Renegade 910cc Big Bore Project
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade
Vandaag te horen gekregen dat we eind van de maand kunnen gaan afstellen en testen.Dennis b schreef:nog updates?
Hopelijk lukt het nog voor de vakantie..... we kunnen alleen duimen dat alles z.s.m. in orde komt.
Weinig tijd om te schrijven, maar zeker kan ik alle bevindingen binnenkort posten, waarschijnlijk na de vakantie.
Volgens Ken van FreeaxraceCraft wil het tijdschrift "ATV & Quad Magazine" een artikel schrijven over dit project en moeten er ook fotos gemaakt worden.....spannend hoor, dat zou heel mooi zijn als afsluiting van deze upgrade ...!!!
Laatst gewijzigd door menno op ma 09 jul, 2012 02:10, 2 keer totaal gewijzigd.
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
-
- Quadrunner
- Berichten: 812
- Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
- Locatie: Dubai
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (FOTOS KOPP
Dan moet ie weer helemaal uit elkaar, om goede foto's te maken ik hoop inderdaad dat je kan rijden volgende maand. ik zou gek worden als ik een quad heb maar er zo lang niet op kan rijden.menno schreef:Volgens Ken van FreeaxraceCraft wil het tijdschrift "ATV & Quad Magazine" een artikel schrijven over dit project en moeten er ook fotos gemaakt worden.....
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (FOTOS KOPP
Heb je inmiddels al ervaring met de Tune Monster? Waarom heb je niet voor de andere uitbreidingen gekozen? Dan kun je ook je ontsteking regelen en de toerenlimiet aanpassen. Lijkt me op zich wel handig als je alles uit zo'n machine wilt halen.menno schreef:Ik ben dan ook overtuigd in mijn keuze m.b.t. de Tune Monster mét twee "Dual Wideband Oxygen Sensors". Ik heb dus níet gekozen voor Power Commander 5 omdat deze alleen maar enkelbandige Autotune kits hebben zo meerdere kastjes geinstalleerd moeten worden voor hetzelfde resultaat.
Het Tune Monster User Manual ziet er redelijk overzichtelijk uit , met installatie CD etc.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (FOTOS KOPP
Wachten is een drama....ik wordt er echt flauw van maar aan alles komt (gelukkig) een eind....
Voor degenene die alles een beetje gevolgd hebben hoe het allemaal is gelopen, is er van mijn originele plan (pag 1 t/m en het uiteindelijke FreaxRaceCraft tuning project, niet veel overeind gebleven.
De Tune Monster is een grote afrader voor leken en als iemand dat tegen wil spreken hoor ik dat graag.
Daar kun je idd hele mooie dingen mee maar ook heel veel ellende mee aanrichten !!! Zoveel ellende dat het over en uit is met de quad, die kan nl de hele ECU in de war schoppen.... dat bedenk ik niet zelf , dat zijn echte hele goeie tuners die me écht hebben afgeraden om daarmee aan de gang te gaan.
Ik ben nu bezig met een gehackte Can-Am ECU uit de GNCC racing stallen, geeft ook hogere toerentallen etc., geen onnodige alarmen, omzeilt sensoren etc . Dit kan omdat ik dan ook een extra oliekoeler en grotere impeller heb geinstalleerd.
Ga dan naar de 9000 toeren, zal overigens nog wel een hele toer worden om de CVT clutch weer afgesteld te krijgen, maar dat hebben we er voor over....
zo gauw ik wat plaatjes, ervaringen en resultaten heb laat ik het weten....
Voor degenene die alles een beetje gevolgd hebben hoe het allemaal is gelopen, is er van mijn originele plan (pag 1 t/m en het uiteindelijke FreaxRaceCraft tuning project, niet veel overeind gebleven.
De Tune Monster is een grote afrader voor leken en als iemand dat tegen wil spreken hoor ik dat graag.
Daar kun je idd hele mooie dingen mee maar ook heel veel ellende mee aanrichten !!! Zoveel ellende dat het over en uit is met de quad, die kan nl de hele ECU in de war schoppen.... dat bedenk ik niet zelf , dat zijn echte hele goeie tuners die me écht hebben afgeraden om daarmee aan de gang te gaan.
Ik ben nu bezig met een gehackte Can-Am ECU uit de GNCC racing stallen, geeft ook hogere toerentallen etc., geen onnodige alarmen, omzeilt sensoren etc . Dit kan omdat ik dan ook een extra oliekoeler en grotere impeller heb geinstalleerd.
Ga dan naar de 9000 toeren, zal overigens nog wel een hele toer worden om de CVT clutch weer afgesteld te krijgen, maar dat hebben we er voor over....
zo gauw ik wat plaatjes, ervaringen en resultaten heb laat ik het weten....
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (FOTOS KOPP
Dat verbaast me wel een beetje, in de Amerikaanse Can-am communities staat de Tune Monster erg hoog aangeschreven. Ze raden hem daar zelfs aan als eerste upgrade omdat hij uit een standaard quad al meer vermogen haalt en meegroeit met al je andere upgrades. Ik zou wel nieuwschierig zijn naar wie dar afraadt en om welke argumenten precies. Om de boel stuk te maken heb je geen Tune Monster nodig namelijk, dat kan veel goedkoper met een Power Commander.menno schreef:De Tune Monster is een grote afrader voor leken en als iemand dat tegen wil spreken hoor ik dat graag.
Daar kun je idd hele mooie dingen mee maar ook heel veel ellende mee aanrichten !!! Zoveel ellende dat het over en uit is met de quad, die kan nl de hele ECU in de war schoppen.... dat bedenk ik niet zelf , dat zijn echte hele goeie tuners die me écht hebben afgeraden om daarmee aan de gang te gaan.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (FOTOS KOPP
Dat zeg je juist: heel hoog aangeschreven in amerika.... de enigste die de tune monster goed kan installeren is de maker zelf
In Europa waar je niet je quad naar de cracks kunt langsbrengen en aangewezen bent op andere kennis & technieken, ben je af en toe verplicht om dingen uit te proberen en kun je goed de fout in gaan.
Ken en Andy zijn niet de eerste de beste, draaien al jaren mee en kennen al die gasten uit Canada en de USA persoonlijk , gaan er twee keer per jaar daar naar toe, en alle cracks uit Canada, Kevin van GoFast (GetTorqued) Flint en Greg Mr RPM etc, buigen voor deze jongens uit Duitsland.
Ik wilde in het begin ook een Tune Monster en dit kreeg ik als comentaar van Freax:
"Ohh Menno, what way your are going man?
Please listen to me! Because overall I spend nearly about 30.000,- bugs into my Renegade and Andy more than 37.000,-.Please don´t ask why! AAhhm every one can buy a facking Porsche.
The Monster ECU is only for Pro´s who know what they are doing. To programize mapping with the Monster ECU is not easy and if you make a simple mistake the engine is wrecked. Like Andy did with that Monster :-)3000 bugs blown away. it is really nothing for you buddy. Forget it!
I got another option f, the GNCC Race team mapping. Limiter up to 9000rpms, ignition curve is changed for more punch and all limp home modes are deleted.
But you can´t drive the 9000rpms without heavy duty valve springs and also you need to rework the bypass vale for the oil pressure. If you don´t do this changes you kill your your engine surly."
Iedereen voor zichzelf , ik zou het tof vinden als je het aandurft en het zeker petje af als je alles netjes voor elkaar krijgt, maar een gewaarschuwd man telt voor twee . Andy btw is tune programmer van beroep , hij zelf zweert bij Q-Jection, toch stuurt hij me naar Klijnstra motoren in Groningen omdat die verstand heeft van PC5 en het finetunen van al dat spul.
Waarom risico's nemen als je er toch niet meer uit kunt halen , ik weet zeker dat de PC5 niet 1 pk onderdoet voor TuneMonster.
Ja ik weet het wel: Jij bent niet de minste en zeker wel die "Pro" waar Ken de Gooijer het over heeft, maar ik als technische leek, kan niet zonder mensen met verstand van zaken en in Europa heb ik die kennis op het gebied van Can-am tuning nog niet tegengekomen, behalve Andy, Ken Richard en een paar van hun kennissen.....
Heb je trouwens ook een Can-Am of is het voor een Yamaha ?
In Europa waar je niet je quad naar de cracks kunt langsbrengen en aangewezen bent op andere kennis & technieken, ben je af en toe verplicht om dingen uit te proberen en kun je goed de fout in gaan.
