opzitten dat het een paar mm zal verschillen maar dit gaat geen 5km/h verschillen in snelheid hoor
is volgens mij toch de makkelijkste manier
en bart de formule die jij voorstelt is toch een rekensommetje dat je niet zomaar doet denk ik
want hoe zet je in godsnaam die gegevens die je bekomt op die 10 km in je trailtech
je moet aan de wielomtrek komen in millimeters dus leg me eens uit hoe je dat doet
Stel je rijdt 10 echt kilometers (lees je af op de kilometer palen).
Op je tripmeter staat dat je maar 9 kilometer hebt gedaan.
Je huidige ws waarde is bv 1250
Nu vul je dat in de formule :
echte aantal KM * (Huidige WS waarde / Km die tripmeter aangeeft) = Correcte WS waarde
10*(1250/9)=1388.88 afgerond 1388
dus correct ws waarde is hier 1388
Die steek je dan in je trailtech
Anders hier vind je een programma terug om het bereken
http://www.geocities.com/toms_toys/bc80c.html
Correcter en eenvoudiger kan niet
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
-
- Toeschouwer
awel wil dat direkt eens testen bartie maar woon ni zomaar eventjes 1kilometertje van de autostradeBartie schreef:Die formule is toch heel simpelsjarty schreef:als je nu gewoon je quad even opkrikt en een lintmetertje rond je band gooit dan weet je toch direkt de omtrek en weet wel als je er gaat opzitten dat het een paar mm zal verschillen maar dit gaat geen 5km/h verschillen in snelheid hoor
is volgens mij toch de makkelijkste manier
en bart de formule die jij voorstelt is toch een rekensommetje dat je niet zomaar doet denk ik
want hoe zet je in godsnaam die gegevens die je bekomt op die 10 km in je trailtech
je moet aan de wielomtrek komen in millimeters dus leg me eens uit hoe je dat doet
Stel je rijdt 10 echt kilometers (lees je af op de kilometer palen).
Op je tripmeter staat dat je maar 9 kilometer hebt gedaan.
Je huidige ws waarde is bv 1250
Nu vul je dat in de formule :
echte aantal KM * (Huidige WS waarde / Km die tripmeter aangeeft) = Correcte WS waarde
10*(1250/9)=1388.88 afgerond 1388
dus correct ws waarde is hier 1388
Die steek je dan in je trailtech
Anders hier vind je een programma terug om het bereken
http://www.geocities.com/toms_toys/bc80c.html
Correcter en eenvoudiger kan niet
als ik het heb gedaan zal ik laten horen wat dit scheelt in omtrek en snelheid
snap er nog niks van maar de link kan ik snappen en zal die gebruiken
gewoon ingeven als eerste wanneer je die 2 buitense knopjes indrukt en samen komen we der wel uit en zoals je ziet leiden er meerdere wegen naar romeprojectblaster schreef:dus ik heb 1520mm moet ik dit intikken in de meter of wat en als ik nu niet beantwoord hoe het moet zijn jullie allemaal bedankt voor