YFZ blok na 15 min voor de schroot...

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
HKW
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door HKW »

ik heb afgelopen zondag bij dhr Alex Brusselers een Yamaha YFZ 450 gekocht van 2008. via marktplaats.

kreeg er geen euro vanaf omdat deze zo scherp geprijsd was en in zeer goede conditie verkeerde, cross klaar!!

heb de quad eerst nagekeken, waterpeil, oliepeilen, fan controleren op werking, waarschuwingslampjes controleren. kortmon en check up die je zou moeten doen voor je met iets begint te rijden. ook luchtfilter zuiver geaakt en ingeolied.

en op woensdag ben ik dan vertrokken vol goede moed naar MC lille waar ik op men gemakje (met vreemde quad) enkele rondjes gereden heb met de quad. na deze rondjes heb ik de remhendel , koppelingshendel, en de vering een beetje aangepast naar mijn wensen. een half uurtje later nog een poging gedaan om enkele rondjes te rijden, dit is enkel bij een 3/4 rondje gebleven alvorens het blok de geest gaf!!!

diezelfde avond heb ik het blok onder de quad onderuit gehaald, de volgende avond is het blok opgengehaald door mijn vertrouwde mechanieker en hebben we de redenen gevonden waarom dit is gebeurd...

de koppakking is erdoor gevolgen, er zat 1 bout bijna los in het blok! en ja, juist de bout aan de kant waar dit is gebeurd...
de kettinggeleider van de distributieketting zit noraal in een houder in het carter, deze houder was compleet weggefreesd of geslepen... dit is duidelijk te zien op de plek waar deze normaal zit, hierdoor is de geleider tussen de ketting komen te zitten en dit is ook duidelijk te zien aan de geleider, ook de krukas is in zeer slechte staat... terwijl er nog een zeer recente zuiger in zit, dus gewoon opgelapt blok... de nikasil laag is ook van de cilinder gekomen maar dit kan te wijten zijn aan de overhitting... de koppeling als laatste is ook compleet versleten... serieus ingeslagen in zowel binnen als buitenkorf... en de platen zijn volledig op.

ik heb ondertussen al eerst via mail maar zonder respons en daarna ook telefonisch ( waar het contact verbroken is door slechte verbinding..... :-s en ondertussen krijg ik hem hir ook niet meer op te pakken... en terugbellen doet hij ook niet!

daarom wil ik iedereen verwittigen, let op bij deze man, hij is super vriendelijk als je komt kopen maar daar blijft het ook bij... ik besef goed genoeg dat ik geen nieuwe quad gekocht heb maar een quad dat je verkoopt als super quad in prima staat die dan na 15 min rustig rijden de prak in draait , en dan nog niet eens de moeite doet om ergens uit te komen dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig...

hieronder enkele pics van het blok

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Re: YFZ blok na 15 min voor de schroot...

Bericht door erikalbring »

ai, die heeft een behoorlijke optater gehad :shock:
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
blaster85
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door blaster85 »

Ziet er niet best uit!
Was dat die blauwe met die fp uitlaat?
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08

-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
HKW
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door HKW »

idd, dat is hem helemaal... is toch niet zon' topper als dat ze beweerde...

kan altijd gebeuren natuurlijk , is niet nieuw... maar nu de manier waarop ik word afgescheept... pffff
blaster85
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door blaster85 »

Hoop voor je dat die dit ook leest en dus begrijpt dat hier volop naar gekeken word en dus slechte reclame voor hem is
leuk is het niet hoop dat jullie het eens kunnen worden of elkaar tegemoet komen met de kosten
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08

-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
petervee
Quadrider
Quadrider

Bericht door petervee »

Ben je lid van een waarborgfonds ?

Ik heb een soort gelijke situatie met wen boot mee gemaakt welke ik zelf verkocht voor een spot prijs. De best man gaat thuis met de boot varen en binnen uur en de turbo geeft de geest.
Hij belde mij op of ik hier van op de hoogte was ( dat was ik overigens niet )
Ik Had en dat was mijn geluk de boot verkocht als opknapper. Twee dagen later een brief van een advocaat waarin ik werd verzocht voor de helft van de te maken kosten en de reeds gemaakte koste op mij te nemen.

