Benzine lek + andere zaakes

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Benzine lek + andere zaakes

Bericht door Domi »

Afbeelding

Ok menskes, hier ben ik weer met mijn problemen :) Kwas vandaag een toerke gaan doen en rap op een veld gaan crossen, opeens zei de vriendin dat hij lekte en idd,dat was ook zo. Waar? Wel, op de foto zien jullie het pijltje. Er gaat 1 darm van de benzinetank naar de carburateur (het dikke zwarte darmpje) en dan vertrekt er nog 1 vanuit de carburateur naar... en dat is mijn vraag. Moet dat darmpje ergens op het blok aangesloten worden of is het gewoon een overloopdarmpje dat nergens meer op moet? Het is aan het uiteinde dat hij lekt als ik de benzinekraan openzet (dicht niet). Misschien ligt het aan de vlotter ofzo? En dan nog iets (voor warrior rijders) Ik heb op mijn voorste wielen redelijk wat speling zitten heb ik juist gemerkt. Toch wel een 5mm... Moet er wel bijzetten dat de remblokjes volledig op zijn. Ook op de dikke hub en schijfrem zit speling (beweegt allemaal tegelijkertijd mee) Is dit normaal of niet en waar zou het aan kunnen liggen? :( :?
TiM.
Quadrider
Quadrider

Bericht door TiM. »

loopt er naft uit dta 2de darmpje dat uit je carbu komt als je kraan open staat ?
St-service
onderhoud-herstellingen-revisie motor - veering
cross-enduro-supermotard-quad-...
0479 32 46 49
Drive a Z
Quadrider
Quadrider

Bericht door Drive a Z »

Op het benzineprob. heb ik geen idee,maar als je speling hebt op je wielen moet je er wat vet aan de bouten doen,waar de velg opzit (weet ook nie hoe da noemt)
Zo doe ik dat toch altijd als er speling is :wink:
White-Red Raptor 700 '2008
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

loopt er naft uit dta 2de darmpje dat uit je carbu komt als je kraan open staat ?
ja,inderdaad. Uit dat tweede darmpje, maar niet waar hij aansluit op de carbu, maar aan de andere kant.

Oh ja, nog even dit terzijde. Ik wil nog, op zijn zachtst gezegd, een WELGEMEENDE FUCK OFF zeggen tegen de KFX rijder die, ondanks dat ik even teken deed om te stoppen en hij mij misschien verder kon helpen, op zijn dooiste gemak zonder helm en met sigaret in zijn vettige (zoals de rest van zijn johnielijf) muil doorreed, vriendelijk met de arm zwaaiend op een manier van "trek uwe plan". Dus nogmaals, en hopelijk leest diegene over wie dit gaat het, FUCK OFF FUCKING WANKSTA :!: :!: :evil: :evil:
Drive a Z
Quadrider
Quadrider

Bericht door Drive a Z »

amen :lol:
White-Red Raptor 700 '2008
TiM.
Quadrider
Quadrider

Bericht door TiM. »

maak je cabru eens zuiveren dan is het volgens mij opgelost bij de moto van een vriend was dat toch
prbeer het eens laat dan iets weten asl het nog is of neit
St-service
onderhoud-herstellingen-revisie motor - veering
cross-enduro-supermotard-quad-...
0479 32 46 49
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

kan het niet goed zien ondaks de oversize foto, maar denk dat je vlotter gewoon hangt en je je carb is moet kuisen. Volgens mij had teun hier een oplossing voor. Is dus gewoon een overloop.
en de speling op de wielen zijn je lagers vervangen, maar chek je gewrichten van je a-armen eens voor de zekerheid
greetz
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

ik denk ook dat het id carbu zelf zit. Vind het alleen raar dat het nu zo opeens is dat hij dat doet.
V-force

Bericht door V-force »

Domi schreef:
ja,inderdaad. Uit dat tweede darmpje, maar niet waar hij aansluit op de carbu, maar aan de andere kant.

volgens mij heb je ne dikke nest gekocht (sorry als dit hard aankomt) , daar scheelt toch constant vanalles aan.... bij quadshop gekocht zeker? lol :twisted:
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Domi schreef: Oh ja, nog even dit terzijde. Ik wil nog, op zijn zachtst gezegd, een WELGEMEENDE FUCK OFF zeggen tegen de KFX rijder die, ondanks dat ik even teken deed om te stoppen en hij mij misschien verder kon helpen, op zijn dooiste gemak zonder helm en met sigaret in zijn vettige (zoals de rest van zijn johnielijf) muil doorreed, vriendelijk met de arm zwaaiend op een manier van "trek uwe plan". Dus nogmaals, en hopelijk leest diegene over wie dit gaat het, FUCK OFF FUCKING WANKSTA :!: :!: :evil: :evil:
O was jij dat! Ja sorry, ik heb het niet zo op Warriorrijders, maar het zwaaien was vriendelijk bedoeld hoor :twisted: :wink:
Neh ik lag op moment van schrijven ongeveer dubbel van de pijn aan mn ledematen na Kaulille. (dus wasn't me)

Maargoed, even over je probleem, ik denk ook dat er vuil in je carb zit waardoor de vlotter blijft hangen.
Uit elkaar halen en goed schoonmaken met de compressor.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
JAN15-10
Quadrider
Quadrider

Bericht door JAN15-10 »

Het benzine toevoer/afsluit naaldje zou ik toch maar niet met de compressor beroeren,dan istie gesloopt. :evil:
Daar zal waarschijnlijk wel het vuiltje voor jou pobleem te vinden zijn :wink:

Jan 8)
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

volgens mij heb je ne dikke nest gekocht (sorry als dit hard aankomt) , daar scheelt toch constant vanalles aan.... bij quadshop gekocht zeker? lol
Nee,niet van bij quadshop. Bij jumpingjet gehaald :!:
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

waarsch een klein vuiltje in de carb. waardoor het vlottertje niet goed kan functioneren, KAN ALTIJD WEL EENS GEBEUREN dus :)

gewoon ff naar jumpingjet gaan, en dat zaakje is opgelost :wink:
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Plaats reactie