gepoorte blaster Update !!, 2
- Jason McCoy
- Quad GOD

- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Zuigergaten machen met gepoorte inlaat blaster
Dat was al duidelijk vanaf het begin he.
Goed er zijn dingen op diverse manieren uitgelegd maar bij iedereen staat dat je niks aan je zuiger moet doen.
De discussie was even waar de gaten voor dienen.
Maar goed dat was jou vraag ook niet hahaha.
Goed er zijn dingen op diverse manieren uitgelegd maar bij iedereen staat dat je niks aan je zuiger moet doen.
De discussie was even waar de gaten voor dienen.
Maar goed dat was jou vraag ook niet hahaha.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Zuigergaten machen met gepoorte inlaat blaster
Altijd leuk om te zien dat een vraag tot andere informatie gaat leiden toch??
Langzaam aan worden we veel weters op onze eigen manier met onze eigen voorkeuren
Het was idd even off topic maar goed
Bedankt voor de reacties
Langzaam aan worden we veel weters op onze eigen manier met onze eigen voorkeuren
Het was idd even off topic maar goed
Bedankt voor de reacties
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Zuigergaten machen met gepoorte inlaat blaster
Update :
Niet helemaal toevoegend aan dit topic maar toch leuk voor de blaster rijders
De gepoorte cilinder zit erop !!
Ik ben eigenlijk erg geschrokken enthousiast geraakt van de compressie maar vooral de brute kracht die er nu in mijn beestje zit.
Samen met de van hasselt en open airbox met 310 sproeier lijkt het geheel al aardig te kloppen
Hij loopt echt super mooi , mooi geluid uit de uitlaat
Uiteraard dient hij nog geheel ingereden worden maar dat komt wel goed
Wellicht leuk voor de blaster kenners te weten wat er nu gebeurt is
Cilinder gepoort volgens ken o connor methode op u tube (maakt echt veel verschil , heb wel wat meer gedaan dan hij omschrijft)
Van hasselt uitlaat
310 sproeier
Gevlakte kop 0,5 mm
Open airbox
De boosterpoort 1mm omhoog gebracht
Uitlaat poort 1 mm omhoog en 1mm breder gemaakt
Inlaat 1mm omhoog en 1 mm omlaag 0,5mm breder gemaakt
Spoelkanalen flink uitgefreesd , de kanaal uigangen in de cilinder zo gelaten ( dremel pastte daar niet haha)
Uitlaatpoort spiegelglad gepolijst
Cilindekop spiegelglad gemaakt
De inlaat en de spoelpoorten ruw gelaten 120 korrel schuurpapier
Kortom erg veel pk extra gevoeld
Zoals we weten heeft yamaha heeeeeel veeeeel overgelaten aan de gebruiker , ze hebben het werk niet afgemaakt en is zelfs zeer triest te noemen als je naar de afwerking kijkt
Voor wie wil kan ik het ook bij andere doen , ik heb erg genoten van de klus zelf dus ....
Groeten
Niet helemaal toevoegend aan dit topic maar toch leuk voor de blaster rijders
De gepoorte cilinder zit erop !!
Ik ben eigenlijk erg geschrokken enthousiast geraakt van de compressie maar vooral de brute kracht die er nu in mijn beestje zit.
Samen met de van hasselt en open airbox met 310 sproeier lijkt het geheel al aardig te kloppen
Hij loopt echt super mooi , mooi geluid uit de uitlaat
Uiteraard dient hij nog geheel ingereden worden maar dat komt wel goed
Wellicht leuk voor de blaster kenners te weten wat er nu gebeurt is
Cilinder gepoort volgens ken o connor methode op u tube (maakt echt veel verschil , heb wel wat meer gedaan dan hij omschrijft)
Van hasselt uitlaat
310 sproeier
Gevlakte kop 0,5 mm
Open airbox
De boosterpoort 1mm omhoog gebracht
Uitlaat poort 1 mm omhoog en 1mm breder gemaakt
Inlaat 1mm omhoog en 1 mm omlaag 0,5mm breder gemaakt
Spoelkanalen flink uitgefreesd , de kanaal uigangen in de cilinder zo gelaten ( dremel pastte daar niet haha)
Uitlaatpoort spiegelglad gepolijst
Cilindekop spiegelglad gemaakt
De inlaat en de spoelpoorten ruw gelaten 120 korrel schuurpapier
Kortom erg veel pk extra gevoeld
Zoals we weten heeft yamaha heeeeeel veeeeel overgelaten aan de gebruiker , ze hebben het werk niet afgemaakt en is zelfs zeer triest te noemen als je naar de afwerking kijkt
Voor wie wil kan ik het ook bij andere doen , ik heb erg genoten van de klus zelf dus ....