Ik heb de boel zelf uithangen gegeven aan het waarborgfonds en om een lang verhaal nog langer te maken.
De rede dat ik de zaak heb gewonnen is omdat ik de boot als opknapper heb verkocht. Heb toen ook van het waarborgfonds de boodschap gekregen dat m'n in Nederland bij wet beschermd is bij zelfs particulieren aankopen ( binnen het redelijke )

Peter
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
HKW
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door HKW »

hier heb ik nog enkele dingen die ik in men bezit heb waar er echt word beweerd dat hij is zeer goede staat is;

Beste hans.wynants1,
de quad moet echt 3950 opbrengen hij is het dubbel en dik waard alleen de schokkers die de klant recent heeft gemonteerd kosten al zoveel verder is die prima in orde loopt super maar de prijs moet echt 3950 zijn

mvgr alex brusselers

Aangeboden: Yamaha yfz 450 2008 cross klaar
Kenmerken
Prijs: € 3.950,00
Hoogste bod:
Rubriek: Motoren
Quads en Trikes
Geplaatst: 02-04-12
De beschrijving
SUMMER STUNT PRIJS !!!! LET WEL VASTE SCHERPE PRIJS !!!
MOOIE YFZ 450
- MET O.A. BRDE ARMEN VOOR
- VERBREDE ACHTERAS
- FP UITLAAT
- WILBERS SCHOKKERS (PAS NIEUW)
- NERFBARS
- FRONT BUMPER
- ETC ETC ETC
- RECENT GROOT ONDERHOUD GEHAD

KOM DEZE KANJER SNEL EENS BEWONDEREN

TOT ZIENS BIJ EML-MX PRODUCTS

ALEX BRUSSLERS
06-53165599
petervee
Quadrider
Quadrider

Bericht door petervee »

Ik zie dat Alex brusselers een bedrijf heeft. Heb je ook een factuur ? Want van een bedrijf mag je zeker verwachten een deugdelijk product te kopen.

About Valves:
petervee
Quadrider
Quadrider

Bericht door petervee »

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... voermiddel" onclick="window.open(this.href);return false;

About Valves:
petervee
Quadrider
Quadrider

Bericht door petervee »

Wat moet ik doen als het product niet goed is?
Ga eerst terug naar de verkoper. Probeer met hem een oplossing te vinden. Lukt dat niet? Dan kunt u het volgende doen.

Stuur een brief
Stuur een brief naar de verkoper. Hierin schrijft u uw klacht. Zet ook in de brief dat de verkoper binnen een bepaalde tijd het probleem moet oplossen. En wat u gaat doen als de verkoper zich hier niet aan houdt. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.

Voorbeeldbrief - Herstel of vervanging van ondeugdelijk product
Vervolgstappen
Doet de verkoper niet wat u aan hem hebt gevraagd? Dan kunt u één van de volgende dingen doen.

Betaal niet totdat de verkoper een oplossing heeft gevonden. Dat kan alleen als u nog niet alles betaald hebt.
Laat het product ergens anders repareren. En zorg ervoor dat de verkoper de kosten hiervoor aan u betaalt. U moet de verkoper dan wel eerst een brief sturen. Hierin schrijft u dat hij nog een laatste kans krijgt om het product zelf te repareren. En dat u anders de kosten van de reparatie van hem terug wilt hebben. Let op: het product moet wel gerepareerd kunnen worden, en het product moet het nog waard zijn om te repareren. Dat kan lastig zijn voor u om te bepalen. Twijfelt u? Dan kunt u één van de volgende dingen doen.
Ontbind de koopovereenkomst. Dan hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. U kunt niet altijd al uw geld terugkrijgen. Bijvoorbeeld als u het product al langere tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken. De verkoper heeft er recht op om het product terug te krijgen.
Heeft het product maar een kleine fout? Bij een kleine fout kunt u de koopovereenkomst niet ontbinden. Als de verkoper niet kan of wil repareren, hebt u wel recht op een korting.

About Valves:
wouter1995
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door wouter1995 »

kan je geen aangifte bij de politie doen van 'Oplichting' ??
* Yamaha Grizzly 125 *
* Yamaha Raptor 250 *
* Yamaha YFZ 450 *

Nu quadloos

Nu Audi A3

gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

http://www.youtube.com/user/yamahagrizzly125
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

HKW schreef:ik heb ondertussen al eerst via mail maar zonder respons en daarna ook telefonisch ( waar het contact verbroken is door slechte verbinding..... :-s en ondertussen krijg ik hem hir ook niet meer op te pakken... en terugbellen doet hij ook niet!

daarom wil ik iedereen verwittigen, let op bij deze man, hij is super vriendelijk als je komt kopen maar daar blijft het ook bij...
Als ik je mail goed begrijp dan heb je twee dagen geprobeerd om contact te krijgen, klopt dat? En de verkoper heeft nog niet aangegeven of hij je wel of niet tegemoet wil komen? Ik begrijp dat het gebeuren je hoog zit maar dan lijkt het me nog een beetje te vroeg om mensen hier te gaan waarschuwen voor de verkoper.

Ik hou het topic open omdat je een paar goede adviezen hebt gekregen over je rechtspositie, maar anders had ik hem waarschijnlijk even gesloten totdat je concrete informatie hebt. Het probleem met dit soort topics is dat hoor en wederhoor niet goed mogelijk is en er soms gewoon sprake is van een misverstand, communicatieprobleem of een eenzijdig verhaal. Op veel andere forums is het daarom ook niet toegestaan om de naam van winkeliers te noemen. Zo ver gaan we op QFB niet maar willen er wel op toezien dat het zorgvuldig gebeurt.

Hou ons dus in ieder geval op de hoogte van het verloop. Als dat afgerond is kunnen de forumbezoekers zelf beoordelen of ze wel of niet zaken willen doen met deze verkoper.

Dan nog even een inhoudelijke reactie... Ik weet niet of je er goed aan gedaan hebt om het blok bij een andere reparateur open te halen. Juridisch gezien zou je de verkoper in staat moeten stellen om het probleem op te lossen en die kan zich nu (terecht misschien) kunnen beroepen op het feit dat er een derde aan heeft gesleuteld. Misschien loopt het allemaal wel los, maar dit in ieder geval even als waarschuwing als iemand anders een vergelijkbaar probleem heeft.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
HKW
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door HKW »

Jazzy,

ik ben contact aan het zoeken van woensdag, ondertussen is het zondag ... en ik weet dat hij vten allen tijde beschikbaar is , ben de yfz zelfs vorige week zondag gan kopen ... nu krijg ik niks reactie terug, na meerdere pogingen... de eerste maal dat ik belde nam hij nochtans bijna direct op... maar zal er stiletjes over zwijgen.

ook heb ik van woensdagavond via mail alles gevraagd en geen respons op gehad, toen ik vroeg of hij mijn mail had gelezen zei hij erst ja maar daarna nee... en ik hoorde dat er iets niet klopte...

om dan toch zelf initiatief te nemen heb ik het blok gedemonteerd en open laten doen, waar ik dan tot de vaststellingen gekomen ben. dit is zeker niet door de eerste de beste gedaan en ook niet door mezelf omdat ik toch graag de expertise uitleg kreeg van een ervaren persoon. en zelf ook zeker van mijn verhaal kon zijn. dat hier dus duidelijk om een bagger blok gaat terwij er mij een topper van een quad verkocht is...

mvg

Hans Wynants
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Bericht door Jeroen1991 »

dit is een consumentenkoop bij een professionele handelaar.

In de wet van consumentenkoop wordt de professionele handelaar altijd ter kwader trouw geacht, men neemt dus aan dat deze op de hoogte is van de zichtbare EN verborgen gebreken. Komt erop neer: ook al kon hij het niet weten toen hij hem verkocht, is hij thans wel verantwoordelijk hiervoor.
Ik heb even mijn codex erbij genomen maar heb het nu ook op internet gevonden, moet ik het niet overtypen :p

"De consumentenkoop is:

de koop/verkoop van een lichamelijk roerend goed (dus géén diensten, zoals het afsluiten van een verzekering)
voor particulier gebruik,
dat door een beroepsmatige verkoper wordt aangeboden."

"De verkoper dient garantie te verlenen gedurende twee jaar vanaf de levering, d.w.z. voor het gebrek aan overeenstemming dat zich voordoet binnen deze termijn van twee jaar vanaf de levering.
Voor tweedehandsgoederen kunnen de verkoper en de consument overeenkomen dat het gebrek aan overeenstemming zich moet voordoen binnen een kortere termijn dan twee jaar vanaf de levering, maar zonder dat die termijn korter mag zijn dan één jaar.
Opgelet: de verkorte facturatietermijn moet uitdrukkelijk in het contract voorzien zijn, anders geldt ook hier de twee jaarlijkse termijn."

http://www.advocatenkantoor-mattijs.be/ ... rkoop.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha Raptor 660R!
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Hou er wel even rekening mee dat het om een Nederlands bedrijf gaat, de wetgeving verschilt in Nederland op een paar details.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie