Yamaha tri-z 250 1986
Re: Yamaha tri-z 250 1986
ziet er heel mooi uit.
Ik hoop wel dat de lak goed gaat houden op de achteras, want gewone lak komt nogal makkelijk los.
Ik hoop wel dat de lak goed gaat houden op de achteras, want gewone lak komt nogal makkelijk los.
Re: Yamaha tri-z 250 1986
Denk wel dat het goede lak is, ik heb deze gekocht in een winkel gespecialiseerd in autolakken.
-
- Quad Master
- Berichten: 1727
- Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 17:07
- Locatie: Planet Earth
Re: Yamaha tri-z 250 1986
Looks mint
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
Re: Yamaha tri-z 250 1986
sjiek echt "old school"
mooi dat er iemand moeite doet om deze dingen in leven te houden
mooi dat er iemand moeite doet om deze dingen in leven te houden
Re: Yamaha tri-z 250 1986
Heel mooi! Ik vind het echt sjiek dat je de kleuren ook zo origineel mogelijk probeert te houden!
Yamaha YFZ480Build in progress
Re: Yamaha tri-z 250 1986
Het eindresultaat:
- Alle plastiek opgepoetst
- Alle roeste delen gezandstraald, in grondeverf en daarna in orginele kleur gespoten
- Wielen en grabbar opgeblonken
- Alle kabels en leidingen opgepoetst en of vervangen
- Nieuwe boutjes en moeren waar nodig (via specbolt uit Amerika)
- Dichtingen in de voorvork vernieuwd. Aangezien ik niet over het juiste materiaal beschik, volgende truc toegepast:
olie aflaten en binnenste veren verwijderen
bovenste stofdichting verwijderen
circlip verwijderen die de onderste dichting vastklemt
binnenpoot tot halverwege laten zakken, volledig vullen met olie en stop opdraaien
binnenpoot met autokrik indrukken totdat de dichting er uitgeperst wordt door de druk van de olie. Hiervoor moet je
uiteraard een plek zoeken waar je de vork kan tussen klemmen. Zelf heb ik dit gedaan tussen de zijkanten van mijn
quad aanhangwagen: onderkant vork aan de ene kant / bovenkant met krik aan de andere kant.
- Nieuwe motorolie, remolie, vorkolie
- Nieuwe stickers geplakt. Ik doe dit met de zogenaamde natte methode:
een plantenspuit half vullen met water
enkele druppels detergent toevoegen
vernevelen op de plastiek
sticker aanbrengen en verschuiven op de juiste plaats
met een oude betaalkaart, klantenkaart, ... over de sticker wrijven om zo het onderliggende water weg te persen.
Hierdoor heb je geen enkele luchtinsluiting onder de sticker.
een dag laten drogen in de zon
- Opgelet, vergeet niet uw plastiek eerst perfect te ontvetten vooraleer te beginnen. Hiervoor heb ik Motip ontvette r
gebruikt aangezien deze ook siliconen verwijdert.
Na dit alles startte de trike na de derde trap en heb ik hem eens goed warm gereden.
Voor 2013 heb ik reeds een nieuw restauratie project klaarstaan. Een Honda ATC250R uit 1983. Ik hou jullie op de hoogte.
- Alle plastiek opgepoetst
- Alle roeste delen gezandstraald, in grondeverf en daarna in orginele kleur gespoten
- Wielen en grabbar opgeblonken
- Alle kabels en leidingen opgepoetst en of vervangen
- Nieuwe boutjes en moeren waar nodig (via specbolt uit Amerika)
- Dichtingen in de voorvork vernieuwd. Aangezien ik niet over het juiste materiaal beschik, volgende truc toegepast:
olie aflaten en binnenste veren verwijderen
bovenste stofdichting verwijderen
circlip verwijderen die de onderste dichting vastklemt
binnenpoot tot halverwege laten zakken, volledig vullen met olie en stop opdraaien
binnenpoot met autokrik indrukken totdat de dichting er uitgeperst wordt door de druk van de olie. Hiervoor moet je
uiteraard een plek zoeken waar je de vork kan tussen klemmen. Zelf heb ik dit gedaan tussen de zijkanten van mijn
quad aanhangwagen: onderkant vork aan de ene kant / bovenkant met krik aan de andere kant.
- Nieuwe motorolie, remolie, vorkolie
- Nieuwe stickers geplakt. Ik doe dit met de zogenaamde natte methode:
een plantenspuit half vullen met water
enkele druppels detergent toevoegen
vernevelen op de plastiek
sticker aanbrengen en verschuiven op de juiste plaats
met een oude betaalkaart, klantenkaart, ... over de sticker wrijven om zo het onderliggende water weg te persen.
Hierdoor heb je geen enkele luchtinsluiting onder de sticker.
een dag laten drogen in de zon
- Opgelet, vergeet niet uw plastiek eerst perfect te ontvetten vooraleer te beginnen. Hiervoor heb ik Motip ontvette r
gebruikt aangezien deze ook siliconen verwijdert.
Na dit alles startte de trike na de derde trap en heb ik hem eens goed warm gereden.
Voor 2013 heb ik reeds een nieuw restauratie project klaarstaan. Een Honda ATC250R uit 1983. Ik hou jullie op de hoogte.
Re: Yamaha tri-z 250 1986
Ziet er erg goed uit!
LTZ 400
!!!MIAMI HEAT => STRAIGHT TO THE CHAMPIONSHIP!!!
!!!MIAMI HEAT => STRAIGHT TO THE CHAMPIONSHIP!!!
Re: Yamaha tri-z 250 1986
Is weer als nieuw geworden
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Re: Yamaha tri-z 250 1986
Keep up the good work .. echt waar !
²
²
Burn the rubber.. Not you'r soul..
1) Yamaha raptor 350 2007 ( sold )
2) Yamaha grizzly 700 2008 ( sold )
3) Yamaha grizzly 550 2011 ( sold )
4) Yamaha raptor 700 ( sold )
5) Yamaha yfz 450 ( sold )
6) Yamaha raptor 700 SE ( sold )
7) ???????????
1) Yamaha raptor 350 2007 ( sold )
2) Yamaha grizzly 700 2008 ( sold )
3) Yamaha grizzly 550 2011 ( sold )
4) Yamaha raptor 700 ( sold )
5) Yamaha yfz 450 ( sold )
6) Yamaha raptor 700 SE ( sold )
7) ???????????
Re: Yamaha tri-z 250 1986
Wauw, ziet er gewoon als nieuw uit! Echt geweldig
Yamaha YFZ480Build in progress
Re: Yamaha tri-z 250 1986
Schitterend. Een Tri Z is zowat een droom van me samen met een Kawa Tecate.
Alleen zo zonde om zoveel geld te geven aan iets waar je enkel mee op het parcours mag.
Daarom begin ik zo goedkoop mogelijk. Zaterdag haal ik een ktl 250 op.
Ik kan technisch en optisch helemaal niks van restaureren. Ben benieuwd.
Heeft dat eigenlijk wat kracht in vergelijking met een Tri Z of Tecate?
Alleen zo zonde om zoveel geld te geven aan iets waar je enkel mee op het parcours mag.
Daarom begin ik zo goedkoop mogelijk. Zaterdag haal ik een ktl 250 op.
Ik kan technisch en optisch helemaal niks van restaureren. Ben benieuwd.
Heeft dat eigenlijk wat kracht in vergelijking met een Tri Z of Tecate?
Re: Yamaha tri-z 250 1986
zo, die is weer nieuw
Bij de mijne heb ik de voorvorken wel volledig uit mekaar gehaald en gereviseerd, is wel een beetje prullewerk, maar als je de truck een keer doorhebt, heb je ze zo los.
Bij de mijne heb ik de voorvorken wel volledig uit mekaar gehaald en gereviseerd, is wel een beetje prullewerk, maar als je de truck een keer doorhebt, heb je ze zo los.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 16:24
- Locatie: Mechelen
Re: Yamaha tri-z 250 1986
Nice knap gedaan
heb ooit ook zo ene gehad zelfde kleur en alles was een fijne trike
heb ooit ook zo ene gehad zelfde kleur en alles was een fijne trike