Groeten
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
-
erikalbring
- Quad Master

- Berichten: 1600
- Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
- Locatie: ergens op een boerderij in nederland
Re: Zuigergaten machen met gepoorte inlaat blaster
zo te horen ben je zelf heel handig
, ik zou zoiets nooit zelf durven doen
, hopen dat ie het lang volhoud zo
yamaha raptor 350
: kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Re: Zuigergaten machen met gepoorte inlaat blaster
Dat zit wel goed hoor
Toets maar eens op you tube kenoconnor in dan zie je dat het peanuts lijkt te zijn
Je moet indd wel durven maar daar ben ik niet vies van hoor
Ik wil alles zelllluuuuffff doen
nogmaals alles lijkt ok
De cilinder is mooi opgeboort en gehoont ( datbesteed ik natuurlijk wel uit he )
Wiseco zuiger gedraagt zich erg goed klinkt mooi
Het lijkt erop dat hoewel de boring nog orrigineel was de zuigerspeling gewoon groot is geweest ondanks dat de hoongroeven overal gewoon zichtbaar waren
Hij is gewoon veel zuiverder geworden denk ik
Ik heb hem naar een revisie bedrijf gebracht in nijmegen deze man was erg over de wiseco zuiger te spreken
Hij heeft veel ervaring in de racerij en crosswerelden , maar ook in de auto,s enz
Het plaatje s precies op de plaats gevallen
Toets maar eens op you tube kenoconnor in dan zie je dat het peanuts lijkt te zijn
Je moet indd wel durven maar daar ben ik niet vies van hoor
Ik wil alles zelllluuuuffff doen
nogmaals alles lijkt ok
De cilinder is mooi opgeboort en gehoont ( datbesteed ik natuurlijk wel uit he )
Wiseco zuiger gedraagt zich erg goed klinkt mooi
Het lijkt erop dat hoewel de boring nog orrigineel was de zuigerspeling gewoon groot is geweest ondanks dat de hoongroeven overal gewoon zichtbaar waren
Hij is gewoon veel zuiverder geworden denk ik
Ik heb hem naar een revisie bedrijf gebracht in nijmegen deze man was erg over de wiseco zuiger te spreken
Hij heeft veel ervaring in de racerij en crosswerelden , maar ook in de auto,s enz
Het plaatje s precies op de plaats gevallen
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Zuigergaten machen met gepoorte inlaat blaster Update !!
dat klint goed je moet ook een goede vaste hand hebben als je dat gaat porte en veel heen en weer bewegen niet op een plek bijlven
respect
respect
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Re: Zuigergaten machen met gepoorte inlaat blaster Update !!
Mmh, als ik dat hoor moet ik mijn cilinders ook eens poorten! 
Yamaha YFZ480Build in progress
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Zuigergaten machen met gepoorte inlaat blaster Update !!
wat ik nog even wil toevoegen is dat het profesioneel laten tunen ook maar 150 euro kost per cilinder voor dat geld zou ik niet zelf gaan prutsen nog een kleinigheid met een hogere compressie loopt je blok sneller/eerder kapot 
Re: Zuigergaten machen met gepoorte inlaat blaster Update !!
Je moet idd niet gaan prutsen en idd je freesje de contouren van de inlaat en poorten blijven volgen , als je goed kunt tig lassen kun je ook prima met een dremel frees over weg heb ik gemerkt
De shape niet veranderen wel de grootte
hobby kost geen geld dus blijft het een leuke hobby
Met een blaster moet je niet te veel geld in blijven pompen kunn je beter een zwaardere quad kopen
Wat betreft de banshee laurens is ook een goede informele film van op you tube kijk het eens zou ik zeggen
Ik heb gewoon een milde tuning uitgevoerd niets spectaculairs of zo
Wat ik wel weet dat als je een 125 cc crosser van binnen kijkt is je zuiger kleiner als een blaster , vind het dan dus erg gek dat er bij eeb blaster veel minder uit lijkt te komen wat betreft de power
yamaha heeft het nooit afgemaakt is mijn boodschap , opfrissen en slecht gering verweiden en timing iets gunstiger maken geeft veel effect zonder er een booster blaster van te maken
Het is zeker geen race cilinder geworden en is onderin gewoon sterk gebleven , bij een drag blaster is het verschil tov van orri enorm , daar zit enkel de power helemaal bovenin !!! Ook rijden ze op ander octaan , daar rij je alles mee stuk
Ik vind of je neemt een bigbore 240 of je tuned je cilinder als je meer power wilt , ik heb gekozen voor het laatste
hij is gewoon veel aantrekkelijker geworden althans voor nu de komende tijd
Uiteraard went dit ook weer snel ben ik bang
Ik al ed compressie eens meten en jullie dit melden , ik denk dat ik rond de 145 psi zal zitten ,terwijl ik op 126 zat
De verbrandingskamer heb ik wel orri gelaten , de squish is mij te lastig om aan te passen daar weet ik niets van , ik heb nu in idd geval geen detonatieklop dus lijkt me geslaagd
Dus als je boel los hebt bekijk het eens kritisch naar de afwerking van je cilinder ,er is veel te halen voor wie durft en de middelen heeft

De shape niet veranderen wel de grootte
hobby kost geen geld dus blijft het een leuke hobby
Met een blaster moet je niet te veel geld in blijven pompen kunn je beter een zwaardere quad kopen
Wat betreft de banshee laurens is ook een goede informele film van op you tube kijk het eens zou ik zeggen
Ik heb gewoon een milde tuning uitgevoerd niets spectaculairs of zo
Wat ik wel weet dat als je een 125 cc crosser van binnen kijkt is je zuiger kleiner als een blaster , vind het dan dus erg gek dat er bij eeb blaster veel minder uit lijkt te komen wat betreft de power
yamaha heeft het nooit afgemaakt is mijn boodschap , opfrissen en slecht gering verweiden en timing iets gunstiger maken geeft veel effect zonder er een booster blaster van te maken
Het is zeker geen race cilinder geworden en is onderin gewoon sterk gebleven , bij een drag blaster is het verschil tov van orri enorm , daar zit enkel de power helemaal bovenin !!! Ook rijden ze op ander octaan , daar rij je alles mee stuk
Ik vind of je neemt een bigbore 240 of je tuned je cilinder als je meer power wilt , ik heb gekozen voor het laatste
hij is gewoon veel aantrekkelijker geworden althans voor nu de komende tijd
Uiteraard went dit ook weer snel ben ik bang
Ik al ed compressie eens meten en jullie dit melden , ik denk dat ik rond de 145 psi zal zitten ,terwijl ik op 126 zat
De verbrandingskamer heb ik wel orri gelaten , de squish is mij te lastig om aan te passen daar weet ik niets van , ik heb nu in idd geval geen detonatieklop dus lijkt me geslaagd
Dus als je boel los hebt bekijk het eens kritisch naar de afwerking van je cilinder ,er is veel te halen voor wie durft en de middelen heeft
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: gepoorte blaster Update !!, 2
voor wie het nog wil weten !!!!
