moeilijke keuze

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
bizon450
Quad Master
Quad Master

Re: moeilijke keuze

Bericht door bizon450 »

graag gedaan :mrgreen:
post dan maar snel foto's :crosser:
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

vind ik vreemd.
Een goeie hsun koop je niet voor dat geld toch??

Al met al zou je beter de suus kunnen nemen vind ik. Ga je langer plezier van hebben.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Bokita
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Bokita »

kheb deze avond gaan kijken en ik heb hem gkocht :) zaterdag ga ik hem halen
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door -Laurens- »

Proficiat met je aankoop!
Je gaat er veel plezier aan hebben hoop ik :)
Yamaha YFZ480Build in progress
Yair
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Yair »

Je hebt hem bij een particulier gekocht? Je hebt hem ook al betaald? En je gaat hem zaterdag pas halen? Dan ben je wel heel goed van vertrouwen!
Toeschouwer

Bericht door Bokita »

Yair schreef:Je hebt hem bij een particulier gekocht? Je hebt hem ook al betaald? En je gaat hem zaterdag pas halen? Dan ben je wel heel goed van vertrouwen!
ja maar kheb de papieren al en er is we hebn een minicontractje opgesteld :)
Yair
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Yair »

Bokita schreef:
Yair schreef:Je hebt hem bij een particulier gekocht? Je hebt hem ook al betaald? En je gaat hem zaterdag pas halen? Dan ben je wel heel goed van vertrouwen!
ja maar kheb de papieren al en er is we hebn een minicontractje opgesteld :)
Verstandig xd, ik dacht namelijk al xd.
Toeschouwer

Bericht door Yvessarah »

Hallo,

Ik heb lang getwijfeld maar heb me nu uiteindelijk toch ingeschreven. Ik heb jullie hulp echt nodig....
Ik wil een quad aanschaffen maar weet niet goed waar of hoe te beginnen :?
Niet dat ik niet weet wat ik wil maar ben zwaar aan het twijfelen tussen een nieuwe of een tweedehands.

Ik ken wel iets van techniek (vnl van auto's dan) maar de wereld van quads is me toch wel wat vreemd niettegenstaande ik wel al verscheidene keren met een raptor 700 heb gereden. Dit is voor mij een droom maar financieel niet mogelijk :cry:

Ook vind ik het een groot risico om een tweedehands aan te schaffen daar ik niet goed genoeg weet waar op te letten. Ok, ik weet wel hoe een motor hoort te draaien en hoe ik de koppeling kan testen maar waar dien ik nog op te letten?
De bedoeling is om er 80 procent van de tijd mee op de baan te rijden, als het mooi weer is en in de vrije tijd; in het weekend ofzo...

Men heeft me al gezegd een nieuwe raptor 250R te kopen en dan na een jaar (of 2) deze terug te verkopen als ik toch zwaarder zou willen gaan daar het nu over mijn eerste aankoop gaat....maar ik ben bang dat ik zwaar teleurgesteld zal zijn moest deze niet goed voorruit gaan.... of is het dan voldoende om andere tandwielen te gaan plaatsen?
Kan iemand van jullie mij verder begeleiden in dit labyrint? :)
Thanks
Yves
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Als je wel wat van techniek kent dan kun je vast wel horen of een blok lekker loopt. Je kunt ook gewoon een compressietest doen, dan weet je vrijwel zeker dat een blok goed is.
Verder neem ik aan dat je volwassen bent en dan is een raptor 250 gewoon veel te klein, dan kom je uit op een raptor 350 of bijvoorbeeld een ltz 400. Welke beginnersquad je het beste kunt nemen is al heeeel veel over te vinden en met de zoekfunctie kun je hier genoeg over vinden!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Boncari schreef:Als je wel wat van techniek kent dan kun je vast wel horen of een blok lekker loopt. Je kunt ook gewoon een compressietest doen, dan weet je vrijwel zeker dat een blok goed is.
HO, compressie test zegt niks over je bak! Je hele bak kan aan puin onderin liggen maar je compressie kan nog goed zijn. :p

Compressie test geeft een indicatie van je kleppen/zuiger/cilinder conditie... that's it. Roetafzetting zou zelfs je compressie
nog weer kunnen verhogen waardoor je de slijtage minder ziet.
No Can't Do!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Ik zeg ook vrijwel zeker ;)

Je bak dat merk je met een proefrit wel, als die niet goed is.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Boncari schreef:Verder neem ik aan dat je volwassen bent en dan is een raptor 250 gewoon veel te klein,
Ik vind dit toch wat kort door de bocht. Is een Raptor 250 veel kleiner dan een Blaster of een Barossa?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Boncari schreef:Ik zeg ook vrijwel zeker ;)
Je bak dat merk je met een proefrit wel, als die niet goed is.
Hahaha, nee was ff om duidelijk te maken naar "koper". Niet dat die straks denkt doe ik compressie test
is het goed. :wink:
Jazzy schreef:
Boncari schreef:Verder neem ik aan dat je volwassen bent en dan is een raptor 250 gewoon veel te klein,
Ik vind dit toch wat kort door de bocht. Is een Raptor 250 veel kleiner dan een Blaster of een Barossa?
Als definitie van volwassenen groter dan een 175 en zwaarder dan 65 kg is... duurt het nog wel ff voordat ik volwassen ben.

Hangt van je afmetingen af, ik vind een raptor 250 prima.. heb alleen een rijbewijs en de weg op met een raptor 250 is niet
alles. Als je het vanuit dat oogpunt bekijkt is volwassen (rijbewijs) een raptor 250 minder geschikt.
No Can't Do!
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

ik heb nog wel schoenen hier staan kunnen we je 185 maken minimaal hoger op eigen risico.

Op de feiten gekeken is een raptor te licht voor lekker over de straat te rijden, persoonlijk he !! hij is kleiner wat ten koste komt van je comfort en minder snel. Maar zoals al gezegt gebruik de zoek functie en je zult wel even zoet zijn met alles na te lezen.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Plaats reactie