Het wás dus mijn bedoeling om een oudere Can-am op te kopen en hier een Ski-doo motorblok in te bouwen, maar dit is zeer zeker geen eenvoudige opgave. Ook ben ik hier nog niet klaar voor, mijn garage moet eerst een werkplaats worden want met alles wat ik momenteel lààt doen wordt met zo een megaklus echt onbetaalbaar.......
Dit project wordt me aangemoedigd door Ken en Andy (dé pioniers van de Can-Am Renegade Performance) in Duitsland waar ik best regelmatig mee brainstorm over verschillende ombouw varianten, en de genieën zijn achter deze huidige upgrades ;
Deze performance freaks hebben ieder al letterlijk tienduizenden euros in hun (Can-Am) machine zitten en weten waar ze het over hebben. Ze zijn momenteel bezig om een Can-Am Spyder 1000cc motor (Rotax-Aprilia) over te zetten op een Renegade 800. De Spyder motor geeft trouwens 106 PK max (Crank HP);
Ik houd het voorlopig dus maar bij mijn Sweet Renegade Xxc en heb tot nu toe, qua performance upgrades, alleen nog maar het clutch gedeelte, uitlaat, airflow, gearing, performance-nokken, PC5-je, Dyno tuning en de nieuwe remmen gedaan (lees = laten doen). Maar heb dus heb behalve de Trail cams nog niets motorisch veranderd, dus ben ik wat dat betreft nog nu veilig qua levensduur van mijn Renegade Xxc. Nu is het de bedoeling om een upgrade á la BBK te doen waarbij kwaliteit en levensduur voorop staat en om ook de krachtigste Renegade Rotax 800 motor te verkrijgen die in Europa rondrijdt, daar wil ik wel wat centjes voor op tafel leggen .....super project.
(ok-ok ...het is een BBK 910 , dus 800 gaat niet op, maar hopelijk dan wel de snelste Renegade ...ook sneller dan de Can-Am's 1000 cc )

Ik vind die wetten in NL zo belachelijk....Nu is dat in heel West Europa wel het geval. Alleen al we met die 4x4 ver doordrukken in de onherbergzame gebieden, en vooral het slechte weer seizoen. Dan kun je lekker knallen off-road zonder peter & petra op hun MTB voor hun sokken te rijden en komen we geen kip tegen of geen haan die er naar kraait.
Ik heb een hekel aan echte brullende en knetterende uitlaten (daarom ook niet voor de Dual LTE gekozen) maar een Decibelletje meer of minder moet kunnen.
in het najaar maar eens naar de Franse Alpen met een paar Can-Ams .... een week de bergen in ......
http://www.hoogtelijnen.nl/gids.php?art ... is-GR5.htm
Hier wat fotos van onze laatste rit in Polen en Tsjechië (excuses voor de verkeerde thread)
ŠPINDLERŮV MLÝN-KRKONOŠE, Tsjechië (Nov 2011)

Jelenia Gora , Polen (Nov 2011)

Boven de wolken KRKONOŠE (Reuzengebergte Tsjechië)

4x4 Rules !!!!!!!!!

je moet er altijd zo voorzichtig zijn zijn.... ik zal wel effe kijken wat ik kan doen...die fotos komen asap...
  je moet er altijd zo voorzichtig zijn zijn.... ik zal wel effe kijken wat ik kan doen...die fotos komen asap... 

Je maakt een google account aan en je kunt rechtstreeks vanuit picasa uploaden, ik gebruik het ook en het werkt super. Geen gezeur met verkleinen ed.
 Je maakt een google account aan en je kunt rechtstreeks vanuit picasa uploaden, ik gebruik het ook en het werkt super. Geen gezeur met verkleinen ed. 

Ziet er allemaal goed uit
 Ziet er allemaal goed uit