Ik zal deze riem testen de volgende keer.Paul Snip schreef:Ceros=super! Goeie keuze...
Dus Can-Am heeft eindelijk ook een High Performance riem? Dat zal tijd worden! Wij hebben een klant met een 1000, die had de originele riem na 500km! net zo stuk als die van jou...
Jazzy's Outlander Max LTD: Verkocht (P14)
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Water in, Water uit.
-
- Quad Master
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
- Locatie: ergens op een boerderij in nederland
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
die renegade van jouw krijgt anders ook af en toe flink op z'n donder, zo te horen ben jij dus de persoon die om de 500 km een nieuwe riem kan zetten?
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Nee, dat is niet de Duiker
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Grappig ik zit dit alles nog eens door te lezen. Maar waarom zou je geen gas mogen geven in de modder als i vast zit dan?
Zulke quads worden daar toch juist voor gemaakt? Of moet je ze dan optoeren ofzo? Zoals een trekkertrek traktor?
Ik heb er verder niks mee van doen hoor maar ben wel even benieuwd naar de techniek er achter
Zulke quads worden daar toch juist voor gemaakt? Of moet je ze dan optoeren ofzo? Zoals een trekkertrek traktor?
Ik heb er verder niks mee van doen hoor maar ben wel even benieuwd naar de techniek er achter
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 203
- Lid geworden op: vr 20 apr, 2012 20:06
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Ik denk dat de theorie hierachter als volgt is:
Als je vast zit hebben je banden geen grip (duh ) maar als je dan flink gas geeft gaan je wielen hard spinnen en als je dan ineens weer grip krijgt kunnen er ook dingen zoals je as gaan breken door de kracht die het draaien van de banden geeft ineen keer op het as komt.. leg ik dit goed uit? Je zult het idee erachter wel begrijpen denk ik
Als je vast zit hebben je banden geen grip (duh ) maar als je dan flink gas geeft gaan je wielen hard spinnen en als je dan ineens weer grip krijgt kunnen er ook dingen zoals je as gaan breken door de kracht die het draaien van de banden geeft ineen keer op het as komt.. leg ik dit goed uit? Je zult het idee erachter wel begrijpen denk ik
Laatst gewijzigd door Moerasrijder op di 04 sep, 2012 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Can am Renegade 500 2015
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator
Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator
Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Nee, als de wielen niet draaien draait de achterste poelie en de riem dus ook niet. De voorste draait er als een gek doorheen en dit geeft heel veel warmte ontwikkeling op 1 plek in de riem. Daar wordt hij hard en laat de vulcanisatie los.
Als je met een handgeschakelde auto optrekt of vaststaat geef je toch ook niet volgas en laat dan de koppeling opkomen. Dan verbrandt dat spul.
Vergeet niet dat de CVT van een Can-Am 800 en 1000 exact gelijk is aan een 500 cc. Echter hij krijgt veel meer te verduren.
Je kunt gerust vol gas geven, maar als de quad rolt. En als je vaststaat kun je hem ook nog sparen door ff naar L te schakelen.
Als je met een handgeschakelde auto optrekt of vaststaat geef je toch ook niet volgas en laat dan de koppeling opkomen. Dan verbrandt dat spul.
Vergeet niet dat de CVT van een Can-Am 800 en 1000 exact gelijk is aan een 500 cc. Echter hij krijgt veel meer te verduren.
Je kunt gerust vol gas geven, maar als de quad rolt. En als je vaststaat kun je hem ook nog sparen door ff naar L te schakelen.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Dus eigenlijk slipt je riem dan? Waardoor hij verbrand als t ware?
Maar waarom slipt i dan? Als alles goed gespannen is draait de voorste poelie ook niet? Dan zou je de koppeling verbranden toch?
Maar waarom slipt i dan? Als alles goed gespannen is draait de voorste poelie ook niet? Dan zou je de koppeling verbranden toch?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Riem is denk ik het zwakste punt. De koppeling draait in de motorolie en die zal niet zo snel verbranden.
Ja, deze CVT's hebben een probleem met de riem ja. En je kunt er zelf heel veel aan doen door er met een beetje respect mee om te gaan. Dat is eigenlijk de strekking van dit verhaal.
Ja, deze CVT's hebben een probleem met de riem ja. En je kunt er zelf heel veel aan doen door er met een beetje respect mee om te gaan. Dat is eigenlijk de strekking van dit verhaal.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Dan zou je dus eigenlijk een vertande riem met vertande poelie moeten hebben.
Maar zal wel een reden hebben dat dat niet zo is.
Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Maar zal wel een reden hebben dat dat niet zo is.
Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Hier kun je zien hoe het werkt.
http://www.youtube.com/watch?v=XlX0n8DNQII" onclick="window.open(this.href);return false;
eerst draait alleen de krukas de riem niet, daar bij hogere toeren afhankelijk van de gemonteerde cluth kit gaat hij de riem meenemen en wil dan wel eens slippen waardoor warmte ontstaat.
http://www.youtube.com/watch?v=XlX0n8DNQII" onclick="window.open(this.href);return false;
eerst draait alleen de krukas de riem niet, daar bij hogere toeren afhankelijk van de gemonteerde cluth kit gaat hij de riem meenemen en wil dan wel eens slippen waardoor warmte ontstaat.
Water in, Water uit.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Ja dat begreep ik al. Maar dat betekend eigenlijk dat als het blok lichter zou zijn de quad dezelfde prestaties kan leveren
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Nou, het is niet direct zo dat de CVT de hoeveelheid vermogen beperkt en dat je dus niet hebt aan alles boven de 50 pk ofzo. Het is alleen zo dat er onder extreme omstandigheden slip kan optreden, bijvoorbeeld als de riem in de voorste poelies na afremmen op de motor tot stilstand niet in de laagste stand is gekomen. Geef je dan weer vol gas dan moet hij eerst even onderaan komen voordat hij aangrijpt.Jason McCoy schreef:Ja dat begreep ik al. Maar dat betekend eigenlijk dat als het blok lichter zou zijn de quad dezelfde prestaties kan leveren
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
mmmm vind t allemaal nogal omslachtig hoor. Zie ook niet echt de voordelen ervan in.
Als moet ik wel zeggen dat ik je Renegade wel machtig mooi vond lopen en de power kwam er goed uit.
Als moet ik wel zeggen dat ik je Renegade wel machtig mooi vond lopen en de power kwam er goed uit.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
En daar heb je het voordeel dus. Een CVT is gewoon ideaal om altijd maximaal vermogen onder je duim te hebben, motor draait op het beste toerental en de versnelling wordt traploos aangepast om met al het vermogen te accelereren.Jason McCoy schreef:mmmm vind t allemaal nogal omslachtig hoor. Zie ook niet echt de voordelen ervan in.
Als moet ik wel zeggen dat ik je Renegade wel machtig mooi vond lopen en de power kwam er goed uit.
Waar het hier boven om gaat is gewoon dat je in bepaalde omstandigheden wat voorzichtig moet zijn om de boel niet stuk te maken. Net als dat je niet met koude motor te keer moet gaan of je koppeling niet te veel moet laten slippen. Meer is het niet hoor.
Mijn Outlander is wat minder heftig dan de Renegade maar begint wel lekker los te komen inmiddels. Wordt hoog tijd dat we weer een eindje gaan toeren.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700