Ken en Andy zijn niet de eerste de beste, draaien al jaren mee en kennen al die gasten uit Canada en de USA persoonlijk , gaan er twee keer per jaar daar naar toe, en alle cracks uit Canada, Kevin van GoFast (GetTorqued) Flint en Greg Mr RPM etc, buigen voor deze jongens uit Duitsland.
Ik wilde in het begin ook een Tune Monster en dit kreeg ik als comentaar van Freax:
"Ohh Menno, what way your are going man?
Please listen to me! Because overall I spend nearly about 30.000,- bugs into my Renegade and Andy more than 37.000,-.Please don´t ask why! AAhhm every one can buy a facking Porsche.
The Monster ECU is only for Pro´s who know what they are doing. To programize mapping with the Monster ECU is not easy and if you make a simple mistake the engine is wrecked. Like Andy did with that Monster :-)3000 bugs blown away. it is really nothing for you buddy. Forget it!
I got another option f, the GNCC Race team mapping. Limiter up to 9000rpms, ignition curve is changed for more punch and all limp home modes are deleted.
But you can´t drive the 9000rpms without heavy duty valve springs and also you need to rework the bypass vale for the oil pressure. If you don´t do this changes you kill your your engine surly."
Iedereen voor zichzelf , ik zou het tof vinden als je het aandurft en het zeker petje af als je alles netjes voor elkaar krijgt, maar een gewaarschuwd man telt voor twee . Andy btw is tune programmer van beroep , hij zelf zweert bij Q-Jection, toch stuurt hij me naar Klijnstra motoren in Groningen omdat die verstand heeft van PC5 en het finetunen van al dat spul.
Waarom risico's nemen als je er toch niet meer uit kunt halen , ik weet zeker dat de PC5 niet 1 pk onderdoet voor TuneMonster.
Ja ik weet het wel: Jij bent niet de minste en zeker wel die "Pro" waar Ken de Gooijer het over heeft, maar ik als technische leek, kan niet zonder mensen met verstand van zaken en in Europa heb ik die kennis op het gebied van Can-am tuning nog niet tegengekomen, behalve Andy, Ken Richard en een paar van hun kennissen.....
Heb je trouwens ook een Can-Am of is het voor een Yamaha ?
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (FOTOS KOPP
Tja, ik ben dan zo'n eigenwijze eikel die graag inhoudelijke argumenten wil horen en niet dat ik het maar moet geloven omdat hij zo veel geld in zijn quad gestoken heeft. Ik heb een Renegade 800 EFI HO uit 2007 trouwens en een Outlander met de zelfde motor uit 2008. Power Commander is voor mij geen optie omdat ik er dan twee nodig heb en het geen realtime auto-tune kan doen. Een Tune Monster stelt het lucht-brandstofmengsel realtime bij, maakt niet uit op welke hoogte of met welk weer je rijdt. Daar komen de rest van de voordelen nog bij natuurlijk, bijvoorbeeld dat hij de koelventilator aanstuurt, ontstekingsmoment kan aanpassen, toerenlimiet wegnemen, accelleratie en decelleratie kan bepalen, etc. Een custom ECU heb ik ook wel naar gekeken maar die race ECU's hebben alleen nut als je zelf een motor met exact dezelfde mods hebt, je kunt die niet zelf programmeren.
Ik herken zijn waarschuwing verder niet echt, op http://www.can-amforum.com/forums/" onclick="window.open(this.href);return false; is iedereen enthousiast over de TM, nergens verhalen over kapotte motoren of dat het complexer of riskanter zou zijn dan een PC. Maar goed, ieder zijn voorkeur. Ik zal mijn ervaringen tzt. wel laten horen.
Ik herken zijn waarschuwing verder niet echt, op http://www.can-amforum.com/forums/" onclick="window.open(this.href);return false; is iedereen enthousiast over de TM, nergens verhalen over kapotte motoren of dat het complexer of riskanter zou zijn dan een PC. Maar goed, ieder zijn voorkeur. Ik zal mijn ervaringen tzt. wel laten horen.
Met de PC5 kun je alleen de inspuithoeveelheid bepalen bij een bepaald toerental en stand van de gasklep. Dat is niet te vergelijken met een TM, met de TM kun je de laatste beetjes uit je motor persen waar een PC5 maar één ding kan. De één is een ECU, de ander houdt de standaard ECU voor de gek met aangepaste waarden. Die twee kun je dus niet echt vergelijken.ik weet zeker dat de PC5 niet 1 pk onderdoet voor TuneMonster.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (FOTOS KOPP
te gek man....that's the spirit I like
ik zal je zeker in de gaten houden hoe het loopt met de Tune Monster , het lijkt me een geweldige uitdaging.
Als je resultaten bekend zijn en je tzt goed overweg kunt met deze tuner, dan ben ik ook zeker geinteresseerd om me eraan te wagen, goed is nl nooit goed genoeg....
Momenteel zit ik op 13+ Fuel/air ratio, ik vraag me af of dat met de Muzzy 910cc BBK en alle andere tra-la-la erop nu nog gaat veranderen?
Er zitten nu ook 2 sensoren in en een dual band PC Auto-tune, maar Monster Tune ....alleen als er iemand mij kan helpen die er écht mee om kan gaan....
misschien is dat wel wat voor een toekomstig 1000CC project als daar wat meer aftermarket spullen voor te krijgen zijn.
Ik kom regelmatig in de States vanwege werk, kan er zo eentje meenemen, en zal tzt ongetwijfeld ook wel overgaan aan het zwaardere caliber (Tune Monster doet zijn naam eer aan) maar eerst eens zorgen dat de mijne is ingereden en naar behoren is afgesteld....
Waar doe jij de dyno, of doe je afstellen met auto- of monstertune O2 sensoren?
Heb je trouwens deze week de thread nog gelezen op Can-am Talk tussen "GoHard" Kevin en MrRPM ? Ik vind die mannen wel erg ver gaan met hun competitie, het is bekend dat ze elkaars bloed wel kunnen drinken maar elkaar op deze manier publiekelijk zwart maken vind ik echt geen stijl.....
Ik dacht altijd dat concurentie gezond was maar in Noord Amrikas denken ze daar schijnbaar anders over.....
ik zal je zeker in de gaten houden hoe het loopt met de Tune Monster , het lijkt me een geweldige uitdaging.
Als je resultaten bekend zijn en je tzt goed overweg kunt met deze tuner, dan ben ik ook zeker geinteresseerd om me eraan te wagen, goed is nl nooit goed genoeg....
Momenteel zit ik op 13+ Fuel/air ratio, ik vraag me af of dat met de Muzzy 910cc BBK en alle andere tra-la-la erop nu nog gaat veranderen?
Er zitten nu ook 2 sensoren in en een dual band PC Auto-tune, maar Monster Tune ....alleen als er iemand mij kan helpen die er écht mee om kan gaan....
misschien is dat wel wat voor een toekomstig 1000CC project als daar wat meer aftermarket spullen voor te krijgen zijn.
Ik kom regelmatig in de States vanwege werk, kan er zo eentje meenemen, en zal tzt ongetwijfeld ook wel overgaan aan het zwaardere caliber (Tune Monster doet zijn naam eer aan) maar eerst eens zorgen dat de mijne is ingereden en naar behoren is afgesteld....
Waar doe jij de dyno, of doe je afstellen met auto- of monstertune O2 sensoren?
Heb je trouwens deze week de thread nog gelezen op Can-am Talk tussen "GoHard" Kevin en MrRPM ? Ik vind die mannen wel erg ver gaan met hun competitie, het is bekend dat ze elkaars bloed wel kunnen drinken maar elkaar op deze manier publiekelijk zwart maken vind ik echt geen stijl.....
Ik dacht altijd dat concurentie gezond was maar in Noord Amrikas denken ze daar schijnbaar anders over.....
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (FOTOS KOPP
Ik mis mijn quad, zonder meer maar dat andere speeltje is net zo leuk :Pindapotje schreef:ik hoop inderdaad dat je kan rijden volgende maand. ik zou gek worden als ik een quad heb maar er zo lang niet op kan rijden.
The 2012 Dodge Ram-a-gade 5,7 Liter Hemi V8 , 390 HP
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
-
- Quadrunner
- Berichten: 812
- Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
- Locatie: Dubai
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (FOTOS KOPP
menno schreef:Ik mis mijn quad, zonder meer maar dat andere speeltje is net zo leuk :
The 2012 Dodge Ram-a-gade 5,7 Liter Hemi V8 , 390 HP
Tja het is toch behelpen met zo'n ding
-
- Quad Master
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
- Locatie: ergens op een boerderij in nederland
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (FOTOS KOPP
phoe die picup zou ik ook wel willen hebben wat zuipt ie eigenlijk? behoorlijk wat zeker (en je renegade is ook niet bepaald de minste )
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 196
- Lid geworden op: wo 14 jul, 2010 22:33
- Locatie: hengelo
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (FOTOS KOPP
goede vooruitzichjten zo te zien
renegade 1000x xc
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade
Dank je Dennis ...Ja, idd de vooruitzichten zijn positief, eind van de maand moet het allemaal klaar zijn om te beginnen testen, en daarom zal ik nog even alle onderdelen opsommen waar we op zitten te wachten tot ze gemonteerd zijn.Dennis b schreef:goede vooruitzichjten zo te zien
(Al is het maar om voor mezelf even alles op een rijtje te zetten)
Dit zijn de parts voor alléén deze Upgrade Step 2 (fotos van de parts op voorgaande paginas):
- Muzzy's 910cc Big Bore Kit
- CP High Compression Race Pistons
- GNCC Racing Team Custom Ported Heads
- Custom Programmed GNCC Race ECU (replace stock ECU)
- Dynojet Dual Band Autotune 300 + O2 Sensors (x2) (+ incl. Fujitsu laptop for tuning)
- Gen II Cams (TBR)
- Quadworks intake manifold
- Oversize Intake Valves (+2mm)
- Heavy Duty Valve Springs
- High Capacity Water Pump + large impeller
- Remote Oil Cooler Kit
- Performance GNCC A-arms (Custom painted red)
- Fasst Flexx Handelbar Span 31” x 12º Angle (Custom Red Center Pad)
- Cycra Pro Bend CRM Racer Pack Hand Protectors + ATV Flexx Bar Direct Mount, Red
- Renegade Aftermarket Xenon Headlights
- Neon Light Red (round headlight)
- Two-Finger Custom Breakleavers
- Big Bear Aftermarket Bumper
- Aftermarket Rear Rack (new)
- Kolpin Matrix Center Bag (with 24 can beer cooler !!!!) & 2 detachable side-bags
- Custom FreaxRaceCraft Decal Full Sticker Set
- Onroad Wheel Set : 12” DWT Diablos Chrome + 22” Maxxis Spearz
- Offroad Wheel Set : 12” DWT Spyder Beadlocks + 25” ITP Terracross
Bovenstaande parts (upgrade Step 2) zijn ter aanvulling v/d parts hieronder die reeds gemonteerd zijn (upgrade Step 1):
- Full Muzzy Exhaust (Polished Canister)
- CV-TECH Primary Clutch
- Machined Secondary Clutch (///Airdam)
- Custom Clutch weights set
- Trail Cams (to be replaced by Gen2 Cams)
- 18% Longer Gearing Set (150+ km/hr)
- PowerCommander 5
- Speedohealer
- Speedmodule
- EHS Airfilter
- Custom Brake Calipers (EATV)
- Full OEM Can-am Bottom Skidplates and A-arms protectors
- XT-15 Warn Winch
- Chrome XRW Nerf Bars
- Can-Am Renegade Sports Windscreen (black)
- Garmin Zümo 660 GPS+ topocharts Europe
Er moet hiermee eerst nog veel getuned en afgeregeld worden, maar binnen nu en twee weken voorzie ik de eerste meters te kunnen gaan maken. Daarna dus de eerste 500 km inrijden en dán pas Dynotunen om met de powercurves de resultaten te kunnen vergelijken ...dus we zijn er nog niet maar ik zie nu eindelijk wel het licht aan het einde van de tunnel !!!!!
Laatst gewijzigd door menno op di 10 jul, 2012 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 196
- Lid geworden op: wo 14 jul, 2010 22:33
- Locatie: hengelo
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade
ben heel benieuwd... ik houd je in de gaten
renegade 1000x xc