YFZ blok na 15 min voor de schroot...

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Re: YFZ blok na 15 min voor de schroot...

Bericht door JohnBeton »

dat verzakingsrecht voor verkoop op afstand is hier niet van toepassing.
Hij heeft de quad ginder gezien en waarschijnlijk horen draaien.

Verkoop op afstand is wanneer hij hem online via internet zou besteld hebben en bij zijn thuis laten afleveren. Zonder dat hij in de winkel is geweest en/of de quad op voorhand heeft kunnen zien of testen.
Bolleke14
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Bolleke14 »

@Jazzy sorry, geen linkje, ik heb problemen met mijn auto en mijn advocaat zei mij da.
@cilinderhead, als gij die zelf naar de Kl.ten rijd telt da ni nee. En dit telt alleen als je hen met een verdeler koopt. Die gaat geen 2dehands quad vekopen voor maar €200
Jazzy schreef:
Bolleke14 schreef:Er is een europeese overeenkomst dat alle handelaars op een 2de hands voertuigen een verplichte 6maanden garantie moeten geven. Zij zijn bij wet verplicht.
Wil je dat eens onderbouwen met een linkje?
cilinderhead schreef:dus als ik een scootertje koop voor 200 euro die normaal 400 euro is en na 5 maanden loopt het blok in puin dan kan je de kosten bij de handelaar achterhalen... Wordt leuk rijden dan :lol:

volgens mij heeft men bij een particulier aangekocht voertuig minstends 7 dagen de kans de koopovereenkomst nietig te verklaren als er aan het voertuig een mankement blijkt te zijn die bij de verkoop niet is verteld. Hierbij gaat het natuurlijk niet om een stuk achterlicht of een krasje op een kap... Bij een handelaar weet ik niet of hier ook deze 7 dagen geld, ik denk haast van wel. Veel handelaren / dealers zullen buiten deze 7 dagen nog vaak de koper tegemoet komen om hun naam niet te schaden...

Deze wet is enkel geldig onder bepaalde omstandigheden en moet dus per geval bekeken worden, bij een auto die een jaar oud is en 2 dagen na de aankoop de distributieketting breekt zal je de kosten dus bijna zeker op de verkoper van de auto kunnen verhalen.

Bij een Competitie quad die elke 40 uur gereviseerd dient te worden welke is aangekocht voor een zeer lage prijs waarbij tevens niet is gezegd dat het motorblok in goede staat is of onlangs is gereviseerd acht ik de kans vrij klein dat je hiervoor de kosten krijgt vergoed. én buiten het feit om dat het blok door de koper zelf er uit is gehaald en open is gehaald, dan vervalt dit recht volgens mij zowieso al...
Raptor 700 se
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Wat een gedoe hier zeg.
Goed ik ben in een rechtzaak geweest hiermee.
De feiten:
Koop je iets bij een dealer dan kun je de kosten verhalen. (Nu niet meer want je hebt m zelf uit elkaar gehaald)
Koop je iets van een particulier dan heb je garantie tot de drempel, ofwel kosten kun je niet verhalen.

Al met al, in dit geval ga je niks terug krijgen ofzo. Je had hem compleet en wel terug moeten brengen. Nu kun je dingen zelf stuk gemaakt hebben.

Conclusie, ander blok er onder gooien en rijden maar weer.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
HKW
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door HKW »

bedankt iedereen voor de reactie's,

heb ondertussen een ander blok gevonden, dat word eerst uit elkaar gehaald en gereviseerd. zodat ik zeker met een verse lei kan beginnen rijden.

ik heb het blok pas open gedaan nadat ik alex niet meer te pakken kreeg, en hij was zeker niet op verlof of iets dergelijks...
maar toen had ik me er al wel bewust van gemaakt dat dit een lastig parket ging worden, waar ik liever de moeite niet voor doe... heb al gneoeg aan men hoofd om me hier nu ook nog intensief mee bezig te houden :) .

en 4000€ voor een yfz cross quad goedkoop? ik vind dit een mooie prijs, maar zeker niet te weinig.
heb vorig jaar mijn eigen yfz verkocht voor 3500 en daar stonden nu net iets betere onderdelen op en met een blok in nieuwstaat....

4000€ voor een quad zonder papieren vind ik toch wel vrij mooi. en 4000€ voor een rollend chassis vind er net iets over :-)
maar dat ligt miss aan het feit dat in nederland de quads meer moeten kosten dan in belgie.

al bij al, voor een prijs van 6000€ heb ik nu een quad dat compleet in orde zal zijn, al doet het dan wel wat pijn dat ik voor 6000€ een jongere quad had kunnen aanschaffen... maar zo zal het altijd iets zijn zeker? :D
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

heb vorig jaar mijn eigen yfz verkocht voor 3500 en daar stonden nu net iets betere onderdelen op en met een blok in nieuwstaat....
dan snap ik niet dat je uw quad weg doet en na een jaar terug ene koopt :? als je uw quad even beu zijt zet hem langs de kant tot je terug zin hebt om te rijden en als je zo krap bij kas zat dat die 3500 € wat uw quad opgebracht heeft echt nodig had :? :roll: rij dan niet met de quad. weet niet wat die vorige quad u totaal gekost had maar om dat dan voor 3500€ weg te doen wetend wat hij gekost heeft, neen dan laat ik mijne staan. niemand zal mijn machien kopen voor een spotprijs wie een goed machien wilt zal goed betalen en anders blijft hem staan, is mijn mening hé. en als ik hem echt beu ben gaat hij in originele staat weg en onderdelen appart verkocht brengt meestal meer op dan
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
HKW
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door HKW »

ik durf niet echt te zeggen dat ik krap bij kas zit... en beu ook al niet!

hier word wel mooi gegokt moet ik zeggen :D

ik heb eind van vorig jaar mijn YFZ weggedaan om een w-tec te kopen , heb deze w-tec helemaal in orde gezet, blok laten reviseren, nieuwe plastic set, kortom, perfecte staat, maar na een half jaartje amateurcross kon ik de w-tec nog niet de baas voor 20 minuten... daarom de beslissing genomen om terug naar een iets rustigere quad met een chassis dat toch een pak meer comfort bied voor de minder getrainde...

en het is toch dat je hier voor een 6000€ een crossquad kan kopen in zeer goede staat, van een jaartje of 2 oud. mijne vorige YFZ was van 2004 , vandaar de lagere prijs, ookal was deze in zeer nette staat. en oest dan ook nog eens dringend de deur uit omdat ik van de vrouw maar 1 machien thuis mag hebben :x spijtig genoeg.
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Pindapotje »

HKW schreef:omdat ik van de vrouw maar 1 machien thuis mag hebben :x spijtig genoeg.
Maar zelf wel 30 paar schoenen hebben zeker? :lol: :lol:
HKW
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door HKW »

pindapotje, klopt als een bus :lol: 8)
sander.w
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sander.w »

hij staat te koop zag ik wat komt er voor in de plaats ?
HKW
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door HKW »

Niets Sander, ik stop ermee....
sander.w
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sander.w »

:shock: :shock: wat is de reden, dat het allemaal tegen zat ?
HKW
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door HKW »

ondertusen te weten gekomen dat er wel degelijk kennis was van de staat van het blok, naar zijn zeggen is er niets aan de quad gebeurd na de overname en is de quad enkel afgespoten en te koop gezet.

nu ben ik te weten gekomen dat de quad toch gedemonteerd is geweest... zijn echt schandalige praktijken!!

maar nu een 2000€ verder loopt die als een zonnetje :D :verymad:
craptor
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door craptor »

hkw vindt het toch schandalig wat jou is gebeurd
een hoop bla bla over een super quad en dan rotzooi krijgen moet niet kunnen en zeker niet van hem
maakt niet uit hoeveel je uitgeeft moet gewoon goed zijn :wink:
en dan mensen niet te woord staan,en niet terug bellen,en de mail ook kapot :lol:
als je bij mij een quad koopt en ik zeg dat die goed is dan is dat ook zo,en mocht er toevallig toch iets
kapot lopen of gaan dan krijg je dat gewoon nieuw,kunt beter een nieuw blok kwijt zijn als je goede naam
hkw zou alleen niet te veel bellen of mailen ,je weet toch waar je dat ding opgehaald heb of niet :honger:
Plaats reactie