gisteren eens na een eerdere inloopprocedure eens wat meer gas erop gehad
inloopprocedure is voor mij stilstaand de motor starten gaspulzen geven ongeveer half gashendel en met een temp bewaking de motor bewaken tot 90 gr. dan de quad af laten koelen naar omgeveingstemp en dan weer tot 90 gr en dan weer afkoelen en dan weer 90 gr en afkoelen
toen 1,5 uur niet belastend gereden mooi snel doorschakelen en niet te veel low houden, toen een beetje spelen met het gas en langzaamaan eens wat optoeren gereden
ik heb nog niet echt mijn gas helemaal losgetrokken op top en hem totaal naar allereinde gehad maar het is een echt snel ding geworden
hij loopt erg mooi en is te vergelijken met een 125 cc (jammer van de 4 wielen dit scheelt een hoop snelheid op zand haha)
als de powerband inkomt spinnen de wielen en is hij haast niet meer te sturen , terwijl dat eerst gewoon prima te doen was
in bochten werk is een raket die steeds uit wil breken zoveel spin/power komt er ineens op , low is mooi opbouwend en dan blazen
wielies geen probleem ,zelfs met de 4 ich verlengde brug dus niet zoals er wel eens gezegd is
morgen eens de baan op ben benieuwd
moet nog een half tank inrijden en dan gaan met die banaan
gisteren eens na een eerdere inloopprocedure eens wat meer gas erop gehad
inloopprocedure is voor mij stilstaand de motor starten gaspulzen geven ongeveer half gashendel en met een temp bewaking de motor bewaken tot 90 gr. dan de quad af laten koelen naar omgeveingstemp en dan weer tot 90 gr en dan weer afkoelen en dan weer 90 gr en afkoelen
toen 1,5 uur niet belastend gereden mooi snel doorschakelen en niet te veel low houden, toen een beetje spelen met het gas en langzaamaan eens wat optoeren gereden
ik heb nog niet echt mijn gas helemaal losgetrokken op top en hem totaal naar allereinde gehad maar het is een echt snel ding geworden
hij loopt erg mooi en is te vergelijken met een 125 cc (jammer van de 4 wielen dit scheelt een hoop snelheid op zand haha)
als de powerband inkomt spinnen de wielen en is hij haast niet meer te sturen , terwijl dat eerst gewoon prima te doen was
in bochten werk is een raket die steeds uit wil breken zoveel spin/power komt er ineens op , low is mooi opbouwend en dan blazen
wielies geen probleem ,zelfs met de 4 ich verlengde brug dus niet zoals er wel eens gezegd is
morgen eens de baan op ben benieuwd
moet nog een half tank inrijden en dan gaan met die banaan
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: gepoorte blaster Update !!, 2
Vet! Dat vraagt voor foto's en een filmpje! 
Yamaha YFZ480Build in progress
- Jason McCoy
- Quad GOD

- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Zuigergaten machen met gepoorte inlaat blaster Update !!
Dat is toch niet zo gek? je hebt geen grote zuiger nodig voor veel power. Is uiteindelijk ook mede de slag die je zuiger maakt he.Tooneiges schreef: Wat ik wel weet dat als je een 125 cc crosser van binnen kijkt is je zuiger kleiner als een blaster , vind het dan dus erg gek dat er bij eeb blaster veel minder uit lijkt te komen wat betreft de power
Tevens hebben crosmotoren een powervalve en ik weet niet of een blaster die heeft maar dacht van niet.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: gepoorte blaster Update !!, 2
Filmpje 
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Re: Zuigergaten machen met gepoorte inlaat blaster Update !!
Klopt deels wel natuurlijk maar de crossers die ik vroeger had hadden gewoon vierkante cinders dus even hoog als rondJason McCoy schreef:Dat is toch niet zo gek? je hebt geen grote zuiger nodig voor veel power. Is uiteindelijk ook mede de slag die je zuiger maakt he.Tooneiges schreef: Wat ik wel weet dat als je een 125 cc crosser van binnen kijkt is je zuiger kleiner als een blaster , vind het dan dus erg gek dat er bij eeb blaster veel minder uit lijkt te komen wat betreft de power
Tevens hebben crosmotoren een powervalve en ik weet niet of een blaster die heeft maar dacht van niet.
De blaster heeft het ook , het is gewoon erg goed gelukt kan ik zeggen
flow en uitlaat en juiste timing maakt de trick
Ik zit nu op sproeier 310 maar ik verwacht nog hoger te gaan
Ook ga ik kijken of de carburateur niet wat groter kan
Je schijnt hem te kunnen uitboren/draaien , ga ik ook nog meer over te weten komen
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: gepoorte blaster Update !!, 2
Ik heb geen cam op de helm , ik zal eens kijken of ik een filmpje kan laten maken door iemnad anders ,blaster85 schreef:Filmpje
Kanik geljk eens uitvogelen hoe je hier iest op het forum krijgt , is er nooit van gekomen namelijk
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk


