Honda VF400R update P6
-
- Quadfanaat
Re: Honda vf500c quad update P5
De achterbanden zijn kaal en de voorbanden hebben barsten. Ze moeten dus zeker vervangen worden.
Als alles een beetje meezit en als er geen onverwachte problemen meer opduiken zou ik dit weekend misschien een eerste testrit kunnen maken...
Als alles een beetje meezit en als er geen onverwachte problemen meer opduiken zou ik dit weekend misschien een eerste testrit kunnen maken...
Filmpje maken he
Komt wel goed, alles op zen tijd!
Komt wel goed, alles op zen tijd!
-
- Quadfanaat
Tijd voor plan B, na twee dagen proberen om het blok draaiende te krijgen heb ik het opgegeven.
Buiten een paar knallen doet hij niets en er komt een heel vreemd knarsend geluid uit het blok (ijzer op ijzer)
Stom van mij om een blok te kopen dat al uitgebouwd was.
Gelukkig heb ik nog een VF400R blok liggen dat bijna identiek is op de cc's na dan. Qua vermogen gaat er toch een kleine 15pk af. Dit blok heb ik wel horen draaien.
Voorlopig zal ik er dus de VF400 inhangen en als de quad klaar is doe ik dan de 500 open om te kijken wat er aan de hand is.
We weten dus weer wat gedaan...
Buiten een paar knallen doet hij niets en er komt een heel vreemd knarsend geluid uit het blok (ijzer op ijzer)
Stom van mij om een blok te kopen dat al uitgebouwd was.
Gelukkig heb ik nog een VF400R blok liggen dat bijna identiek is op de cc's na dan. Qua vermogen gaat er toch een kleine 15pk af. Dit blok heb ik wel horen draaien.
Voorlopig zal ik er dus de VF400 inhangen en als de quad klaar is doe ik dan de 500 open om te kijken wat er aan de hand is.
We weten dus weer wat gedaan...
Re: Honda VF400R update P6
Pfff altijd frustrerend als er zoiets is...
Gelukkig hebt ge nog dat ander blok dan, maarja, het is altijd jammer natuurlijk
Gelukkig hebt ge nog dat ander blok dan, maarja, het is altijd jammer natuurlijk
-
- Quadfanaat
Leuk is het zeker niet. De verkoper van het blok verzekerde me nochtans dat het perfect werkte. Niet dus!
Ah das balen hopen dat je het blok nog goed draaiende krijgt maar je zegt dat die bijna identiek is zijn dan de bevestigings punten ook het zelfde of net weer anders?
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
-
- Quadfanaat
De bevestigingspunten zijn dezelfde. Enkel de carbs zijn iets kleiner in diameter en de luchtfilterbak heeft een volledig andere vorm. De luchtfilter is eigenlijk het grootste probleem want die past niet in het frame... weer aanpassen dus
Eerst die blaster achterbrug met kromme as, dan een achteras zonder lockmoer en nu een blok dat piept en kraakt en niet wil starten. Ik heb even mijn buik vol van 2dehands stukken en de mensen die ze verkopen, als ik rommel wil, ga ik wel naar de rommelmarkt!
Eerst die blaster achterbrug met kromme as, dan een achteras zonder lockmoer en nu een blok dat piept en kraakt en niet wil starten. Ik heb even mijn buik vol van 2dehands stukken en de mensen die ze verkopen, als ik rommel wil, ga ik wel naar de rommelmarkt!
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
Is niet mogelijk om luchtfilterbak van die 500 te nemen ?? en die aan te passen zodat wel past?
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
- Jason McCoy
- Quad GOD
Als dat blok knalt dan ben je er wel bijna he.
Lijkt alsof de timing niet helemaal goed staat of de bedrading verkeerd aangesloten.
Maar knallen betekent wel dat t blok wel lopen wilt
Lijkt alsof de timing niet helemaal goed staat of de bedrading verkeerd aangesloten.
Maar knallen betekent wel dat t blok wel lopen wilt
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quadfanaat
ondertussen zit de 400 eronder, na wat gepruts met de carbs past de luchtfilter.
Morgen verse olie erop en eens kijken wat het geeft.
Ps. het knallen was idd een goed teken, maar het knarsende geluid niet zo... de batt was ook na 5 min leeg. Het 400 blok kan ik proberen demarreren zonder dat je de startmotor direct hoort vertragen.
Morgen verse olie erop en eens kijken wat het geeft.
Ps. het knallen was idd een goed teken, maar het knarsende geluid niet zo... de batt was ook na 5 min leeg. Het 400 blok kan ik proberen demarreren zonder dat je de startmotor direct hoort vertragen.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Ah nah jah, dan rij je binnenkort weer moet je maar denken
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quadfanaat
Bezinetankje aangesloten, batterij opgeladen en : http://www.youtube.com/watch?v=AQhHSy7D ... e=youtu.be
Den dezen is zeeeeeer blij!!!
Den dezen is zeeeeeer blij!!!
benieuwd naar meer, gelukkig had ge dat blok nog liggen
-
- Quadfanaat
Het is een tijdje stil geweest, maar ik heb nu en dan wel wat verder gewerkt.
Het frame is gelakt en ik ben rustig alles aan het opbouwen.
Nu moet ik enkel nog de startmotor aansluiten (kabel is te kort), achterrem plaatsen, neutraal schakelaar aansluiten (zit anders bekabeld in een vf400), benzinepomp aansluiten en de voorkap passend maken en lakken,
dan nog een koso of vapor plaatsen en hij is klaar
De hoogte achteraan is iets meer dan tijdens het opbouwen want de uitlaat kwam te laag.
Dus eerst de uitlaat proberen langs een andere weg te laten lopen...
pics:
Het frame is gelakt en ik ben rustig alles aan het opbouwen.
Nu moet ik enkel nog de startmotor aansluiten (kabel is te kort), achterrem plaatsen, neutraal schakelaar aansluiten (zit anders bekabeld in een vf400), benzinepomp aansluiten en de voorkap passend maken en lakken,
dan nog een koso of vapor plaatsen en hij is klaar
De hoogte achteraan is iets meer dan tijdens het opbouwen want de uitlaat kwam te laag.
Dus eerst de uitlaat proberen langs een andere weg te laten lopen...
pics:
het ziet der heel netjes uit zou alleen ff een ander kappensetje kopen met een zadel die er netjes oppast.