Tijdje geleden had ik in deze topic een off-topic vraagje over het rijden op 2 wielen met Douglas Red Label velgen en Spearz baanbanden. (( DOUGLAS Velgen 10x12 achteraan + 10x8 vooraan met daarop MAXXIS Spearz Banden 255/40-10 achteraan + 195/50-10 vooraan ))
Ik vroeg me toen af of het nog mogelijk zou zijn om dit stuntje te doen, vermits mijn vorige set crossbanden waren en er dus een heel stuk meer rubber was om schuin op te rijden, en de reacties of het kon of niet, waren dan ook uiteenlopend...

De rand van de velg raakt de grond niet (dit was mijn grootste bezorgdheid) en de band loopt ook niet
leeg of van de velg, en de velg trekt ook niet krom. (ter info: 500gr luchtdruk op elke band)
Enige nadeel is dat het rubber op de zijkant van de voor- en achterband snel zal verslijten waardoor de
rand van de velg nog kwetsbaarder wordt. Ik ben dus ook niet van plan dit stuntje veel te doen.
Ben wel heel tevreden dat ik weet dat wanneer ik het eens uit de kast wil halen het perfect mogelijk is.

Hopelijk hebben degene die zich hetzelfde reeds afgevraagd hadden bij overschakeling van cross naar baan banden hier iets aan. Zie onderstaand filmpje die bovenstaande bevestigd.
cheers,
d.
Link