Jazzy's Outlander Max LTD: Verkocht (P14)

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Gebruikersavatar
De Duiker
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 99
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 17:20
Locatie: Raalte

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door De Duiker »

Paul Snip schreef:Ceros=super! Goeie keuze...

Dus Can-Am heeft eindelijk ook een High Performance riem? Dat zal tijd worden! Wij hebben een klant met een 1000, die had de originele riem na 500km! net zo stuk als die van jou...
Ik zal deze riem :verymad: testen de volgende keer.
Water in, Water uit.
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door erikalbring »

:lol: die renegade van jouw krijgt anders ook af en toe flink op z'n donder, zo te horen ben jij dus de persoon die om de 500 km een nieuwe riem kan zetten?
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door Paul Snip »

Nee, dat is niet de Duiker :)
Gebruikersavatar
De Duiker
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 99
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 17:20
Locatie: Raalte

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door De Duiker »

Ik kan het soms nog sneller. :applaus:
Water in, Water uit.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door Jason McCoy »

Grappig ik zit dit alles nog eens door te lezen. Maar waarom zou je geen gas mogen geven in de modder als i vast zit dan?
Zulke quads worden daar toch juist voor gemaakt? Of moet je ze dan optoeren ofzo? Zoals een trekkertrek traktor?
Ik heb er verder niks mee van doen hoor maar ben wel even benieuwd naar de techniek er achter
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Moerasrijder
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 apr, 2012 20:06

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door Moerasrijder »

Ik denk dat de theorie hierachter als volgt is:
Als je vast zit hebben je banden geen grip (duh :roll: ) maar als je dan flink gas geeft gaan je wielen hard spinnen en als je dan ineens weer grip krijgt kunnen er ook dingen zoals je as gaan breken door de kracht die het draaien van de banden geeft ineen keer op het as komt.. leg ik dit goed uit? Je zult het idee erachter wel begrijpen denk ik :p
Laatst gewijzigd door Moerasrijder op di 04 sep, 2012 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Can am Renegade 500 2015
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator

Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door Paul Snip »

Nee, als de wielen niet draaien draait de achterste poelie en de riem dus ook niet. De voorste draait er als een gek doorheen en dit geeft heel veel warmte ontwikkeling op 1 plek in de riem. Daar wordt hij hard en laat de vulcanisatie los.

Als je met een handgeschakelde auto optrekt of vaststaat geef je toch ook niet volgas en laat dan de koppeling opkomen. Dan verbrandt dat spul.

Vergeet niet dat de CVT van een Can-Am 800 en 1000 exact gelijk is aan een 500 cc. Echter hij krijgt veel meer te verduren.

Je kunt gerust vol gas geven, maar als de quad rolt. En als je vaststaat kun je hem ook nog sparen door ff naar L te schakelen.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door Jason McCoy »

Dus eigenlijk slipt je riem dan? Waardoor hij verbrand als t ware?

Maar waarom slipt i dan? Als alles goed gespannen is draait de voorste poelie ook niet? Dan zou je de koppeling verbranden toch?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door Paul Snip »

Riem is denk ik het zwakste punt. De koppeling draait in de motorolie en die zal niet zo snel verbranden.

Ja, deze CVT's hebben een probleem met de riem ja. En je kunt er zelf heel veel aan doen door er met een beetje respect mee om te gaan. Dat is eigenlijk de strekking van dit verhaal.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door Jason McCoy »

Dan zou je dus eigenlijk een vertande riem met vertande poelie moeten hebben.
Maar zal wel een reden hebben dat dat niet zo is.

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
De Duiker
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 99
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 17:20
Locatie: Raalte

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door De Duiker »

Hier kun je zien hoe het werkt.


http://www.youtube.com/watch?v=XlX0n8DNQII" onclick="window.open(this.href);return false;

eerst draait alleen de krukas de riem niet, daar bij hogere toeren afhankelijk van de gemonteerde cluth kit gaat hij de riem meenemen en wil dan wel eens slippen waardoor warmte ontstaat.
Water in, Water uit.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door Jason McCoy »

Ja dat begreep ik al. Maar dat betekend eigenlijk dat als het blok lichter zou zijn de quad dezelfde prestaties kan leveren
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door Jazzy »

Jason McCoy schreef:Ja dat begreep ik al. Maar dat betekend eigenlijk dat als het blok lichter zou zijn de quad dezelfde prestaties kan leveren
Nou, het is niet direct zo dat de CVT de hoeveelheid vermogen beperkt en dat je dus niet hebt aan alles boven de 50 pk ofzo. Het is alleen zo dat er onder extreme omstandigheden slip kan optreden, bijvoorbeeld als de riem in de voorste poelies na afremmen op de motor tot stilstand niet in de laagste stand is gekomen. Geef je dan weer vol gas dan moet hij eerst even onderaan komen voordat hij aangrijpt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door Jason McCoy »

mmmm vind t allemaal nogal omslachtig hoor. Zie ook niet echt de voordelen ervan in.
Als moet ik wel zeggen dat ik je Renegade wel machtig mooi vond lopen en de power kwam er goed uit.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Bericht door Jazzy »

Jason McCoy schreef:mmmm vind t allemaal nogal omslachtig hoor. Zie ook niet echt de voordelen ervan in.
Als moet ik wel zeggen dat ik je Renegade wel machtig mooi vond lopen en de power kwam er goed uit.
En daar heb je het voordeel dus. :) Een CVT is gewoon ideaal om altijd maximaal vermogen onder je duim te hebben, motor draait op het beste toerental en de versnelling wordt traploos aangepast om met al het vermogen te accelereren.

Waar het hier boven om gaat is gewoon dat je in bepaalde omstandigheden wat voorzichtig moet zijn om de boel niet stuk te maken. Net als dat je niet met koude motor te keer moet gaan of je koppeling niet te veel moet laten slippen. Meer is het niet hoor.

Mijn Outlander is wat minder heftig dan de Renegade maar begint wel lekker los te komen inmiddels. Wordt hoog tijd dat we weer een eindje gaan toeren.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie