kreeg er geen euro vanaf omdat deze zo scherp geprijsd was en in zeer goede conditie verkeerde, cross klaar!!
heb de quad eerst nagekeken, waterpeil, oliepeilen, fan controleren op werking, waarschuwingslampjes controleren. kortmon en check up die je zou moeten doen voor je met iets begint te rijden. ook luchtfilter zuiver geaakt en ingeolied.
en op woensdag ben ik dan vertrokken vol goede moed naar MC lille waar ik op men gemakje (met vreemde quad) enkele rondjes gereden heb met de quad. na deze rondjes heb ik de remhendel , koppelingshendel, en de vering een beetje aangepast naar mijn wensen. een half uurtje later nog een poging gedaan om enkele rondjes te rijden, dit is enkel bij een 3/4 rondje gebleven alvorens het blok de geest gaf!!!
diezelfde avond heb ik het blok onder de quad onderuit gehaald, de volgende avond is het blok opgengehaald door mijn vertrouwde mechanieker en hebben we de redenen gevonden waarom dit is gebeurd...
de koppakking is erdoor gevolgen, er zat 1 bout bijna los in het blok! en ja, juist de bout aan de kant waar dit is gebeurd...
de kettinggeleider van de distributieketting zit noraal in een houder in het carter, deze houder was compleet weggefreesd of geslepen... dit is duidelijk te zien op de plek waar deze normaal zit, hierdoor is de geleider tussen de ketting komen te zitten en dit is ook duidelijk te zien aan de geleider, ook de krukas is in zeer slechte staat... terwijl er nog een zeer recente zuiger in zit, dus gewoon opgelapt blok... de nikasil laag is ook van de cilinder gekomen maar dit kan te wijten zijn aan de overhitting... de koppeling als laatste is ook compleet versleten... serieus ingeslagen in zowel binnen als buitenkorf... en de platen zijn volledig op.
ik heb ondertussen al eerst via mail maar zonder respons en daarna ook telefonisch ( waar het contact verbroken is door slechte verbinding..... :-s en ondertussen krijg ik hem hir ook niet meer op te pakken... en terugbellen doet hij ook niet!
daarom wil ik iedereen verwittigen, let op bij deze man, hij is super vriendelijk als je komt kopen maar daar blijft het ook bij... ik besef goed genoeg dat ik geen nieuwe quad gekocht heb maar een quad dat je verkoopt als super quad in prima staat die dan na 15 min rustig rijden de prak in draait , en dan nog niet eens de moeite doet om ergens uit te komen dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig...
hieronder enkele pics van het blok

: kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars